Stel je persoonlijke vraag #43

De mensen die in mijn omgeving daarover klagen hebben dus wel, in mijn ogen, een ideaal zandloperfiguur met een smalle taille en juicy billen.

Maarr oneerlijk dat ik die frustratie op een ander afreageer door een sarcastische reactie. Al vond ik het geen sneer, zo was het ook niet bedoelt. Wel bagatelliserend tegenover je probleem en je gevoelens daarover, dus excuses. Was inderdaad te kort door de bocht @WhereTheLightIs

5 likes

En dat andere vrouwen dan gaan beoordelen of die kritiek terecht is, zonder beeld :sweat_smile: @Nysmn

Even advocaat van de duivel: klagen die vrouwen niet op de precies de manier waarop je zelf nu ook ‘klaagt’?

2 likes

Ik snap niet wat je bedoelt. Dat zij zeggen dat ze een juicy ass hebben over zichzelf?

Ik vat het iig niet als een sneer op! Ik snap wel wat je bedoelt. Bij mij is het iig geen kim k reet :sweat_smile: Ik heb typische lipo oedeem benen waarbij er vanaf de bil tot de enkel zo’n typische “vetbroek” om de benen zit. Not pretty en pijnlijk. De not pretty kant kan ik meestal wel accepteren, maar jeans vinden die passen is echt heel moeilijk. Ik kan zo 50 jeans passen waarvan er niet 1 past.

7 likes

Nee dat je van jezelf vind dat je iets te klagen hebt (zoals alle vrouwen doen), terwijl je maatschappelijk gezien een heel geaccepteerd lijf hebt. Of zoals nu hier; dat je van andere vrouwen vindt dat zij niet mogen klagen omdat zij het modebeeld lijf van nu hebben, terwijl je zelf ook een frustratie hebt omdat je een grotere bil op een heel maatschappelijk geaccepteerd lijf wilt.

8 likes

Bij mijn ex gebeurde dit! Die vader en moeder waren eens een x aantal jaar getrouwd en toen konden ze tot 20:30 uit eten en toen moesten ze snel naar huis want die pa wilde voetbal kijken.

2 likes

Ja je hebt ook gelijk. En het is ook gewoon een vorm van jaloezie hoor, dat ik loop te klagen over dat mensen klagen over een smalle taille en grote billen. Is dan weer mijn eigen interpretatie en beeldvorming die dan invult dat dat er zo uitziet:

Samenvatting

Omdat dat bij die paar meiden in mijn omgeving wel het geval is. Beetje small minded om niet verder te denken. Reageerde een beetje te snel vanuit frustratie.

6 likes

Ik heb wel een ander beeld als iemand zegt dat het niet lukt in de doorsnee winkels door taille-heup verschil. Eerlijk: ik ken niemand die er natuurlijk, ongeposeerd, zonder plastische chirurgie zo uit ziet in verhouding. En ik ken aardig wat vrouwen met dikke billen en relatief smalle tailles.

13 likes

Ik zou het echt heel vreemd vinden als iemand in gezelschap een wedstrijd (of film/serie ofzo) gaat kijken op een telefoon
 Dan kan je toch beter gewoon naar huis gaan en daar gaan kijken, als je dat liever wil doen.

9 likes

Hoe belangrijk vind jij spontaan kunnen afspreken met vrienden ipv alles altijd moeten plannen?

• Zeer belangrijk
  • Beetje belangrijk
  • Niet belangrijk

0 stemmers

En lukt spontaan afspreken in jouw vriendschappen vaak?

• Ja bijna altijd het geval
  • Ja (net) vaak genoeg
  • Nee maar hoeft ook niet
  • Nee helaas niet

0 stemmers

1 like

Ben wel bemieuwd wat precies de definitie van spontaan is overigens. Is dat dezelfde dag of ook 1 a 2 weken van te voren?

1 like

hoe is dat nou weer spontaan?

50 likes

Wat voor jou spontaan is! voor mij dag zelf of dag van te voren

1 like

Wat telt voor jou allemaal als spontaan afspreken?

• De dag zelf
  • Een paar uur van tevoren
  • Een dag van tevoren
  • 2/3 dagen van te voren
  • Een week van te voren
  • 2 weken van te voren
  • Een maand van tevoren

0 stemmers

1 like

Haha nou aangezien sommige (niet ik) soms de komende maand(en) ‘vol’ zitten, vind ik een week van te voren redelijk spontaan. :joy:

Maar ik merk dat de meeste dus de dag zelf of een dag van te voren als spontaan zien, zoals @Nysmn ook zegt. Dan hoeft spontaan afspreken niet van mij.

1 like

Als iemand echt van tevoren wil afspreken, grote kans dat ik dan pas over 2 maanden een dag of avond kan. Door onregelmatige diensten + kinderem. Gelukkig wel regelmatig tijd over voor een spontane -dezelfde dag- date

2 likes

Ja de uitslag van de poll verbaast mij best :worried:. Vinden echt zoveel vrouwen hier dat hun leven rozengeur en maneschijn zou zijn als ze 1 of meerdere dingen aan hun uiterlijk zouden (kunnen) veranderen?

Nog even een poll:

Vind jij jezelf mooi? (wat “mooi” is is ontzettend subjectief, dus ik bedoel niet of jij aan het schoonheidsideaal voldoet maar echt of jij jezelf mooi vindt qua uiterlijk). Geen tussenin, gewoon kiezen wat over het algemeen het meest van toepassing is.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Denk jij dat je leven beter zou worden wanneer je 1 ding (wat dan ook) aan je uiterlijk zou kunnen veranderen?

• Ja, dat zou mijn leven verbeten.
  • Nee, dat zou mijn leven in geen enkel opzicht veranderen
  • Ik zou wel iets willen veranderen aan mijn uiterlijk, maar het zou geen invloed hebben op mijn kwaliteit van leven.

0 stemmers

Ik heb iets aan mezelf laten veranderen omdat ik daar echt al jaren onzeker over was. Ik had er dusdanig last van dat ik na 10 jaar heb besloten het wel te doen. Ik ben geen heel ander mens erdoor maar voel me wel fijner in mijn eigen lijf nu.
En ik denk dat als je door iets blijer met jezelf bent dat je leven daar dan automatisch ook beter van word.

9 likes

Geen eczeem meer hebben zou mijn leven echt met 400% verbeteren.

13 likes