Stel je persoonlijke vraag #42

Ja snap wel wat je bedoelt. Volgens mij heb je bij mannen helemaal geen gangbare tje namen in Nederland? Is vast niet stoer genoeg.

1 like

Ik heb ja ingevuld, omdat Noortje of Maartje ook ooit 55 wordt, 1.80 en fors gebouwd met gezondheidssandalen. Dan vind ik dat toch moeilijk ofzo. Leuk als je 5 bent, maar als 45 jarige CEO vind ik het wel wat kinderlijk. Bovendien vind het ook een soort van typisch dat een vrouwennaam liefelijk en schattig moet zijn.

Waarom niet Noor en Martine oid? En dan thuis als koosnaam Noortje. Er bestaat toch ook geen Gerardje of Pietertje voor mannen?

3 likes

Ik heb een Peroen gekend :sweat_smile:

18 likes

De naam Ben:

• Vind ik een naam voor oudere mannen (50+)
  • Vind ik een jonge/hippe naam

0 stemmers

Blijkbaar staat Ben vaak op nummer 1 in Duitsland bij babynamen. De vader van een vriendin heet zo en die is zeker 60 lol.

1 like

Mijn opa heet Benjamin, dus nu is het een naam voor oude mannen in m’n hoofd maar als m’n kind een jongetje was had ik hem wel naar hem vernoemd.

2 likes

Vind Benjamin een prachtige naam. Maar Ben echt niks. Had je hem dan Ben genoemd bedoel je of wel Benjamin?

5 likes

Mijn opa wordt altijd Ben genoemd in de praktijk. Kan me niet herinneren dat ik iemand hem ooit Benjamin heb horen noemen. Geen idee hoe dat in de praktijk was gegaan bij m’n kind.

1 like

Maar die vrouw met gezondheidsandalen moet dan Joke of Ingrid heten. Dat doe je een baby toch ook niet aan.

11 likes

Mijn opa en al zijn vrienden en buurmannen heetten Ben. En ik ken nu ook een paar jonge mannen die Ben heten.

Vind het eigenlijk een hele tijdloze naam.

11 likes

De gedachte dat er baby’s in de wieg lagen met de naam, Harold, of HENK. I can’t hahaha. Waarschijnlijk lachen "zij "ons over 30 jaar uit met onze namen.

De Yankees zijn trouwens vernoemd naar de Nederlandse en oerhollandse Jan en Kees namen.

9 likes

Sanne

5 likes

Diederik Gommers die Monica Geuze en Kaj Gorgels vraagt om te stoppen met praten over vapes/roken in de podcasts (omdat dit jongeren kan stimuleren te gaan vapen of roken)

• Goed dat ie dat doet
  • Waar bemoeit hij zich mee

0 stemmers

Monica Geuze die een ā€œI don’t careā€ reactie geeft

• Is logisch
  • Is stom

0 stemmers

Ik vind de oproep een beetje lame, niet de manier om je doel te bereiken denk ik. Hetzelfde geldt voor de reactie van mo

4 likes

Nee niet mee eens. Wel met Marieke! Jeroen en Marieke. Dat hoort gewoon op het bordje naast de deurbel. Daarna komen de kinderen er nog bijgeschreven om mensen nog meer kennis te laten maken wie er in dat huis woont.

Met pootafdruk.

7 likes

Ewl mijn ouders kregen altijd een kaart van een vriendin van mn moeder. Er stond dan op ā€œen een pootje vanā€. En wij dachten allemaal, gatverdamme die stinkende labrador hoeft niet.

5 likes

Ik ken een Henk van 5, pas op de een of andere manier toch bij hem. Het is ook echt een mannetje dat ouder loopt dan dat hij is.

3 likes

Maar hoe zou het anders moeten? Ik vind het wel sterk (ok een beetje cringe) dat de berichten van de zorgmedewerkers echt aan de influencers en de doelgroep gericht zijn.

Een kindje op de opvang van m’n zoon heet Karel haha, daar kan ik me ook niets anders bij voorstellen dan een oude man.

6 likes

Ik vind dit altijd zo’n gek meninkje. Zoveel vrouwennamen die dit hebben, zoveel (power)vrouwen die ze dragen. Jullie kennen Maartje van Weegen toch nog wel. Etc. etc. ik ga echt geen lijst maken hoor.

6 likes