Stel je persoonlijke vraag #43

Heb gecosplayed als een oud omatje. Of heb je iemand ingehuurt om jouw kind te testen.

4 likes

Ook daarbij denk ik; als iemand die uit is op je kind krijgt je kind echt wel. De voorlichting waar ik op in zou zetten gaat daarom ook niet over hoe je situaties fysiek zou kunnen ontlopen. Ik geloof namelijk niet dat een kind dat kan. Ik zou inzetten op a) dat je kind weet dat je kind zelf bepaalt wie er je mag zitten zodat het de grens kan aangeven als er iets gebeurt b) dat je kind weet dat het dus niet normaal is als anderen je zomaar aanraken, zodat het kan veroordelen als er iets gebeurt en c) dat je kind weet dat het altijd naar jou toe mag komen wat de persoon die iets ongewenst doet ook zegt, zodat het een uitweg heeft als er iets raars gebeurt. Wat wint een kind ermee als jij zegt dat het moet uitkijken specifieke mensen? Je weet niet wie een potentiële dader is in het leven van een kind dus je leert het kind niks als je een clichématig beeld van een dader aanleert.

Edit; Volgens mij (en nu ga ik buiten wat ik weet spreken) zie je in misbruikzaken vaak dat daders op manipulatieve wijze weten hoe ze een kind inpalmen en isoleren (‘wij hebben iets bijzonders’ ‘jij mag niet praten, dan gebeurt er iets ergs’ ‘vertel maar niet aan je ouders die weten niet hoe dat is’ ‘jij vindt dit ook lekker’ ‘wij doen dit samen, we zijn allebei fout bezig’). Denk dus dat je er goed aan doet om je kind te leren te benoemen wat er gebeurt, wat het daarbij voelt en toegankelijk te zijn als ouder in de hoop dat je er als het noodlot toeslaat iets aan hebt. Maar ik denk dat veel kinderen geen kans hebben tegenover veel daders. Al is het maar omdat ze hun slachtoffers zorgvuldig selecteren.

21 likes

Method acting, liefje.

2 likes

Nee geen gesprek over gehad. Iig zeker niet specifiek over mannen.
Mijn ouders hebben gewoon gezegd dat ik bij onveilige situaties weg moet lopen en niet zomaar alles aan moet nemen. Natuurlijk is dit niet altijd mogelijk, maar heeft wel mij in een erg nare situatie met een man gered.
Maar ik wil mijn kinderen geen angsten aanpraten voor het geval dat.

1 like

Wat?

1 like

Het gaat nu vooral over vreemden, maar vanuit mn werk weet ik dat seksueel misbruik vooral voorkomt door een bekende.
Ik zou mijn kind dus niet willen leren om bang te zijn voor vreemden maar wel willen leren over eigen grenzen en dat je het altijd mag vertellen als iemand iets doet wat jij niet fijn vindt.
Ik las op het forum een keer wat moois over dat je tegen je kind kan zeggen dat hij of zij leuke geheimpjes mag bewaren maar als een geheimpje niet leuk is of je er buikpijn van krijgt je dit altijd mag vertellen.

23 likes

Er is (komt?) ook een boek van! Sam en het niet leuke geheim heet het. Geschreven door zedenrechercheurs. Echt super goed.

13 likes
  • Ik wil geen kinderen, hoef me hier nooit mee bezig te gaan houden, weer een hoop zorgen minder đŸ«Ą

0 stemmers

5 likes

Haha, dit doet me denken aan mijn basisschooltijd. Ik werd altijd opgehaald met de auto, want we woonden in een andere stad. Werd altijd gezegd, nooit met vreemden mee. En dan zeiden ze specifiek: ook niet als iemand zegt een collega te zijn van papa/ mama en dat hij je komt halen omdat wij niet kunnen/ er iets is gebeurd.

Also mijn ouders: een collega sturen om mij op te halen omdat ze echt verhinderd waren zonder dat van te voren te zeggen. :cry:

40 likes

Beetje random misschien, maar vind jij het fijn om met je parner staant te knuffelen?

• Ja vind ik fijn
  • Ja wel oke
  • Geen mening
  • Nee vind ik eigenljk helemaal niet fijn

0 stemmers

Ik schijn ergens op zn maag te zitten haha , zo niet sexy.

Kun je fijn staant kussen met je partner?

• Ja hoor
  • Nee (1 moet zitten etc)

0 stemmers

Jaa mn favoriet juist, het past ook zo fijn op zijn borst en dan ruik je elkaar zo fijn

5 likes

We hebben teveel lengte verschil dus ik moet altijd op mijn tenen staan en hij moet dan alsnog wat bukken. (Ik ben 1.58 en man is 1.95
)

1 like

Ik geloof er niet in dat je al iemands behoeften kan vervullen en dat iemand anders dat bij jou kan. Utopie/geromantiseerd disneyidee die veel frustratie oplevert.

edit:
image
Ook als het gezellig met z’n snolmate is? :joy:

6 likes

Nee, als je dat van iemand verwacht ben je echt gedoemd om ongelukkig te zijn.

Mijne heeft gelukkig geen snolmate, anders was ik niet met hem getrouwd haha.

Uit nieuwsgierigheid: ook als de snolmate niet op mannen zou vallen?

Joh da’s het punt totaaaaal niet. Vind jíj het confronterend :stuck_out_tongue:

Zou jij tijdelijk maar langdurig (paar maanden tot half jaar) terug bij je ouders kunnen gaan wonen?

• Qua band wel, qua praktische zaken (ruimte, afstand tot werk) niet
  • Nee, dat is echt geen optie
  • Ja, zou wel gezellig worden
  • Ja, maar dat wordt echt een hel
  • Ik zit in deze situatie en het is prima
  • Ik zit in deze situatie en het is vreselijk
  • NVT

0 stemmers

NVT = nooit uit huis geweest

Nee, als het een vrouw was waar hij niet op zou kunnen vallen of andersom is het geen snolmate.

2 likes

Ja, niet gezellig maar ook geen hel, gewoon een beetje oncomfortabel (heb het wel eens een paar weken gedaan ivm verbouwing en was er toen wel klaar mee)

6 likes