Stel je persoonlijke vraag #43

Ok ik zou het niet met geluid doen maar dit zou ik verder kunnen zijn :sweat_smile: tuurlijk als je superziek bent heb je wel andere dingen aan je hoofd, maar als je voor een fractuur oid op de SEH komt moet je soms best lang wachten, waarom dan niet even afleiding zoeken als je er goed genoeg voor voelt. Ik zou t wel grappig vinden als arts haha

4 likes

Weet je wie als jou contactpersoon/personen is ā€˜ā€˜geregisteerd’’ in het ziekenhuis, stel dat jou wat overkomt?

• Ja, dat is mijn vader/moeder
  • Ja, dat is mijn broer/zus
  • Ja, dat is mijn partner
  • Ja, dat is een goede vriend/vriendin
  • Ja, dat is een andere familielid
  • Ja, dat is iemand anders
  • Nee, Ik heb geen idee

0 stemmers

Is dit altijd geregistreerd? Waar kan je dit inzien?

Tbh vraag ik me af of collega’s dit wel weten :sweat_smile: Zoveel mensen die na 8 uur naar huis gaan terwijl ze wel pauze hebben genomen.

3 likes

Goede vraag. Ik werk op kantoor en mij is altijd bekend geweest van 8 uur werk + pauze in je eigen tijd, dus heb het ook nooit opgezocht.
Maar heb hier ook een keer gelezen dat iemand verbaasd was dat pauze in eigen tijd was, dus misschien weten wel meer mensen het niet.

3 likes

Formeel: nee. Informeel: ja.

20 likes

Niemand?

3 likes

Bij mij telde die eerst niet mee maar dat was heel oneerlijk, want je kon helemaal niet een half uur iets voor jezelf doen omdat je alleen staat en niet dicht gaat. Dus nu zit die bij je werktijd, het grootste nadeel is dat je dus wel echt aan staat terwijl je aan het lunchen bent (en dat ik het vaak vergeet). Ik begin m’n werkdag het liefst met m’n koffiepauze. Dan zit ik echt een kwartier met een cappuccino voor me uit te staren, nu al zin in donderdag als ik dat moment weer heb.

1 like

Als je wordt opgenomen vragen ze het sowieso en denk ook wel standaard als je op de SEH komt. Maar als je je bij de algemene inschrijfbalie bij een ziekenhuis inschrijft denk ik niet altijd, al kan het verschillen per ziekenhuis.

Bij sommige ziekenhuizen kun je het ook in je online dossier zelf aanpassen (sowieso weet ik dat het kan als het ziekenhuis Epic gebruikt, maar misschien ook bij andere systemen).

1 like

Ik had het idd ook bij mijn allereerste bijbaan, dacht dus ook dat normaal was maar bleek dus niet zo te zijn helaas :smiling_face_with_tear:

2 likes

Formeel is het geen werktijd, maar in de praktijk kunnen mn collega’s alleen maar kleppen over werk in de pauze. Dat reken ik dan gewoon als werktijd hoor. Werk niet elke dag een half uur gratis :fu:

7 likes

Forummen jullie in het openbaar? Ik typ dit in de trein en ik doe dat eig altijd dus ik vraag me af of mensen het ooit zien

• Ja, regelmatig
  • Ja, af en toe
  • Nooit

0 stemmers

1 like

Ja soms maar ben altijd bang dat iemand meekijkt en dan ziet wie ik benšŸ˜‚

14 likes

omg goed idee

Heb je wel eens iemand zien forummen in het openbaar? (hier of op egf)

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Een EGF’er. Denk niet dat die persoon mij zou hebben herkend en weet ook niet wie het was.

2 likes

Zelf kan ik het zien op site van mijn ziekenhuis als ik ingelog met mijn DIGI-D.

1 like

Als je opgenomen worden vragen kunnen ze het vragen idd.
Maar stel jou overkomt een grote ongeluk ofzo (ik dacht nooit dat mij dit zou overkomen, toch is het een paar jaar geleden gebeurt dus je weet het maar nooit) en je bent niet aanspreekbaar dan vindt ik het wel fijn te weten dat ze bijv. een van mijn ouders kunnen bellen om ze op de hoogte te stellen.

Ik sta zelf nergens bij een zielenhuis ingeschreven dus zou niet weten hoe ze dat zouden moeten weten.

Heb wel in mijn telefoon medische noodcontacten ingesteld dus in principe kunnen ze dat wel zien als het nodig is.

1 like

Ik doe het altijd vet sneaky in het ov :woozy_face: terwijl het niks uit zou moeten maken.

1 like

Ik heb dit gedaan maar kan het alsnog nergens vinden, maar ga dit wel een keer opgooien bij mijn huisarts. Zou het wel fijn vinden als ik weet wie er benaderd kan worden (en wie liever niet).

1 like