Paar keer gebruiken
In het hoekje of shame in de douche voor het geval ik hem toch ooit nog ga gebruiken
Paar maanden later in het badkamerkastje of shame
Maanden/jaren later in de veel te zware vuilniszak of shame samen met alle andere miskopen
Ik mocht van mân ex geen tattoos en piercings. In die relatie 3 tattoos, 2 piercings rijker geworden en een vent minder.
Doneren als in: in het buurtkastje waar mensen met een kleine portemonnee wat uit kunnen halen. Ik heb heel moeilijk haar en veel shampoos zijn te voedend, had hem 1x gebruikt dus eigenlijk nog helemaal vol.
Klinkt als een goede uitkomst!
Ik was gewoon rustig aan het bijlezen na een drukke week. Ik had ook niet in de gaten dat de berichten al van zo lang geleden waren, maar ik zie ook niet per se in wat dat uit zou moeten maken. Het is niet dat ik op een discussie reageer. Het is maar een poll.
Hardcore hondenmensen gaat hand in hand met mensen die veel wandelen en die hebben meestal lelijke kleding en schoenen aan.
Guilty. Maar ik probeer het wel te compenseren als ik niet aan het wandelen ben
Verkiezingsdag mensen, dus even een stem thema poll. Stel we brengen het schervengericht (tien jaar iemand verbannen) naar Nederland. Weet jij al op wie je gaat stemmen om te verbannen?:
- Ja, ik weet wel iemand
- Ja, ik heb meerdere mensen op mijn lijstje
- Nee, iedereen is lief
- Nee, ik zou het niet weten
0 stemmers
En zou iemand stemmen om jou tien jaar te verbannen?:
- Ja, er is wel iemand die mij zou verbannen
- Ja, meerdere mensen
- Nee, zo boeiend persoon ben ik niet om te verbannen
- Nee, want ik ben ontzettend lief
0 stemmers
Voor de mensen die âneeâ of âweet ik niet zekerâ stemmen op de vraag of ze wel eens iemand gepest hebben: wat zou je doen als je nu iemand van vroeger tegen zou komen die zou zeggen dat die zich echt tijdenlang klote gevoeld heeft omdat jij die persoon gepest hebt?
- sorry nee maar dat kan echt niet, ik heb zeker niet gepest
- dan zou ik mijn excuses aanbieden. ik heb er geen herinnering aan/dacht dat het onschuldig plagen was, maar ja, dat is natuurlijk ook wel gemakkelijk zeggen als je (blijkbaar) de pester bent en niet de gepeste
- ik zou niet direct mn excuses aanbieden, leg eerst maar eens uit wat dan precies mijn pestgedrag was, want volgens mij was het gewoon een beetje onschuldig plagen wat deze persoon zich herinnert
- anders
0 stemmers
Ben je gepest?
- Ja
- Nee
- Weet ik niet zeker
0 stemmers
Ik heb in groep vijf als wraak de klas tegen iemand opgezet (duurde een dag of twee), maar de docent had dat vrij snel door dus heb er ook goed voor op de blaren gezeten.
@Evenveel er was heel veel en heel geniepig anti-zwart racisme op mijn middelbare school en ik was de enige zwarte leerling op het vwo. Dus ik lag goed in de groep, maar had ook de hele tijd pijlen op me gericht waardoor het nooit echt veilig voelde. Ben in de vijfde om een andere reden van school gewisseld en die 1.5 jaar had ik veel minder vrienden, maar wel rust.
Edit; kan me nog wel een paar andere mensen bedenken tegen wie ik langdurig onaardig heb gedaan, maar dat zijn nu gek genoeg allemaal goede vriendinnen dus misschien is het minder erg dan in mijn hoofd.
Ik heb t andersom wel eens gehad dat was zo ongemakkelijk. Dat iemand me een bericht stuurde dat hij me vroeger had gepest , maar dat hij spijt had want eigenlijk vond hij me leuk.
Zoiets had ik ook gehad. Diegene was echt een eikel tegen mij in de eerste. In het vijfde jaar vroeg hij mij verkering. Mind you ik had al twee jaar niet in de klas met hem gezeten of met hem gesproken. Mijn antwoord:
âNee, dankjewel.â
Het verbaast mij nog steeds dat ik dankjewel heb gezegd
Volgens mij is de definitie van pesten dat het opzettelijk onaardig is en een vorm van langdurigheid heeft. Dus ook met je ogen rollen iedere keer als een collega/klasgenoot begint te praten kan een vorm van pesten zijn, heeft weinig te maken met fysiek geweld, bellen of opwachten. Dus één keer iets onaardigs zeggen is geen pesten, maar als je iets onaardigs hebt gezegd tegen iemand die door anderen structureel onaardig bejegend wordt, dan is het wel pestgedrag. En één keer weglopen uit een gesprek als een bepaalde collega erbij komt staan is geen pesten, maar dat iedere keer doen als die specifieke collega erbij komt staan kan wel pesten zijn (of misschien is die collega al lang blij dat je vertrekt als zij komt!)
Ik ben heel erg gepest en omdat het al zo jong begon, weet ik zeker dat ik dat gedrag dat mij zo raakte, niet bij een ander heb gedaan. Om de meest traumatische gebeurtenissen te verwerken heb ik EMDR gehad en dat heeft gelukkig heel goed geholpen.
Recent ben ik er achter gekomen dat degene die mij vooral fysiek het meest heeft aangedaan, zelf door een hel ging; ze werd misbruikt en is om die reden op tv geweest met haar verhaal.
Dat geeft geen excuus om anderen in elkaar te slaan maar het zet voor mij haar acties wel in een ander licht en ik vind het vreselijk voor haar dat ze dat mee heeft moeten maken.
Ik had nee gestemd omdat ik aan school dacht maar ineens schiet me weer te binnen dat een meid die ik elke zomer op dezelfde camping zag mij altijd moest hebben en me een keer âmislukte abortusâ noemde. Gelukkig wist ik toen niet wat dat was en op een camping kun je elkaar wel goed ontwijken dus geen trauma aan overgehouden. Een beetje angst om iemand tegen te komen hoorde er voor mijn gevoel toen gewoon bij, achteraf echt triest.
Ik heb dit meegemaakt maar ik vond haar definitie van pesten niet terecht dus ik wist niet goed hoe ik moest reageren? Ze sprak me aan in de bus dat ze zich vroeger op school buitengesloten voelde omdat een aantal kinderen en ik op dansles zaten en die dansjes soms op het schoolplein deden. Zij zat twee klassen lager dus zij stond niet eens op mijn radar, maar zij vond het blijkbaar heel heftig dat wij een soort kliekje waren en samen hetzelfde dansje kenden. Heb toch maar mân excuses aangeboden omdat ze bijna moest huilen en ik het ongemakkelijk vond dat ze dat gesprek in een volle bus wilde voeren
echt gepest niet denk ik, maar wel getreiterd op de sportvereniging. ik hoorde niet bij âhun clubjeâ want ik kon niet rennen, ik was te langzaam etc. wel kut genoeg dat ik niet naar de training wilde en uiteindelijk gestopt ben met die sport.
Ik denk dat vrijwel niemand hier van gevrijwaard is maar dat is nog wel een verschil met pesten toch, zoals @Victoria het hierboven omschreef?
Iedereen die een huisdier constant bij naam moet noemen. âOh toen deed Tijger dit en sloopte hij dat.â âJa Tijger houdt wel van een lekker bot.â
Het is niet grappig of schattig. Alleen maar heel irritant. Jij als eigenaar bent de enige die dit leuk vindt.