Omdat dat het lichaamstype is die in is nu, welke veel mensen willen hebben. Omdat je probleem wel voldoet aan het schoonheidsideaal. Bij haar specifiek weet ik dat natuurlijk niet, want geen idee hoe ze eruit ziet. Maar bij genoeg meiden die dat benoemen denk ik damn, je hebt juist het lichaam dat elke vrouw wil. Dat niet elke broek je gemakkelijk past vind ik een luxeprobleem ja, net in het straatje van hele lange of hele korte mensen die een speciale lijn van broeken moeten hebben bijvoorbeeld. Er zijn echt wel modellen die gericht zijn op een grotere bil en een smallere taille. Nogmaals, hoe het bij haar specifiek zit geen idee. Maar over het algemeen denk ik als er ƩƩn reden is die ik zou moeten kiezen waardoor broeken vinden lastiger is, is het wel een grote bil en een smalle taille hebben
Waarom geef je haar dan een sneer?
Dat is waar! Daarom kan ik het ook niet generaliseren, denk dat mijn reactie ook gewoon gebaseerd is op al die meiden in mijn omgeving met een Kim K reet maar wel een platte buik.
@Xiomara nou echt een sneer valt wel mee toch? Was in ieder geval niet onaardig bedoelt.
Dit gebeurt bij ons regelmatig, mān vader en broer kijken wielrennen. Ik vind het wel prima, mag er gewoon doorheen praten en de presentatoren klinken heel gemoedelijk.
Oh wacht ze kijken gewoon op de tv of laptop!
Ja je reactie is te kort door de bocht denk ik, als je er wat langer over nadenkt kun je je heus wel voorstellen dat bijna niemand met dit probleem een Kim K-figuur heeft - of het geld om speciale kleding te kopen of alles te laten innemen, als je al iets kunt vinden wat voor een groot deel past
Ligt wel heel erg aan bij wie en met wie de gelegenheid is. Mijn eigen familie is nogal sportgek en als wij met moederdag bij elkaar komen en er is iets wat we willen zien, dan zetten we gerust de televisie aan.
Maar als ik bij vrienden op een verjaardag ben die geen interesse hebben in sport, ga ik zeker niet kijken. Ik kijk hoogstens op de wc even naar de tussenstand haha
Lol dat lichaamstype is hiervoor ook jaren verguisd en het āin zijnā gaat nog altijd om de groep waarbij je max maatje 44 hebt en je qua strakheid de uitgerekte versie van een model met maat 34 bent.
Niet gerelateerd aan de discussie maar ik zie dit soort mensen dus echt nooit in het echt. Ik wist ook niet dat ze buiten Instagram (in Nederland) bestonden, totdat ik een tijdje op Schiphol werkte. 90% van de meiden die naar Dubai vlogen hadden zoān lichaam en droegen allemaal een soort juicy couture velvet pak. Ik werk daar nu niet meer en zie ze ook nooit meer.
edit: dit is echt totaal niet boeiend ook. Ben denk ik vooral verbaasd dat jij die mensen wel vaak in het wild tegenkomt.
De mensen die in mijn omgeving daarover klagen hebben dus wel, in mijn ogen, een ideaal zandloperfiguur met een smalle taille en juicy billen.
Maarr oneerlijk dat ik die frustratie op een ander afreageer door een sarcastische reactie. Al vond ik het geen sneer, zo was het ook niet bedoelt. Wel bagatelliserend tegenover je probleem en je gevoelens daarover, dus excuses. Was inderdaad te kort door de bocht @WhereTheLightIs
Even advocaat van de duivel: klagen die vrouwen niet op de precies de manier waarop je zelf nu ook āklaagtā?
Ik snap niet wat je bedoelt. Dat zij zeggen dat ze een juicy ass hebben over zichzelf?
Ik vat het iig niet als een sneer op! Ik snap wel wat je bedoelt. Bij mij is het iig geen kim k reet Ik heb typische lipo oedeem benen waarbij er vanaf de bil tot de enkel zoān typische āvetbroekā om de benen zit. Not pretty en pijnlijk. De not pretty kant kan ik meestal wel accepteren, maar jeans vinden die passen is echt heel moeilijk. Ik kan zo 50 jeans passen waarvan er niet 1 past.
Nee dat je van jezelf vind dat je iets te klagen hebt (zoals alle vrouwen doen), terwijl je maatschappelijk gezien een heel geaccepteerd lijf hebt. Of zoals nu hier; dat je van andere vrouwen vindt dat zij niet mogen klagen omdat zij het modebeeld lijf van nu hebben, terwijl je zelf ook een frustratie hebt omdat je een grotere bil op een heel maatschappelijk geaccepteerd lijf wilt.
Bij mijn ex gebeurde dit! Die vader en moeder waren eens een x aantal jaar getrouwd en toen konden ze tot 20:30 uit eten en toen moesten ze snel naar huis want die pa wilde voetbal kijken.
Ja je hebt ook gelijk. En het is ook gewoon een vorm van jaloezie hoor, dat ik loop te klagen over dat mensen klagen over een smalle taille en grote billen. Is dan weer mijn eigen interpretatie en beeldvorming die dan invult dat dat er zo uitziet:
Omdat dat bij die paar meiden in mijn omgeving wel het geval is. Beetje small minded om niet verder te denken. Reageerde een beetje te snel vanuit frustratie.
Ik heb wel een ander beeld als iemand zegt dat het niet lukt in de doorsnee winkels door taille-heup verschil. Eerlijk: ik ken niemand die er natuurlijk, ongeposeerd, zonder plastische chirurgie zo uit ziet in verhouding. En ik ken aardig wat vrouwen met dikke billen en relatief smalle tailles.
Ik zou het echt heel vreemd vinden als iemand in gezelschap een wedstrijd (of film/serie ofzo) gaat kijken op een telefoon⦠Dan kan je toch beter gewoon naar huis gaan en daar gaan kijken, als je dat liever wil doen.
Hoe belangrijk vind jij spontaan kunnen afspreken met vrienden ipv alles altijd moeten plannen?
- Zeer belangrijk
- Beetje belangrijk
- Niet belangrijk
0 stemmers
En lukt spontaan afspreken in jouw vriendschappen vaak?
- Ja bijna altijd het geval
- Ja (net) vaak genoeg
- Nee maar hoeft ook niet
- Nee helaas niet
0 stemmers
Ben wel bemieuwd wat precies de definitie van spontaan is overigens. Is dat dezelfde dag of ook 1 a 2 weken van te voren?