Stel je persoonlijke vraag #42

In Utrecht is iedereen tegenwoordig Amerikaan of überhaupt expat. Ik was gister de hond uitlaten en 2 van de 15 ofzo mensen op het veldje kon Nederlands spreken :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:. Allemaal van die expats overal, allemaal uit landen dat je denkt blijf lekker daar het is hier al druk :woozy_face:

4 likes

Ik verwar dat nummer constant met de Unox jingle

3 likes

No thank you nepkaas.

3 likes

Ik heb me verdiept in old Amsterdam 3 seconden geleden en het is kennelijk een Gouda stijl kaas, niet een Amsterdamse, gemaakt door mensen uit Huizen (Gooi) sinds 1985 en heeft dus niks met old of Amsterdam te maken. En ze hebben een echte Amsterdamse kaaswinkel aangeklaagd toen die ‘oud Amsterdam’ kaas ging verkopen en dat hebben ze nog gewonnen ook.

Ze appropriaten Amsterdam dus haha, misschien kan je dat wel steunen :muscle:t3:

12 likes

Je kunt het ook echt overal kopen, hier in Berlijn ligt het ook gewoon in de Lidl. Niks origineels (Amsterdams) aan.
Ik ben absoluut geen Amsterdam-fan (als Rotterdammer zit dat in mijn genen, kan er verder ook niks aan doen :woman_shrugging:t3: :green_heart: :white_heart: :green_heart:), maar vind het liedje an sich wel mooi door het weemoedige gevoel dat het oproept.

4 likes

Ik kan alleen maar denken: waar blijft het lied over oude Rotterdamse kaas? Die is echt superieur namelijk.

5 likes

Was seksuele voorlichting bij jullie op de middelbare, naar jullie mening, goed?

• Ja, veel aan gehad
  • Een beetje
  • Nee
  • NVT

0 stemmers

Hadden jullie het liever eerder (dus basisschool) gehad?

• Ja
  • Misschien
  • Nee

0 stemmers

Ik was er dus bijna uitgegooid op de middelbare, omdat de belangrijke dingen niet besproken werden. We leerden over necrofilie en seksueel misbruik (nee niet op een fijne manier) waarbij ik me hartstikke ongemakkelijk voelde, omdat ik dat moest uitleggen. Waarna gespeculeerd werd (door de groep) dat ik seksueel misbruikt was. Niet dus.
Had er dus echt geen zin in en ging echt over mijn grenzen.

1 like

Werd hier als kind echt super melancholisch van altijd. Kende dat gevoel helemaal niet. Vind het nog steeds wel mooi.

8 likes

O ja heel goed, hier kan ik zeker achter staan.

1 like

Ik kan mij er op de basisschool niets van herinneren en op de middelbare was er een hoofdstuk voortplanting bij biologie. Maar niks nakkes nada over sexualiteit.
Hoofdstuk over evolutie moesten we direct overslaan.
Dit was in de tweede klas in 1992 en het was een gewone openbare school ver weg van de Bible Belt.

3 likes

Ik heb seksuele voorlichting op de basisschool gehad, omdat iemand in een les in groep vijf iets door de klas riep erover, en mijn leraar toen besloot dat dat het opportune moment was. Vond dat hij dat goed deed. Kan me niet herinneren dat we het verder ook gehad hebben tbh, maar het is ook al heel lang geleden, dus kan ook gewoon niet zijn blijven hangen omdat ik het verder ook niet zo boeiend vond. Mijn ouders zijn er altijd heel open over geweest, dus ook in groep vijf destijds was het allemaal niks nieuws voor mij.
Op de middelbare hadden we een deel tijdens verzorging en het biologische deel uiteraard tijdens biologie, en vond dat op zich ook prima gedaan voor zover ik me herinner.

3 likes

Oh ja, ik ben wel voor jaarlijks terugkeren hoor. Maar niet zo plotseling op de middelbare waar een wazig type je dwingt aan de klas te vertellen of je mastubeert, want dat moet je zelf kunnen vertellen.

4 likes

Die ervaring klinkt idd echt afschuwelijk, kan me voorstellen dat je daar echt een slecht gevoel aan hebt overgehouden.

3 likes

Het enige wat ik me van seksuele voorlichting op school kan herinneren is dat mijn biologie-docent er een gigantisch punt van maakte dat hij “vrijen” geen seks vond en dat dat geen synoniemen waren van elkaar (inclusief vraag op de toets er over). :+1:
Geen woord verder over consent of SOA’s of wat dan ook

2 likes

Ja het was echt zo raar, want het werd door iemand gegeven die dit soort lessen vaker gaf. Maar ik twijfel nog steeds aan haar methode :sweat_smile:
Gelukkig had ik een vriendin die het voor me opnam.

Volgensmij is de enige seksuele voorlichting die ik op de middelbare heb gehad iets met een banaan en een condoom er omheen doen geweest. En dan met de uitleg erbij dat als je geen condoom gebruikte en als de vrouw geen anticonceptiepil slikte dat je dan zwanger werd. Echt een aanfluiting.

5 likes

Ik heb seksuele voorlichting gehad in groep acht dat bestond uit oude video’s kijken waarin het allemaal klinische werd uitgelegd. Ik denk dat ze die tegenwoordig niet meer gebruiken. Er zaten beelden in van geslachtsdelen die redelijk in your face waren.

Op de middelbare moesten we een slecht geacteerd toneelstukje kijken over veilig vrijen en achteraf werden condooms uitgedeeld.

Edit: volgens mij heb ik wel een van de betere seksuele voorlichting gehad op school

1 like

Als kind had ik hier geen mening over en vond ik het allemaal best, maar met de kennis van nu lijkt het me wel verstandig om betere seksuele voorlichting te geven.

1 like

Dit was mijn les op school :smiling_face_with_tear: inclusief de banaan en condoom.

20 likes

Mijne ook. Excl. condoombanaan