Stel je persoonlijke vraag #42

Achteraf kun je pas beoordelen of de misdaad wel of niet heel erg was, maar vanuit hem gedacht: hij ziet een beveiliger achter iemand aanrennen (die heeft kennelijk iets op zijn kerfstok) en schiet te hulp. Hij kon niet weten of het misschien wel iets heel ergs was, dus fijn dat hij meehelpt als hij dat kan

8 likes

Nou ja, hij laat zich achteraf met die wetenschap wel interviewen en fotograferen voor het nieuws.

2 likes

Ja en die andere was iemand die bier aan het gooien was ofzo, allemaal van die kruimeldieven

Eens dat hij het zelf ten onrecht etaleert als een heldenactie, misschien ook het stadsblad wat het teveel ophemelt. Maar het meehelpen zelf vind ik echt niet verkeerd. Voor hetzelfde geld was er echt stront aan de knikker, dat kon hij gewoon niet weten toen hij er achteraan rende

2 likes

Moeten we een aankopen topic zonder OMG reacties?

• Ja dan voel ik me veiliger
  • Nee maatschappelijke kritiek moet kunnen.
  • Nee zeggen dat iets tyfus lelijk is moet kunnen
  • We moeten helemaal niks wat een domme vraag

0 stemmers

Welke klok kun jij beter aflezen?

• Analoog/wijzers
  • Digitaal
  • Allebei even goed
  • Allebei even slecht

0 stemmers

1 like

Ik kan het opzich allebei even goed aflezen, alleen ben ik soms wel in de war als ik tijden die ik digitaal heb afgelezen moet onthouden. Dan heb ik bijvoorbeeld een een tandartsafspraak om 10:30 en dan blijft alleen de 10 in mijn hoofd zitten en maak ik er half 10 van. Al wel vaker een uur te vroeg bij een afspraak aangekomen haha

4 likes

Welke banen zie jij daadwerkelijk verdwijnen door kunstmatige intelligentie?

• data entry medewerker
  • klantenservice medewerker
  • juridisch medewerker
  • boekhouder
  • vertaler
  • copywriter
  • Markonderzoeksanalist
  • social media manager
  • afsprakeninplanner
  • telemarketeer
  • virtueel assistant
  • transcriptionist
  • verslaggever
  • reisagent / reisbureau medewerker
  • tutor
  • technical support analist
  • E-mail marketeer
  • content moderator
  • recruiter

0 stemmers

1 like

Ik hoop recruiter

8 likes

Als je collega met corona komt werken, omdat die zich verder wel prima voelt, dan:
(Kantoorbaan, thuiswerken kan)

• Zou ik dat prima vinden
  • Zou ik dat niet zo chill vinden maar ik zeg er niks van want het mag gewoon
  • Zou ik dat kut vinden en er wat van zeggen, of vragen of die collega thuis wil werken

0 stemmers

Ik zou niet gaan werken en een mondkapje dragen in een winkel ofzo denk ik?

7 likes

Ik denk niet dat ze dat op m’n werk waarderen haha? Ik zou niet naar de bioscoop gaan of bewust lekker gaan shoppen ofzo. Maar isolatie ook niet, want moet gewoon werken :sweat_smile:

Ik voelde me zondag niet zo lekker, ging testen (positief) en kwam er toen achter dat sinds die dag ervoor niet meer hoefde te testen en ook niet meer in isolatie hoefde.
Wilde thuiswerken (kan heel goed met mijn werk) en m’n collega’s vonden dat ook fijner. Maar de rest van de week wel steeds getwijfeld wat wel en niet kon. Boodschappen doen? Stemmen? Met m’n dochter ergens binnen spelen?

1 like

Ik zou zelf zeker niet gaan werken op kantoor, omdat je dan continu in dezelfde ruimte zit met dezelfde mensen en de kans op besmetting dus echt groot is. Boodschappen doen / hond uitlaten zou ik zo min mogelijk doen (boodschappen bestellen) maar als je wel naar buiten gaat gewoon een mondkapje dragen. Mensen houden dan automatisch ook wat afstand omdat ze (terecht) denken dat je corona hebt.

4 likes

En heb jij zelf een van deze functies?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

12 jaar geleden begon ik met werken op een financiële afdeling. Ik 3 dagen, collega 2. En zo deden wij samen de debiteuren.
Nu doe ik in mijn eentje in 3 dagen alle financiële administratie. Debiteuren en crediteuren.
Over 10 jaar hoef ik nog maar één dag te komen denk ik.
(Met behoud van salaris hoop ik :smile:)

3 likes

Dan zou mijn leidinggevende diegene vragen thuis te werken, omdat dit bij ons nog steeds de afspraak is. Het is natuurlijk geen verplichting thuis te werken, maar mijn werkgever neemt long covid heel serieus.

3 likes

Oké van de huwelijken in je omgeving, zeg onder de 45 jaar, hoeveel zie je daarvan scheiden? Je verwachting dus, niet dat ze al per se in het proces zijn.

• Niemand
  • De minderheid
  • De meerderheid
  • Iedereen
  • Ik ken niemand onder de 45 die getrouwd is

0 stemmers

2 likes

Verwachting!

2 likes

Ben je zelf gescheiden of lig je in een scheiding?

• Nee, nooit getrouwd
  • Nee, nog getrouwd
  • Ja, 1x gescheiden/in scheiding
  • Ja, 2x of meer gescheiden

0 stemmers

1 like