Stel je persoonlijke vraag #42

De hele achterkant van zijn nek tot aan de haargrens zeg maar, en dat loopt door tot zijn oren ongeveer en dan nog een losse aan de zij/voorkant. Hij wil de voorkant ook nog vol maar weet nog niet wat precies. En is idd bang voor de adamsappel pijn.

En ja ik vind het ook een mega cringe programma maar vind hem wel echt sexy hahah

1 like

Ja Iraans!
wordt als Perzisch nieuwjaar in div landen gevierd.

Het is van oorsprong een Zoroastristisch feest (voordat de islam overheerste) en ik vind het idd heel logisch en mooi om er zo bij stil te staan. Staat vol van symboliek met een tafel vol voorwerpen (verwijzingen uit de natuur) die allemaal iets vertegenwoordigen (gezondheid, rijkdom) beginnend met de letter S

9 likes

Ik vind die towers of silence altijd heel fascinerend, hoewel ze amper nog bestaan geloof ik. Anyway, interessante Wikipedia dive haha

3 likes

Ja heb ff gegooglet naar hem. Nee niet mijn ding. Ik vind het dan lijken alsof iemand altijd iets straks om zn hals heeft? Zo’n halsband. Mn vriend heeft wel een veel donkere huid dus dat zal er wat anders uitzien en ja het is zijn lichaam maar in de hals vind ik echt zo’n in your face tattoo. Rond de oren enzo kan ik ook bestwel sexy vinden! Ik wil alleen niet dat hij dat doet :joy:

3 likes

Ik vier net als @kali ook vooral de heidense variant tijdens de lente equinox! En met christelijk Pasen doe ik meestal wel iets brunchachtigs

4 likes

Als jij een tatoeage of piercing wil. Vind je dan de mening van jouw partner belangrijk?

• Ja
  • Nee
  • Een beetje

0 stemmers

Als je haar aan gaat halen in discussies moet je op z’n minst haar naam juist schrijven :sweat_smile:

2 likes
Perzisch nieuwjaar

Het zoroastrisme is het oorspronkelijke geloof van mensen in Iran, heel erg verbonden met de natuur(verschijnselen) waardoor veel feesten (herfst equinox/lente) nog steeds worden gevierd. Ook al was het verboden onder de islam destijds en zijn veel zoroastristen (zoroasters?) gevlucht. Bijv naar India en worden ze daar “Parsi” genoemd (Freddie Mercury’s familie bijv haha).

Je dekt in de weken voorafgaand naar nieuwjaar een mooie tafel (Haft sin) met 7 symbolen (Haft) beginnend met een S (sin). Hieronder een handig plaatje met de betekenis, van sommige weet ik het wel maar moet het ook altijd opzoeken. Het zijn er meer dan 7 maar je hoeft er officieel maar 7 op tafel voor te bereiden, want missh had iemand vroeger geen toegang of geld voor deze onderdelen.

De foto van de nieuwjaars-tafel is niet van mij. heb ik van internet geplukt, bij mijn tante thuis pakt ze echt uit. Ik probeer zelf altijd iets kleins maar wel in de gedachte van het feest te organiseren.

Ook laat je een plantje groeien, vanuit kiemzaden. Die gooi je na nieuwjaar in stromend water en dan doe je een wens.

Het is iets wat we van kleins af aan heel uitgebreid hebben gevierd, ook met versjes en liedjes dus heb er hele fijne herinneringen aan!

En het voelt altijd zo als een “echte” frisse start als je om je heen nieuw leven ziet in de natuur, om dan spreekwoordelijke nieuwe hoofdstuk in te gaan.

Dankjewel!

39 likes

Oops :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ik als geen instagrammer kon nog wel op haar profiel kijken. Ik vind dat dus dus van die plakplaatjes wat je als kind vroeger bij je kauwgom kreeg en ergens op je lichaam plakte. Heel random. Ineens ook zo’n tekst ergens op je hals :neutral_face:

3 likes

Is dit een goeie naam voor een speelotheek?

• Nee klinkt alsof alles onder het kwijl zit
  • Ja prima niks mis mee
  • Ja klinkt alsof alles onder het kwijl zit maar das juist toepasselijk

0 stemmers

5 likes

Ik koop ze nooit, maar snoei ze gewoon ergens.

4 likes

Haha de peuterspeelzaal waar ik vroeger zat heette ook zo. Ergens schattig maar toch ook wel kwijlerig.

1 like

Doet me eraan denken dat ik bij de kleuters zat en toen mijn eerste beugel kreeg (ja I know, op m’n 6e :sob:) maar daar heel erg van moest kwijlen, en toen heb ik perongeluk een lego-instructieboekje doormidden gekwijld

Dus ik vind tuf tuf wel toepasselijk voor dit soort setting

21 likes

Hahaha hardop gelachen hierom. Zo sneu haha.

3 likes

Wow stevig speeksel heb jij

2 likes

Superslijm :muscle:

Het was geen heel boekwerk hoor, maar gewoon zo’n uitvouwding van van dat slappe papier. Was niet veel voor nodig

2 likes

Heb je wel eens de director’s cut van een film gekeken?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En andere extra’s die op een video/dvd/blue Ray staan?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik zat me laatst af te vragen waar kan je deze dingen nu eigenlijk kijken? Als een film op een streamingsdienst is afgelopen heb je niet de optie voor bloopers, interviews etc.

1 like

youtube gewoon?

2 likes

Ik had vroeger lord of the rings extended met allemaal extras en behind the scenes en making of’s en weta workshop etc etc

Echt uren extra beeld, allemaal best vaak gezien haha. Wel heel lang geleden, toen die films net uit waren, niet nu.

Weet nog dat ze lieten zien dat Vigo z’n voet had gebroken toen ie een helm schopte en nog steeds als ik die scène zie en hij schreeuwt terwijl hij trapt denk ik ohja hij brak daar z’n teen.

Edit: tegenwoordig staan ze vaak op YouTube, als ze er zijn. Ook als promo.

11 likes