Dit is overigens geen mening dit is feit en wordt al een tiental jaren keer op keer bewezen door alle onderzoekers die er in deze hoek toe doen. Jongeren beschermen op seksueel gebied = jong beginnen met leeftijdsadequaat en positief onderwijzen.
Ik heb best vaak nachtmerries, zeker 1 keer per week maar vaak meer en vroeg me af of meer mensen dat hebben.
- Elke dag-paar keer per week
- Wekelijks
- Maandelijks
- Max paar keer per jaar
- Nooit
0 stemmers
Dit is mijn vakgebied en alle ophef / de mediastorm grijpt me best wel aan. Je weet dat de onderzoekers en makers van o.a. de lespakketten kundig zijn en hun gemaakte keuzes kunnen onderbouwen, maar hoe verdedig je je als organisatie tegen opiniemakers die hun 100.000en volgers opjutten?
“Ik kan me voorstellen dat je dat denkt als je er geen verstand van hebt” zeg ik altijd als ik geen zin heb in een discussie met mensen die ook ergens een mening over hebben maar er geen zinnig woord over kunnen vertellen.
Zelfs dat is eigenlijk niet waar bij dit onderwerp
Alleen gaat zo’n reactie niks aan de uitkomst veranderen: er ontstaat paniek op basis van ongenuanceerde en verkeerde informatie, sommige ouders houden hun kinderen thuis en bij een deel van de bevolking ontstaat twijfel waardoor de organisatie in diskrediet gebracht wordt. In die zin is het kwaad deels echt al geschied en worden in de eerste plaats kinderen hier de dupe van.
Ik heb geen idee want dit gaat allang niet meer over random nobody’s met ongeïnformeerde meningen. Dit klinkt complotish, maar we zitten in een gecoördineerde aanval op progressieve waarden. Daar sta je als individuele onderzoeker niet tegen op. Het gaat allang niet meer om wat bewezen goed of waar is. Het gaat om wat een bepaalde groep wil dat waar is.
Klopt, ik heb zelf helaas ook al enkele jaren te maken met intimidatie vanuit deze hoek, terwijl ik best ver van het “vuur” af zit. Ik zie het persoonlijk erg somber in.
Zou ik je een PB mogen sturen? Ben erg geïnteresseerd in op welke manier dit je vakgebied is namelijk!
Oh, die vind ik juist visueel heel duidelijk: tweepoot en driepoot.
@DoeMaar, ja, ik heb er ook altijd een paar waar ik even bij na moet denken, haha. Gebruiken de bewoners het handalfabet dan zoveel? Ik werk veel met nmg (geen gebarentaal) en dan gebruiken we het eigenlijk bijna nooit.
In mijn groep 3, 4, 5 kwam dit laatst ook voorbij, want thema lichaam en zwanger dus dan is dit interessant voor kinderen, dat leeft. Meestal komt seksualiteit etc. pas in de bovenbouw aan bod dus ik voelde me toch enigszins genoodzaakt om mezelf in te dekken door een bericht op het ouderportaal te zetten met ook linkjes naar kerndoelen, wat op welke leeftijd werd geacht onderwezen te worden etc. Eigenlijk vond ik het al erg dat ik dit deed, zou niet nodig hoeven zijn. Maar ik was best op dingen ingegaan en als kinderen merken dat je vragen beantwoord die thuis taboe zijn dan weet je het wel. Het kwam helemaal los. Ik kreeg gelukkig veel positieve reacties, maar ook een aantal negatieve. En dan met name op het gebied van: ik ben de ouder en ik bepaal wat ik ze vertel en wanneer. Nou, zo zit het dus niet helemaal als het wettelijk is vastgelegd dat het in het curriculum aan bod moet komen. En eentje die was bang dat dit seksuele spelletjes onder kinderen zou uitlokken. Gelukkig waren er ook hele mooie reacties van ouders. Waaronder een moeder die vrolijk kwam vertellen dat haar dochter na een kringgesprek over het hele plein naar haar vader had geroepen ‘jouw piemel zat in mama’.
Een aantal vingerspellen wel veel, verder zijn het vooral oude gebaren en sommigen zelf verzonnen gebaren. Ik werk met bewoners van rond de 50/60 dus al vrij lang in het systeem en op woongroepen
Als leerkracht basisonderwijs heb ik een aantal lessen gegeven uit het lespakket van de Week van de lentekriebels aan groep 5/6 (kinderen van 8/9/10 jaar). Ik herinner me een filmpje met een animatie van penetratie dat ik bewust niet heb laten zien. Ik begon met een woordveld over seks en seksualiteit en ik merkte dat er veel verschil zat in wat kinderen ervan wisten, dus dat filmpje leek me niet helemaal geschikt. Maar naast seks gaat het ook over de rolverdeling tussen mannen en vrouwen en inderdaad het aangeven van grenzen, dat vond ik wel heel waardevol. Ouders reageerden er ook prima op.
Ik had laatst dat een ‘wie?’ werd toegevoegd aan een groepsapp waar ik ook in zat en bleek dus gewoon een bekende van me te zijn, toen was eindelijk een mysterie opgelost!
Ja? Toen ik nog studeerde gebeurde dit bijna wekelijks in de trein. En twee weken geleden nog in een restaurant waar ik was kwam iemand haar nagels doen en koffie drinken. Echt chill als je aan het eten bent.
Word er vooral meteen geïrriteerd door door hoe megalomaan en zelfingenomen Amsterdammers denken over hun stad, heeft echt een averechts effect op me (niet dat dat me ervan weerhoudt die Old Amsterdam kaasbitterballen bij de vleet te eten).
Volgens mij is het een Belg die over Amsterdam zingt?
Ik heb dus het tegenovergestelde, ik krijg altijd kippenvel van “je bent er vogelvrij omdat er alles kan, in ellek mensenhart daar vind je Amsterdam”
Terwijl ik helemaal niks met Amsterdam heb??
Jaa ze doen nog alsof t helemaal ons kent ons iedereen komt bij elkaar op visite in de jordaan is.
Maar eigenlijk zitten er allemaal anne maries uit brabant en je kan er nog amper nederlands praten.
Ja maar dat wordt wel ingezet door een Amsterdams merk dat dat gebruikt om zichzelf zo te profileren.
Ik denk vooral: ja leuk grachten, die heb je in zoveel steden en dat vrije valt ook wel mee tegenwoordig. Niet in mijn hart!!!