Stel je persoonlijke vraag #42

heb namelijk het idee dat dit bij de vorige PS/EK verkiezingen een stuk meer was haha

1 like

Nee wel een vvd’er geturned dus prima

31 likes

Nee mijn vrienden stemmen echt gezapige partijen echt van die GroenLinks mensen allemaal, daar is geen lol aan te behalen.

Mag wel voor twee mensen stemmen morgen, misschien kan ik daarmee drama creëren wie weet.

2 likes

Nee, maar na uitslagenavond blijk ik in een linkse bubbel te zitten en ben ik altijd verbaasd hoe het kan dat rechts het altijd zover schopt en dat zal deze week ook wel weer gebeuren godverdegodver.

22 likes

Ja, voornamelijk met vrouwen die niet gaan stemmen. Aletta Jacobs en aanhang draaien zich om in hun graf.

5 likes

Nektattoo’s

• Geil
  • Nmsvpe
  • Nee kan echt niet
  • Geen mening/neutraal
  • Mooi, wil ik zelf ook
  • Mooi, wil ik zelf niet
  • Gewoon nee

0 stemmers

Ik wil dus niet dat mn vriend een nektattoo neemt maar eigenlijk zou me dat niet moeten boeien.

1 like

Perzisch nieuwjaar hangt ook samen met de lente equinox (1e dag lente/nieuwe jaar)

5 likes

Mijn vriend heeft al een deel en wil het nog laten afmaken. Ik vind het echt heet. Misschien wel een beetje fout ofzo hahah maar dat is mijn smaak denk ik :joy:

Ik vind bijvoorbeeld Giancarlo van de Bachelorette ook :hot_face:

4 likes

Romy van Anna Nooshin heeft supermooie nektattoos!

3 likes

Ligt nogal aan wat

6 likes

Ik volg de bachelorette niet meer. Ik kan dit seizoen de cringe niet aan haha dus snel gestopt. Waar heeft je vriend ze? Ik ken ook iemand die heel groot in zn hals een tattoo heeft en omg no. Echt dus waar die adamsappel zit. Ergens bij de oren naja okay dan.

1 like

Hier had een vrijwilliger bedacht dat ze wel blanco kon stemmen want dan hoefde ze zich er niet zo in te verdiepen, dat was te lastig voor dr (ze doet een hbo, gewoon een slimme vrouw).

Een andere bezoeker vertelde dat ze de vorige x sgp had gestemd omdat ze anti abortus was en voor vaccinatievrijheid. Ik was zo teleurgesteld want ik zag haar toch wel een stuk feministischer (en zij zichzelf ook zei ze).

En bezoekers gingen samen een stemwijzer invullen en toen heb ik wel een discussie over gelukzoekers gehad. Maar ik blijf dan toch eigk wat gematigd omdat ik daar toch als professional sta.

1 like

De hele achterkant van zijn nek tot aan de haargrens zeg maar, en dat loopt door tot zijn oren ongeveer en dan nog een losse aan de zij/voorkant. Hij wil de voorkant ook nog vol maar weet nog niet wat precies. En is idd bang voor de adamsappel pijn.

En ja ik vind het ook een mega cringe programma maar vind hem wel echt sexy hahah

1 like

Ja Iraans!
wordt als Perzisch nieuwjaar in div landen gevierd.

Het is van oorsprong een Zoroastristisch feest (voordat de islam overheerste) en ik vind het idd heel logisch en mooi om er zo bij stil te staan. Staat vol van symboliek met een tafel vol voorwerpen (verwijzingen uit de natuur) die allemaal iets vertegenwoordigen (gezondheid, rijkdom) beginnend met de letter S

9 likes

Ik vind die towers of silence altijd heel fascinerend, hoewel ze amper nog bestaan geloof ik. Anyway, interessante Wikipedia dive haha

3 likes

Ja heb ff gegooglet naar hem. Nee niet mijn ding. Ik vind het dan lijken alsof iemand altijd iets straks om zn hals heeft? Zo’n halsband. Mn vriend heeft wel een veel donkere huid dus dat zal er wat anders uitzien en ja het is zijn lichaam maar in de hals vind ik echt zo’n in your face tattoo. Rond de oren enzo kan ik ook bestwel sexy vinden! Ik wil alleen niet dat hij dat doet :joy:

3 likes

Ik vier net als @kali ook vooral de heidense variant tijdens de lente equinox! En met christelijk Pasen doe ik meestal wel iets brunchachtigs

4 likes

Als jij een tatoeage of piercing wil. Vind je dan de mening van jouw partner belangrijk?

• Ja
  • Nee
  • Een beetje

0 stemmers

Als je haar aan gaat halen in discussies moet je op z’n minst haar naam juist schrijven :sweat_smile:

2 likes
Perzisch nieuwjaar

Het zoroastrisme is het oorspronkelijke geloof van mensen in Iran, heel erg verbonden met de natuur(verschijnselen) waardoor veel feesten (herfst equinox/lente) nog steeds worden gevierd. Ook al was het verboden onder de islam destijds en zijn veel zoroastristen (zoroasters?) gevlucht. Bijv naar India en worden ze daar “Parsi” genoemd (Freddie Mercury’s familie bijv haha).

Je dekt in de weken voorafgaand naar nieuwjaar een mooie tafel (Haft sin) met 7 symbolen (Haft) beginnend met een S (sin). Hieronder een handig plaatje met de betekenis, van sommige weet ik het wel maar moet het ook altijd opzoeken. Het zijn er meer dan 7 maar je hoeft er officieel maar 7 op tafel voor te bereiden, want missh had iemand vroeger geen toegang of geld voor deze onderdelen.

De foto van de nieuwjaars-tafel is niet van mij. heb ik van internet geplukt, bij mijn tante thuis pakt ze echt uit. Ik probeer zelf altijd iets kleins maar wel in de gedachte van het feest te organiseren.

Ook laat je een plantje groeien, vanuit kiemzaden. Die gooi je na nieuwjaar in stromend water en dan doe je een wens.

Het is iets wat we van kleins af aan heel uitgebreid hebben gevierd, ook met versjes en liedjes dus heb er hele fijne herinneringen aan!

En het voelt altijd zo als een “echte” frisse start als je om je heen nieuw leven ziet in de natuur, om dan spreekwoordelijke nieuwe hoofdstuk in te gaan.

Dankjewel!

39 likes