Stel je persoonlijke vraag #43

Werd er vroeger thuis wanneer er gasten waren (neefjes/nichtjes/vriendjes/vriendinnetjes) en er iets uitgedeeld werd (snoepje pakken, ijsje kiezen) ‘Eerst de gasten, dan de kwasten.’ Gezegd? Als in, gasten mogen eerst iets lekkers pakken/kiezen en daarna degenen die dus thuis waren.

• Ja!
  • Nee…
  • Nee, maar ken de uitspraak wel

0 stemmers

1 like

Ik had het hier laatst nog over dat we dit vroeger thuis altijd gezamenlijk keken. Maar kijk het nu echt nooit meer.

1 like

Mijn moeder heeft dat zoooo vaak gezegd vroeger.
Net zoals: als de grote mensen praten, dan houden kleine kinderen hun mond (niet door bezoek heen praten dus).
En: kinderen die vragen, worden overgeslagen.

En deze haatte ik nog het meest: maar jij bent de oudste, dus jij moet dan de verstandigste zijn.
:triumph:

6 likes

Oooo die laatste lijkt me heel frustrerend ja! Ik vond eerst de gasten dan de kwasten ook altijd irritant, weet nog dat ik als kind dan echt dacht ja hallo alsof ik zo aso ben dat ik zelf als eerst in die snoeptrommel ga graaien :worried:

3 likes

Omdat kinderen die net kunnen lopen ongeleide projectielen zijn, althans die van mij wel. Betekent niet dat ik ze aan een tuigje laat meelopen hoor, maar ik zou willen dat ik ze zo makkelijk kon programmeren.

1 like

Denk dat echt iedereen nou wel begrijpt waarom sommige ouders hun kinderen wel aan een tuigje doen.

1 like

Heel goed juist dit. Ben ook groot fan van: kinderen moet je zien, niet horen :ok_hand:t3:

6 likes

Ik denk bij mijn ouders altijd ‘dan had je eerder je best moeten doen met opvoeden’
Nu is het echt te laat om daar wat van te vinden

3 likes

Mijn schoonvader tegen m’n dochter van 1,5 die een beetje kwijl op dr kin had (krijgt kiezen nu): “nou nou nou, dat heeft een dame niet hoor!”

Ze is 1,5. Geen dame. En houd je bek.

21 likes

Waar ik echt woest van werd is als ik vroeg wat we gingen eten:

“Gebakken vensterbanken”

:angry::angry:

Zeg gwn wat we gaan eten!

17 likes

Stront met steentjes!

6 likes

Hussen met je neus ertussen

21 likes

Haha chill Onze Taal heeft een keer een heel artikel hierover geschreven

10 likes

En dit zei mijn mama! Allang vergeten natuurlijk. Leuk dat jullie dat zo goed onthouden hebben.

2 likes

Ik ben echt zo’n kneus, maar poep- en pieshumor is helaas (?) helemaal mijn ding en ik lig nu echt te schuddebuiken om dit stuk:

7 likes

4 likes

Gatsie moet dit niet in tmi

1 like

Ik begon niet!!! :hugs:

2 likes

|kokkelbrok|‘bloemkool-gehaktschotel’|
|kotsballen|‘spruitjes’|
|Kra-overgeef|‘Lu Cracottes’|

:joy::joy::joy:

7 likes

Hahah zo noemt mijn vader appelsap altijd uilenzeik.

7 likes