Wow echt? Had niet verwacht dat dat veel gebeurde
Ja, ik lees verschillende dingen van mensen. Maar wat @Corvus ook zegt; het is wel leeftijdsadequaat. Bij jonge kinderen leer je natuurlijk niet wat een condoom is ofzo maar wel op een âkleutermanierâ wie je waar mag aanraken en dat het lichaam van jou is en over leuke en niet leuke geheimen etc. Dat is ook gewoon onderdeel van de seksuele ontwikkeling.
Edit; @Chuckie jup, sommigen deden dat ook op paarse vrijdagâŠ
Maar dan is de kritiek nog steeds vrij onnozel. Want het begint idd vroeg maar bouwt langzaam op door de jaren heen.
Net als dat je een peuter niet gelijk confronteert met rekenen met procenten, maar begint met tellen en dan opbouwt naar plus en min, keersommen, delen, breuken, procenten etc
Dit! In alle opzichten juist goed dat ze dat vroeg leren. Niet alleen op het gebied van seksualiteit maar ook in zijn algemeenheid. Mensen die hun kinderen thuishouden begrijpen het denk ik niet helemaal
Het maakt kinderen over het algemeen juist meer weerbaar omdat ze hun grenzen aan leren geven, leren wie aan welk lichaamsdeel mag komen en hoe die lichaamsdelen heten.
Echt heftig zeg. Ik dacht zelf (ik heb geen kinderen/werk niet in het onderwijs) eigenlijk dat die kritiek vooral van een paar schreeuwers op twitter kwam en misschien een paar ~opiniemakers~, had niet helemaal verwacht dat er meer dan een enkele ouder hun kind thuis zou houden.
Hoe lang bewaar jij telefooncontacten?
- Ik verwijder (vrijwel) nooit contacten in mân telefoon
- Ik verwijder eens in de zoveel tijd contacten in mân telefoon
- Ik verwijder regelmatig contacten in mân telefoon
0 stemmers
Ik verwijder dit nooit en ik vroeg net google in de auto iemand te bellen en toen belde ze een contact met dezelfde naam die ik ongeveer 12 jaar geleden voor het laatst gesproken heb ![]()
Ik dus nooit en ik geef contacten die ik maar een keer moet bellen of whatsappen altijd willekeurige namen waardoor ik nu een lijst vol heb met namen zoals â123testâ en âlolololâ van tien jaar geleden ofzo ![]()
Ik heb 3x âwie?â er instaan :â). Die moet ik er maar eens uithalen.
Ja sorry lange dag gewerkt.
Veel letters gaan op de automatische piloot, bij sommige moet ik altijd even denken. Maar dat komt ook omdat mân meeste bewoners mega snel gebaren en ik weinig nadenktijd heb. Dus 1x in de zoveel tijd ga ik weer vaker oefenen, merk dat de f/g/pv t lastigst gaan
Dit doe ik ook zo vaak bijna als ik mijn vriend wil bellen, dan zijn de eerste suggesties allemaal oud collegaâs en pas onderaan het lijstje staat hij ![]()
Ik heb ook een lijstje contacten met Henk Tinderâ, een âKastâ, een sukkel (??), en een âhenk schadeâ
Ik heb best vaak nachtmerries, zeker 1 keer per week maar vaak meer en vroeg me af of meer mensen dat hebben.
- Elke dag-paar keer per week
- Wekelijks
- Maandelijks
- Max paar keer per jaar
- Nooit
0 stemmers
Dit is mijn vakgebied en alle ophef / de mediastorm grijpt me best wel aan. Je weet dat de onderzoekers en makers van o.a. de lespakketten kundig zijn en hun gemaakte keuzes kunnen onderbouwen, maar hoe verdedig je je als organisatie tegen opiniemakers die hun 100.000en volgers opjutten?
âIk kan me voorstellen dat je dat denkt als je er geen verstand van hebtâ zeg ik altijd als ik geen zin heb in een discussie met mensen die ook ergens een mening over hebben maar er geen zinnig woord over kunnen vertellen.
Zelfs dat is eigenlijk niet waar bij dit onderwerp ![]()
Alleen gaat zoân reactie niks aan de uitkomst veranderen: er ontstaat paniek op basis van ongenuanceerde en verkeerde informatie, sommige ouders houden hun kinderen thuis en bij een deel van de bevolking ontstaat twijfel waardoor de organisatie in diskrediet gebracht wordt. In die zin is het kwaad deels echt al geschied en worden in de eerste plaats kinderen hier de dupe van.
Klopt, ik heb zelf helaas ook al enkele jaren te maken met intimidatie vanuit deze hoek, terwijl ik best ver van het âvuurâ af zit. Ik zie het persoonlijk erg somber in.
Zou ik je een PB mogen sturen? Ben erg geĂŻnteresseerd in op welke manier dit je vakgebied is namelijk!
Oh, die vind ik juist visueel heel duidelijk: tweepoot en driepoot.
@DoeMaar, ja, ik heb er ook altijd een paar waar ik even bij na moet denken, haha. Gebruiken de bewoners het handalfabet dan zoveel? Ik werk veel met nmg (geen gebarentaal) en dan gebruiken we het eigenlijk bijna nooit.
In mijn groep 3, 4, 5 kwam dit laatst ook voorbij, want thema lichaam en zwanger dus dan is dit interessant voor kinderen, dat leeft. Meestal komt seksualiteit etc. pas in de bovenbouw aan bod dus ik voelde me toch enigszins genoodzaakt om mezelf in te dekken door een bericht op het ouderportaal te zetten met ook linkjes naar kerndoelen, wat op welke leeftijd werd geacht onderwezen te worden etc. Eigenlijk vond ik het al erg dat ik dit deed, zou niet nodig hoeven zijn. Maar ik was best op dingen ingegaan en als kinderen merken dat je vragen beantwoord die thuis taboe zijn dan weet je het wel. Het kwam helemaal los. Ik kreeg gelukkig veel positieve reacties, maar ook een aantal negatieve. En dan met name op het gebied van: ik ben de ouder en ik bepaal wat ik ze vertel en wanneer. Nou, zo zit het dus niet helemaal als het wettelijk is vastgelegd dat het in het curriculum aan bod moet komen.
En eentje die was bang dat dit seksuele spelletjes onder kinderen zou uitlokken. Gelukkig waren er ook hele mooie reacties van ouders. Waaronder een moeder die vrolijk kwam vertellen dat haar dochter na een kringgesprek over het hele plein naar haar vader had geroepen âjouw piemel zat in mamaâ. ![]()