Sinds ik onlangs 3 wildvreemde kinderen aan hun capuchon heb getrokken omdat ze bijna onder een vrachtwagen of auto liepen, denk ik dat dit wel handig zou zijn voor die betreffende ouders/verzorgers.
Een tel omdraaien en je kind is weg, dus ik snap wel dat mensen dat zouden gebruiken.
Liever voor gek staan dan je kind onder een auto
Waarom worden die kinderen niet geleerd dat je aan de hand moet lopen en niet aan een touw. Dat kun je er al heeeel vroeg instampen, en als ze ergens vrij mogen spelen “los” mogen prima. Zelfs adhd’ers kunnen dat. En ja je hebt maar 2 handen maar ik vind het toch een wat extreme methode.
Een ouder is toch soms wat anders doen? Hierbij was het geval dat kind 2 uit een autostoeltje werd getild en kind 1 was er al uitgehaald. Zeg die maar eens stil te staan als het nog mini is.
Hoe lang denk je dat een klein kind dat prima gaat vinden? Ja ze kunnen t leren maar denk dat er maar weinig peuters zijn die dat lang volhouden.
Vrienden van mij hebben voor hun peuter een tuigje en de eerste keer dat ik het zag was ik ook even flabbergasted, had dat niet achter ze gezocht. Maar het kind in kwestie maakt het geen fuck uit, vind het ook leuk om zelf de lijn vast te houden.
Denk dat over het algemeen mensen die het niet doen/geen kinderen hebben zelf heel drastisch denken over een kind aan de lijn terwijl het volgens mij meer een vangnet is.
Denk dat dat reuze meevalt anders zou zo’n tuigje juist doodnormaal zijn in het straatbeeld. En dat is het niet.
Hangt vanaf waar je komt denk ik, ik zie het dagelijks op plekken waar veel kinderen zijn. Vooral ouders met meer kinderen en KDV’s gebruiken het ook veel als ze op pad zijn.
Dat loopt kut en soms heb je je handen gewoon niet vrij
Stel in een pretpark ofzo, schijnt dat het in Disneyland Amerika een heel ding is
Neem gewoon een hond. Dan blijft een hoop ellende bespaart.
Waarom moet die hond er nou weer de dupe van zijn
Ik twijfel nu of ik mezelf nog als bruinharig persoon kan zien of dat het grijsharig is ondertussen. Tis voor m’n gevoel heel plotseling gegaan maar ben al vanaf m’n 18e grijs aan het worden en ben een kleine 2 jaar geleden gestopt met verven.
Ga je zo het songfestival kijken?
- Huh? is dat vanavond?
- Nee, heb wel wat beters te doen
- Nee, ik kan niet helaas
- Misschien met een half oog
- JA!!
0 stemmers
Werd er vroeger thuis wanneer er gasten waren (neefjes/nichtjes/vriendjes/vriendinnetjes) en er iets uitgedeeld werd (snoepje pakken, ijsje kiezen) ‘Eerst de gasten, dan de kwasten.’ Gezegd? Als in, gasten mogen eerst iets lekkers pakken/kiezen en daarna degenen die dus thuis waren.
- Ja!
- Nee…
- Nee, maar ken de uitspraak wel
0 stemmers
Ik had het hier laatst nog over dat we dit vroeger thuis altijd gezamenlijk keken. Maar kijk het nu echt nooit meer.
Mijn moeder heeft dat zoooo vaak gezegd vroeger.
Net zoals: als de grote mensen praten, dan houden kleine kinderen hun mond (niet door bezoek heen praten dus).
En: kinderen die vragen, worden overgeslagen.
En deze haatte ik nog het meest: maar jij bent de oudste, dus jij moet dan de verstandigste zijn.
Oooo die laatste lijkt me heel frustrerend ja! Ik vond eerst de gasten dan de kwasten ook altijd irritant, weet nog dat ik als kind dan echt dacht ja hallo alsof ik zo aso ben dat ik zelf als eerst in die snoeptrommel ga graaien
Omdat kinderen die net kunnen lopen ongeleide projectielen zijn, althans die van mij wel. Betekent niet dat ik ze aan een tuigje laat meelopen hoor, maar ik zou willen dat ik ze zo makkelijk kon programmeren.
Denk dat echt iedereen nou wel begrijpt waarom sommige ouders hun kinderen wel aan een tuigje doen.