Stel je persoonlijke vraag #43

Ja daar ben ik dus ook bang voor :sob: ik heb ook redelijk dun haar, maar ik hoop dat ik op z’n minst zoiets kan dan

dit vind ik nog wel gezellig oud vrouwen haar.

28 likes

haha ik vind een money piece echt mooi eigenlijk. ik weet dat het geen trend meer is maar ik zou het best weer willen. vind het ook bij iedereen wel leuk als het niet zon mislukte kleur is

edit: dat dirrty haar zou ik ook best willen maar dan zwart met lichte plukken (maar wil niet bleken rip)

4 likes

Ik heb even gegoogled op 50+ en 60+ kapsels en mijn conclusie is gewoon dat je eigenlijk iets met je haar moet doen. Gewoon laten hangen is bijna nooit mooi, ook niet bij tieners of twintigers vind ik. Helaas ben ik daar voor altijd te lui voor denk ik.
Doe jij in principe iets met je haar zoals föhnen stylen krullen en/of misschien iets met een product bijvoorbeeld?

• Ja (mogelijk bij uitzondering niet)
  • Nee (mogelijk bij uitzondering wel)

0 stemmers

En dan ben ik benieuwd of mensen die iets met hun haar doen het dan ook vaker kleuren.

• Poll 1 ja en gekleurd of geverfd haar
  • Poll 1 ja en geen gekleurd of geverfd haar
  • Poll 1 nee en gekleurd of geverfd haar
  • Poll 1 nee en geen gekleurd of geverfd haar

0 stemmers

2 likes

Ik heb mijn haar nu heel heel kort nadat ik alopecia kreeg. Ik kan er niet aan wennen

7 likes

Mijn haar (3 jaar geleden) terug laten kleuren naar m’n eigen haarkleur was een van de beste bslissingen ooit, nooit geweten dat ik van nature zo’n mooie haarkleur heb. Ik de winter middenbruin en in de zomer mooie blonde plukken.

Wel jammer trouwens dat ik blijkbaar een 50+ kapsel heb :flushed:

4 likes

Niet per se op jou want ik snap het heel goed en ik zou het zelf waarschijnlijk ook doen, maar ik vind het zo jammer als ik mensen zie typen dat ze hun haar wel “moeten” verven omdat ze grijs worden. Je móet helemaal niets natuurlijk, maar het zit er zo in dat het erg is om (vooral als vrouw) op jongere leeftijd grijze haren te hebben dat dat wel zo voelt.

11 likes

Ik heb echt alleen maar matige kappers de afgelopen 10 maanden gehad

kapper 1: verneukt mijn haar met blonderen zo erg dat ik mijn staart er thuis af moest knippen
kapper 2: betichtte mij ervan dat ik zelf mijn haar had geblondeerd? En deed lacherig omdat het haar na het afknippen scheef was. Daarom ga ik juist naar een kapper?
kapper 3: deed heel moeilijk dat ik zwart haar wilde en probeerde mij om te praten om voor bruin te gaan want dat is 'natuurlijker. Wat nou als ik niet super natuurlijk wil zijn?
kapper 4: vond het niet kunnen dat ik mijn uitgroei maar elke 3 maanden bijwerk en dacht dat ik een grap maakte toen ik een deel weggeschoren wilde hebben

:joy:

En nu ben ik gestopt met naar de kapper gaan.

4 likes

Jeetje wat een onprofessionele lui zeg, snap dat je er dan even klaar mee bent! Mijn kapper is juist net zo laks als ik ben met haar bijwerken, zij weet ook dat ze me maar om de 4 maanden ziet om mijn highlights bij te werken, ipv 6 weken wat aangeraden wordt. Krijg ik alleen maar begrip voor van haar.

2 likes

Mijn favo kapperszaak was ermee gestopt dus ik moest anderen proberen en dit waren echt heel uiteenlopende zaken van Brainwash, een middenmoter tot een dure zaak die milieuvriendelijker te werk gaat.

Ben benieuwd over een half jaar of ze mij dan anders gaan behandelen als ik een ‘normale’, uitgegroeide pony heb en een volledig hoofd met haar in mijn natuurlijke haarkleur met veel grijs. :joy:

Ik hoop het voor je! Eigenlijk zouden ze, ongeacht de toestand van je haar, iedereen hetzelfde moeten behandelen toch?

1 like

Ik begin nu wel beter te begrijpen waarom er meer kappers zijn bij zijn gekomen die zich richten op o.a. mensen die zichzelf zien als ‘queer, non-binair etc.’ => toch vaker gewaagdere kapsels, of waar bijvoorbeeld meer rekening wordt gehouden met autisme etc en dat mensen daar liever naartoe gaan.
Je wilt gewoon normaal behandeld worden.

Ik had vroeger ook wel vaker delen weggeschoren en een extra korte pony, maar werd toen wel netter behandeld bij een ‘gewone’ kapper. Maar ik vind het een beetje onzin om 75+ euro alleen neer te tellen voor een iets kortere, rechte pony dan de meeste mensen preferen en een stukje wegscheren uit je nek. Dat zou een standaard kapper ook gewoon moeten kunnen.

3 likes

Ik ben al jaren niet meer bij een kapper geweest. Dat is nu wel te zien hahaha. Maar ik vertrouw niemand meer.

Wanneer ben jij voor het laatst bij de kapper geweest?

• Deze week nog
  • Een paar weken geleden
  • Een paar maanden geleden
  • Een jaar geleden
  • Langer dan een jaar geleden

0 stemmers

Als er iets is waar mn vriend en ik over zeiken tegen elkaar is het over ons haar. Echt het houd niet op. Wat een klaagzang.

1 like

Vind jij het leuk om naar de kapper te gaan?

• Ja love it!
  • Neutraal/wel oke
  • Nee

0 stemmers

Ik zat ook altijd te janken in de kappersstoel als kind en ik was totaal geen jankerd. Zal wel aangeboren zijn dat ik het haat. :upside_down_face:

Het heeft me in m’n nieuwe woonplaats 3 jaar gekost voordat ik een fijne kapper vond en nu vind ik het altijd top!

5 likes

Dit is waarschijnlijk al vaak gevraagd maar, draag jij elke dag iets van make up?

• Ja altijd wel iets
  • Nee

0 stemmers

Ik heb er zo geen talent voor. Als ik bij anderen kijk denk ik altijd " oh nee shit dit moet ik ook doen allemaal".

2 likes

Nadat ik een ‘discussie’ had met iemand ben ik wel benieuwd naar jullie antwoorden. Ik heb het gevoel dat vrouwen steeds later kinderen krijgen en zij juist niet.

Hoe oud was jij toen je je eerste kind kreeg?

• Jonger dan 26
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • Ouder dan 36

0 stemmers

3 likes

Is toch ook gewoon bewezen?

18 likes

Ik ben 31 en voel me echt oud in onze kinderwens - zitten midden in een traject - iedereen om ons heen was veel jonger. Mijn vriendinnen zijn jonger en hebben er al 2.

2 likes

Ja dat zei ik idd ook al😂

2 likes

In mijn vriendenkring/familie blabla is 30+ zo veel meer aan de orde dan een twintiger. Moet je allemaal lekker zelf weten. Ik zou als ik geen abortus had gedaan al een kind van 8 ofzo? Sorry maar moet er niet aan denken gewoon. Afschuwelijk.

8 likes