Stel je persoonlijke vraag #43

Hahaha ik bedenk me net dat ik rond mijn 14e voor het laatst naar een kapper ben geweest… dat is meer dan 18 jaar geleden :smiling_face_with_tear:

8 likes

Überhaupt mensen die geen kind hebben

Edit: vind dit soort polls sowieso altijd grappig want dit forum is zo geen afspiegeling van het geheel. Volgens mij zitten hier relatief veel relatief jonge moeders.

15 likes

Nou ik heb wel het gevoel dat het langzamerhand wel steeds weer jonger wordt.

Ik heb ook het idee dat ik voorbestemd ben om rijk te worden, maar dat is ook geen feit. De trend is gewoon duidelijk: de leeftijd bij eerste kind stijgt overal in europa, wat ook een hele logische ontwikkeling is

14 likes

Misschien verschilt het ook nog per generatie? Per stad?

Tuurlijk want zo werkt een gemiddelde.

3 likes

Ja, dus dat verklaart mijn gevoel.

1 like

Denk ook dat het ligt aan waar je woont/opgroeid. Ik kom uit een dorp in gelderland en iedereen denkt huer rond 25 al aan kinderen. Meeste mensen met wie ik middelbare ging heeft al kinderen. Maar ik werk in Amsterdam en daar is rond je 30-35 een kind krijgen juist normaal. Daar shockeren ze echt van het feit dat iedereen om mii heen al kinderen heeft.

3 likes

Het grootste verschil zit in nl voor zover ik weet in opleidingsniveau. Hoe hoger opgeleid, hoe later kinderen.

4 likes

Woon er nu niet meer, maar Almere. Best grote stad ook nog! Merk dat in mijn generatie echt veel mensen al jonge kinderen hebben of net zwanger worden, en dat is dan zo rond de 24. Terwijl mijn moeder inderdaad 30 was en bijna al haar vriendinnen ook zoiets.

2 likes

Ben ten tijde van Torn met een uitgeknipte foto van Natalie Imbruglia naar de kapper gegaan, waren voor mijn gevoel toen ook echt veel mensen met zo’n kapsel

Vind het nog steeds mooi, maar ik vind het juist helemaal niet makkelijk(er). Je moet het echt stylen, terwijl ik mijn lange haar nu gewoon even doorborstel en klaar. En als het niet zit zoals ik wil gooi ik er een elastiekje in en ziet het er ook acceptabel uit.

10 likes

Wow! Heb je dan super lang haar?

1 like

Haha valt mee, iets over mijn schouderbladen. Maar ik heb een enorme bos krullen en knip het gewoon zelf. De kappers verpestten het altijd (in de regio waar ik ben opgegroeid waren krullenkappers niet echt een ding). Mensen valt het nooit op, maar wellicht dat een echte kapper een hartverzakking gaat krijgen van mijn haren :rofl:

Edit: t toegevoegd aan verpesten 🫣

1 like

Krullen zijn denk ik ook veel meer vergevingsgezind in de zin van, dan zit er al snel wat meer volume/model in je haar en dan valt het mooi. Als je standaard steil haar hebt ziet het er bij de meeste mensen niet uit als je er lang niets mee doet.

3 likes

Bij de naam Patrick denk ik eerst aan…

• Een BNN’er
  • Een dirty dancer
  • Een zeester
  • Een emo
  • Een balletjestrapper
  • Anders…

0 stemmers

1 like

Als kind knipte mijn vader iedereens haar. Inclusief pony’s en laagjes enzo. (Omstebeurt met een regenjas aan in de keuken haha). Vond hij leuk om te doen en als ik foto’s terugkijk vind ik het er ook nog wel oke uitzien. En nu knip ik het zelf, dus ben eigenlijk nog nooit naar een kapper geweest.

14 likes

Ben jij een “grote eter”?

• Weetikveel
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Wtf ik kan helemaal niet inschatten wat een mens eet merk ik. Mn vriend heeft vaak een dieet (iig iets van 9 maanden). En ik eet zelf gewoon de hele dag door.

Ik heb echt bodemdrang, kan propvol zitten maar m’n bord moet leeg. #reasonwhyiamfat :smiling_face_with_tear:

3 likes

ik leef om te eten

6 likes

Ik ook, maar ik ben alsnog geen grote eter, kan gewoon niet heel veel in een keer eten. Daarom eet ik het liefst de hele dag door kleine beetjes :grin:

8 likes