Stel je persoonlijke vraag #42

Als je collega met corona komt werken, omdat die zich verder wel prima voelt, dan:
(Kantoorbaan, thuiswerken kan)

• Zou ik dat prima vinden
  • Zou ik dat niet zo chill vinden maar ik zeg er niks van want het mag gewoon
  • Zou ik dat kut vinden en er wat van zeggen, of vragen of die collega thuis wil werken

0 stemmers

Ik zou niet gaan werken en een mondkapje dragen in een winkel ofzo denk ik?

7 likes

Ik denk niet dat ze dat op m’n werk waarderen haha? Ik zou niet naar de bioscoop gaan of bewust lekker gaan shoppen ofzo. Maar isolatie ook niet, want moet gewoon werken :sweat_smile:

Ik voelde me zondag niet zo lekker, ging testen (positief) en kwam er toen achter dat sinds die dag ervoor niet meer hoefde te testen en ook niet meer in isolatie hoefde.
Wilde thuiswerken (kan heel goed met mijn werk) en m’n collega’s vonden dat ook fijner. Maar de rest van de week wel steeds getwijfeld wat wel en niet kon. Boodschappen doen? Stemmen? Met m’n dochter ergens binnen spelen?

1 like

Ik zou zelf zeker niet gaan werken op kantoor, omdat je dan continu in dezelfde ruimte zit met dezelfde mensen en de kans op besmetting dus echt groot is. Boodschappen doen / hond uitlaten zou ik zo min mogelijk doen (boodschappen bestellen) maar als je wel naar buiten gaat gewoon een mondkapje dragen. Mensen houden dan automatisch ook wat afstand omdat ze (terecht) denken dat je corona hebt.

4 likes

En heb jij zelf een van deze functies?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

12 jaar geleden begon ik met werken op een financiële afdeling. Ik 3 dagen, collega 2. En zo deden wij samen de debiteuren.
Nu doe ik in mijn eentje in 3 dagen alle financiële administratie. Debiteuren en crediteuren.
Over 10 jaar hoef ik nog maar één dag te komen denk ik.
(Met behoud van salaris hoop ik :smile:)

3 likes

Dan zou mijn leidinggevende diegene vragen thuis te werken, omdat dit bij ons nog steeds de afspraak is. Het is natuurlijk geen verplichting thuis te werken, maar mijn werkgever neemt long covid heel serieus.

3 likes

Oké van de huwelijken in je omgeving, zeg onder de 45 jaar, hoeveel zie je daarvan scheiden? Je verwachting dus, niet dat ze al per se in het proces zijn.

• Niemand
  • De minderheid
  • De meerderheid
  • Iedereen
  • Ik ken niemand onder de 45 die getrouwd is

0 stemmers

2 likes

Verwachting!

2 likes

Ben je zelf gescheiden of lig je in een scheiding?

• Nee, nooit getrouwd
  • Nee, nog getrouwd
  • Ja, 1x gescheiden/in scheiding
  • Ja, 2x of meer gescheiden

0 stemmers

1 like

Gelukkig maar dat mensen nu wel de stap durven te nemen als het niet meer gaat, ook al ‘mag’ het niet.

5 likes

Ja ik kan me er alles bij voorstellen. Wat een naastenliefde :pensive: Daarom extra knap als ze de stap toch zetten.

3 likes

Als jij in een restaurant water wil bestellen als drinken hoe zeg je dit dan?

• Ik zeg gewoon water
  • Mineraal water
  • Spa blauw
  • Anders namelijk…
  • Wie bestelt er nou water?

0 stemmers

‘Gewoon kraanwater is goed’.

12 likes

plat water (woon in België, spa blauw zeggen is hier niet gebruikelijk :D)

14 likes

Ik vind zelf ring of fire een leuker liedje. Maar ik ken zelf niet super veel liedjes van Johnny Cash

1 like

Ik vind het zo kut wanneer je niet “gewoon water” kunt bestellen maar per se zo’n lullig 0,2l flesje Spa blauw moet kopen à 3,50, niet dat je op een terras als enige consumptie een kan water wil maar als je een heel diner hebt en een fles wijn maar er kan geen karafje kraanwater bij? :frowning:

10 likes

Ik vraag spa blauw. Als kk wat anders krijg vind jk het een telleurstelling.

1 like

Bruiswater bij je wijn > plat water trouwens

Snap niet dat bruiswater niet de standaard is, zoveel interessantere smaak.

21 likes