Stel je persoonlijke vraag #43

Mascha en helium = Laura pontikut

4 likes

Ik denk eigenlijk dat henk jan eerder de persoon is met de hondenhalsband om in de kelder.

2 likes

The best

1 like

HAhhahaha ik ga zo goed op je beschrijving šŸ«¶šŸ¼

2 likes

Is jouw huidige partner bevriend met zijn of haar ex?

• Ja
  • Nee
  • N.v.t. want heeft geen ex etc. Etc.

0 stemmers

4 likes

Gaat de discussie nu hier verder :clown_face:

7 likes

Aub niet zeg. Ik vraag me dit, los van die bizarre situatie af hoeveel hier een partner hebben die bevriend is met zijn of haar ex. Wel naar aanleiding van ja :rofl:

1 like

Wel een ex uit de vriendengroep van toen ze 16 waren. Ze is nu 1 van mijn beste vriendinnen ook en ook zeker de zijne.
Andere ex waarmee het fucked up is geĆ«indigd niet, maar dat zou ik ook niet okĆ© vinden want zij is echt niet gezond om in z’n leven te zijn.

1 like

Ik verlies doorgaans alle interesse in een ex zodra het uit is. Exen van m’n man ken ik niet. Ben na de discussie hier van de afgelopen dag wel echt blij dat dit een non-issue is in mijn relatie, want ik zou er niet goed mee om kunnen gaan. Zowel qua jaloezie als moeilijk kunnen begrijpen waarom je een ex per se in je leven wilt houden.

7 likes

Beetje extreem misschien, maar wij zijn zelfs op vakantie geweest met mijn ex (waar ik 7 jaar mee samen ben geweest en 2,5 jaar mee heb samen gewoond) en zijn vriendin een paar jaar terug. Mijn man en ex kunnen het ook heel goed vinden met elkaar!

4 likes

Ze waren nog erg jong en zien nu ook wel in dat ze beter bij elkaar passen als goede vrienden dan als partners. Ik heb er dus ook totaaal geen problemen mee. Zou het lastiger vinden als ze al wel echt volwassen waren en het een mega serieuze relatie was etc. Maar ook dat kan natuurlijk ook gewoon probleemloos verlopen.

3 likes

Oke wel iets andere situatie, maar mijn ouders hebben mij kennelijk als jong meisje al goed bijgebracht niet zomaar met vreemden mee te gaan, want ik ben als 8 jarig (toen blijkbaar al behoorlijk bijdehand) meisje wel een thuisgekomen en vertelde heel casual dat iemand mij de weg vroeg en mij de auto wilde inlokken en dat ik nogal bijdehand heb geroepen dat hij echt niet moet denken dat ik zomaar met een vreemde mee ga.
Ik weet tot op de dag van vandaag niet hoe mijn ouders dit erin hebben gekregen, maar dat wil ik mijn kinderen ook wel bijbrengen. En dus ook het gesprek voor relaties/mensen later.

7 likes

Niet specifiek op mannen, maar iedereen leert zijn kind toch niet zomaar met vreemden mee te gaan? Vind het beetje victimblaiming om dit nu aan een zaak te verbinden. Als iemand echt slechte intenties heeft sta je als kind en zelfs volwassenen machteloos hoor.

30 likes

Dat zou ik dus zelf niet doen. Is onnodige bangmakerij. Als die man op je uit is steekt hij ook over en pakt hij je alsnog. Ik zou geen kind willen opvoeden dat bang is voor iedereen die in de publieke ruimte rondloopt. Want hoe ziet zo’n slechterik er dan uit? Moet je niet ook bang zijn voor vrouwen? Sowieso is de kans dat je op straat door een wildvreemde ontvoerd wordt nul.

22 likes

Niet per se mannen maar wel vreemden! Was er zelfs zo erg ingeramd dat toen een schattig omaatje uit de straat ons een mars reepje aanbood nadat we haar postzegels ofzo hadden verkocht ik ā€˜m op weg naar huis in de prullenbak gooide en naar m’n zusje siste: ā€˜ze heeft er misschien wel gif ingedaan!!’ Haha arm omaatje met goede bedoelingen

9 likes

Sorry dit gaat lullig klinken maar wat is deze obsessie met die zaak in Denemarken?

10 likes

Er zijn toch net zo goed slechte vrouwen. Ik vind de nadruk op mannen wel opvallend en wil ook zeker niet mijn kind het idee meegeven dat mannen slechte wezens met verkeerde intenties zijn.

2 likes

Haha ja nou ik merk nu wel dat, nu ik zelf kinderen heb, ik erover nadenk hoe ik dit wil overbrengen. Mijn oudste is nu 4 en gaat naar school en wij ontvangen helaas toch wel eens berichten vanuit school en de opvang, dat er kinderlokkers in de buurt zijn. Maar toen ik laatst het gesprek wilde aangaan, reageerde mijn kind een beetje zoals jouw zusje (nee ik ga echt met NIEMAND zomaar praten hoor) en ik wil ook weer voorkomen dat hij iedere vreemde als potentiele vijand ziet hehe

Dubbelpost maar ook dat ā€˜mannen’ steeds. Ja ofc het zijn meestal mannen maar da’s ook niet handig he om ze dat te leren.
Ik heb die van mij bijgebracht: je gaat never ever met niemand mee. Ook niet om een oud omaatje te helpen dr boodschappen thuis te brengen.
Dit heb ik ook met m geoefend wat wel grappig was.
Maar het gaat om mensen.

edit: oh hai @Foxyfoxtrot

7 likes

Vind je het confronterend?

1 like