Call the Midwife en de manier waarop een van de personages deze naam uitspreekt.
ik kan gewoon altijd door blijven eten en moet echt rationeel bedenken dat het nu wel genoeg is, anders stop ik niet, ik voel niet echt dat ik vol zit
Hahahaha hoe Shelagh ‘PètriKK’ zegt?
thuis zit ik vaker
- aan tafel
- op de bank
- ik heb geen bank en/of tafel dus geen idee
0 stemmers
in het algemeen, niet alleen met het eten!
Ik woon sinds eind maart in dit huis en heb denk ik 2x aan tafel gezeten woon alleen dus eet ook voor de tv
Ik was deze week bij de kapper en heb het laten verven (1 kleur, geen folies oid). Moest veel meer afrekenen dan ik had verwacht nav de prijslijst.
Ik had verwacht dat dit als half lang haar werd gezien, maar ze hebben lang haar gerekend + een toeslag voor extra dik en veel haar… Terwijl ik helemaal geen dik of extreem veel haar heb. Vond het toch een beetje gek.
Ik zit echt bijna nooit op de bank , ik heb een televisie op de slaapkamer dus voor netflix en chill ben ik altijd daar en verder zit ik in de woonkamer alleen maar achter de computer. Ik eet wel altijd aan tafel trouwens, ik heb echt niks met op de bank eten en begrijp de joy daarvan ook niet echt.
Ik heb zelf twee jaar voornamelijk op bed gelegen en dat had grote gevolgen voor mijn geestelijke gesteldheid en sociale contacten. Daar was naderhand bijna niets van over en nog steeds heb ik het niet kunnen opbouwen zoals daarvoor.
Ik vind het daarom ook uitermate triest als ik lees dat mensen die zowat aan bed gevonden zijn door longcovid vaak na een jaar al nauwelijks bezoek krijgen, behalve directe familieleden en een partner.
Heftig dat je zelf in die situatie zit zeg, pfoe.
Ik heb een vriendin met long covid en dat gaat bij haar met ups en downs, soms kan ze wekenlang het bed niet uit en alleen naar een zo donker mogelijk scherm kijken, andere momenten kan ze wel weer een half uurtje buiten lopen.
Wat ontzettend naar dat je dit hebt.
Ik twijfel steeds of “ikzelf” of “bij benadering” moet invullen. In ieder geval heb ik drie jaar lang dagelijks migraine gehad, kon niet meer zelfstandig wonen en bracht mijn dagen door in het donker in bed.
Inmiddels is het beter en woon ik zelfstandig. De afgelopen 4 maand heb ik bv 2 maanden gehad waarin ik wel naar buiten kon. Ik ken zelf geen mensen in mijn omgeving, maar ik heb toen via hoofdpijnnet/reddit teveel verhalen gelezen van mensen die in een soortgelijke situatie zitten. En mijn nichtje die sinds kort long covid heeft en ook zeer beperkt in alles wordt.
Bed! Ik heb alleen een tafel met eetstoelen zeg maar, maar daar zit ik misschien 2x per week aan.
Ik twijfel ook maar denk wel “bij benadering ikzelf”. Al zie ik het zelf niet zo heel erg meer zo, vergeleken met een paar jaar geleden kan ik gelukkig weer heel veel en gaat het over het algemeen een stuk beter! Alleen nu op dit moment door mijn zwangerschap met complicaties + de chronische aandoeningen die ik al heb ben ik wel aan bed gebonden en heb ik heel veel hulp nodig. Maar dit is gelukkig een tijdelijke situatie en de toekomst wordt (hopelijk) weer wat positiever!
Vervelend dat jij (en nog meer hier) je ook in een van deze categorieën moet plaatsen!!
Hahaha ja!
een van mijn beste vriendinnen is een jaar of 2 bedgebonden geweest en afhankelijk van familie. Gaat nu wel wat beter, maar werken of zelfstandig wonen kan nog steeds niet.
Voor mijn gevoel begint mijn omgeving veel te jong aan kinderen. Net klaar met de studie en gelijk over kinderen beginnen.
Zal ook wel komen doordat ik gewoon op een leeftijd ben waarbij je aan kinderen “hoort” te beginnen en er meer mee geconfronteerd wordt.
Als ik een kind heb / zou hebben die jarig is dan…
Wat zou voor jou van toepassing zijn.
- Zou ik het oké vinden om dan het lievelingseten van het kind te eten/maken, ook als ik het zelf niet lekker vind
- Zou ik het oké vinden als de activiteit tijdens het kinderfeest je iets is wat niet mijn voorkeur is, maar wel financieel haalbaar is
- Zou ik het oké vinden als er kinderen worden uitgenodigd die niet mijn vooorkeur hebben, als zij zich maar enigszins netjes gedragen.
- zou ik het oké vinden als het kind vrienden uitnodigt waarvan je weet dat de ouders je kind niet zullen terug uitnodigen.
- zou ik het oké vinden om kinderen uit te nodigen waarvan ik de ouders nooit ontmoet heb. Zo lang het kind zich oké gedraagt.
- Zou ik niet ingrijpen als het kind een cadeau krijgt wat ik zelf niet zo kopen (bijv. Iets dat veel geluid maakt.
- zou ik het kind vrij laten in het bedenken en verspreiden van een cadeau lijstje.
- zou ik het oké vinden als mijn kind verkleed gaat naar school op de verjaardag.
- zou ik oké vinden om als tractie iets uit te delen wat niet heel erg gezond is.
- zou ik het oké vinden als kinderen van 9 een slaap feestje houden.
- zou ik het oké vinden als twaalf jarigen in gemengde samenstelling overnachten zonder ouder op de kamer.
0 stemmers
Van mij zou alles wel mogen, maar je mag max 10 keuzes opgeven van de 11
Haha same. Ik mocht zelf echt alles van m’n ouders and it shows.
Ik ook, en ik ben van plan hetzelfde te (blijven) doen bij mijn kind. Met uitzondering misschien van het uitgaan inclusief alcohol op mijn 14e