Stel je persoonlijke vraag #42

Het is wel hit of miss hoor, je moet net mazzel hebben dat iemand in je maat z’n garderobe komt brengen. Maar wat er hangt is wel grotendeels bijna nieuw en dat soort labels dus.

Emmaus zit ook op veel andere plekken trouwens, lombok vind ik ook wel eens wat. In Overvecht eigenlijk nooit.

Zo spel je ook BSB in gebarentaal

1 like

Voor nagellak zouden ze ook dit soort bordjes in OV en restaurants mogen.

Nee hoor, de B is geen hele hand, maar je duim voor de palm van je hand in het handalfabet.

Polletje erbij: kan jij, uit je hoofd, het handalfabet?

• Ja
  • Nee
  • Een deel
  • Anders

0 stemmers

3 likes

Stel je bent met iemand in gesprek, wat vind je het meest oninteressante en/of irritante gespreksonderwerp in dit rijtje

• Dromen
  • Over hoe iemand de maanden/dagen van de week ziet (in een cirkel, met kleuren)
  • Het weer
  • Een verhaal over iemand die diegene eigenlijk niet kent (de buurvrouw van mn moeder…)
  • Iets dat inhaakt op het gesprek, maar dan naar de gesprekspartner wordt toegetrokken (oh maar IK ben ook een keer geopereerd en toen…)
  • Sport
  • Nog iets anders namelijk

0 stemmers

2 likes

Het thema seksualiteit (incl menstruatie etc) bespreekbaar maken op de basisschool.

• Heel goed!
  • Dat vind ik niet oké
  • Anders

0 stemmers

Internet gaat los want het is weer de periode van lentekriebels en een groep mensen vindt het niet oke dat het thema seksualiteit wordt besproken op school, uit angst dat het pedofilie opwekt en dus niet wil dat hun kind op basisschool leeftijd in aanraking komt met het onderwerp (hallo internet en foute informatie?). Ik vind dat persoonlijk echt frusterend want ik ben van mening dat juist openheid bewustheid creeert en dat je niet vroeg genoeg kan beginnen met het leren van grenzen aangeven (en dat kan al zijn dat een kind soms gewoon geen knuffel/kus wil geven aan oma). Door het thema een taboe te laten herkennen kinderen juist niet optijd wat wel en niet oke is en durven kinderen ook minder snel naar ouder oid te stappen want ‘verboden onderwerp’. Ook een onderwerp als menstruatie niet bespreken vind ik kwalijk. Ik werkte ooit in een groep 8 en daar hadden sommigen nog nooit een maandverband, tampon oid gezien want er werd nooit over gesproken thuis want vies.

8 likes

Er word vooral geroepen van “Jaa ik zie dingen over anale sex en transgenders! Onze kinderen worden gebrainwashed”
Is goed wappie als er iemand gebrainwashed is zijn jullie t wel.

16 likes

Volgens mij is de ophef vooral - als ik het goed begrijp - dat het al in groep 2/3 begint.

6 likes

Vind het verschil tussen de M en N wel een beetje moeilijk.
Maar dat is in klanken ook, dus de handalfabetmensen krijgen zo ook de full experience

2 likes

Wow echt? Had niet verwacht dat dat veel gebeurde

2 likes

Ja, ik lees verschillende dingen van mensen. Maar wat @Corvus ook zegt; het is wel leeftijdsadequaat. Bij jonge kinderen leer je natuurlijk niet wat een condoom is ofzo maar wel op een ‘kleutermanier’ wie je waar mag aanraken en dat het lichaam van jou is en over leuke en niet leuke geheimen etc. Dat is ook gewoon onderdeel van de seksuele ontwikkeling.

Edit; @Chuckie jup, sommigen deden dat ook op paarse vrijdag…

5 likes

Maar dan is de kritiek nog steeds vrij onnozel. Want het begint idd vroeg maar bouwt langzaam op door de jaren heen.
Net als dat je een peuter niet gelijk confronteert met rekenen met procenten, maar begint met tellen en dan opbouwt naar plus en min, keersommen, delen, breuken, procenten etc

8 likes

Dit! In alle opzichten juist goed dat ze dat vroeg leren. Niet alleen op het gebied van seksualiteit maar ook in zijn algemeenheid. Mensen die hun kinderen thuishouden begrijpen het denk ik niet helemaal

3 likes

Het maakt kinderen over het algemeen juist meer weerbaar omdat ze hun grenzen aan leren geven, leren wie aan welk lichaamsdeel mag komen en hoe die lichaamsdelen heten.

15 likes

Echt heftig zeg. Ik dacht zelf (ik heb geen kinderen/werk niet in het onderwijs) eigenlijk dat die kritiek vooral van een paar schreeuwers op twitter kwam en misschien een paar ~opiniemakers~, had niet helemaal verwacht dat er meer dan een enkele ouder hun kind thuis zou houden.

2 likes

Hoe lang bewaar jij telefooncontacten?

• Ik verwijder (vrijwel) nooit contacten in m’n telefoon
  • Ik verwijder eens in de zoveel tijd contacten in m’n telefoon
  • Ik verwijder regelmatig contacten in m’n telefoon

0 stemmers

Ik verwijder dit nooit en ik vroeg net google in de auto iemand te bellen en toen belde ze een contact met dezelfde naam die ik ongeveer 12 jaar geleden voor het laatst gesproken heb :cry:

21 likes

Ik dus nooit en ik geef contacten die ik maar een keer moet bellen of whatsappen altijd willekeurige namen waardoor ik nu een lijst vol heb met namen zoals ‘123test’ en ‘lololol’ van tien jaar geleden ofzo :weary:

22 likes

Ik heb 3x ‘wie?’ er instaan :’). Die moet ik er maar eens uithalen.

12 likes

Ja sorry lange dag gewerkt.
Veel letters gaan op de automatische piloot, bij sommige moet ik altijd even denken. Maar dat komt ook omdat m’n meeste bewoners mega snel gebaren en ik weinig nadenktijd heb. Dus 1x in de zoveel tijd ga ik weer vaker oefenen, merk dat de f/g/pv t lastigst gaan

1 like

Dit doe ik ook zo vaak bijna als ik mijn vriend wil bellen, dan zijn de eerste suggesties allemaal oud collega’s en pas onderaan het lijstje staat hij :+1:

Ik heb ook een lijstje contacten met Henk Tinder’, een ‘Kast’, een sukkel (??), en een ‘henk schade’

10 likes