Heel goed juist dit. Ben ook groot fan van: kinderen moet je zien, niet horen
Ik denk bij mijn ouders altijd ‘dan had je eerder je best moeten doen met opvoeden’
Nu is het echt te laat om daar wat van te vinden
Mijn schoonvader tegen m’n dochter van 1,5 die een beetje kwijl op dr kin had (krijgt kiezen nu): “nou nou nou, dat heeft een dame niet hoor!”
Ze is 1,5. Geen dame. En houd je bek.
Waar ik echt woest van werd is als ik vroeg wat we gingen eten:
“Gebakken vensterbanken”
Zeg gwn wat we gaan eten!
Stront met steentjes!
Hussen met je neus ertussen
Haha chill Onze Taal heeft een keer een heel artikel hierover geschreven
En dit zei mijn mama! Allang vergeten natuurlijk. Leuk dat jullie dat zo goed onthouden hebben.
Ik ben echt zo’n kneus, maar poep- en pieshumor is helaas (?) helemaal mijn ding en ik lig nu echt te schuddebuiken om dit stuk:
Gatsie moet dit niet in tmi
Ik begon niet!!!
|kokkelbrok|‘bloemkool-gehaktschotel’|
|kotsballen|‘spruitjes’|
|Kra-overgeef|‘Lu Cracottes’|
Hahah zo noemt mijn vader appelsap altijd uilenzeik.
Haha ja of paardenpis
Nee, das heineken
Da’s verboden in ons huis
Stel: een goede vriend(in) van jou is op wintersport met hun gezin (partner en twee kinderen), en het oudste kind krijgt een ongeluk en belandt in het ziekenhuis. Het is niet levensbedreigend en het komt ook allemaal wel weer goed, maar het is wel heel naar, het kind is angstig en ziek en heeft pijn en jouw vriend(in) en partner zijn behoorlijk ontdaan en ontregeld. Voorlopig moeten ze daar nog even blijven want het kind mag nog niet verplaatst worden. De ouders zijn veel in het ziekenhuis om het kind te bezoeken en artsen te spreken, maar voor het jongste kind (2 jaar) is dat natuurlijk superkut. Grootouders komen langs om op het jongste kind te passen zodat de ouders hun handen vrij hebben voor het oudste kind, maar gaan na een paar dagen ook weer naar huis. Toevallig heb jij in die periode ook vakantie en je vriend(in) laat vallen dat je langs zou kunnen komen. Ga jij langs om je vriend(in) te helpen? Je bent dan de hele dag met het jongste kind terwijl de ouders naar het ziekenhuis gaan, 's avonds kun je in principe wel je gang gaan (en vul de poll maar in alsof je geen thuissituatie hebt om rekening mee te houden als jij semi-onverwacht een aantal dagen naar oostenrijk gaat)
- Ja natuurlijk, niet mijn ideale vakantie, maar mijn vriend(in) heeft me nodig
- Nee sorry, het is niet dat ik niet meeleef, maar ik wil niet in mijn vakantie op een kind passen
0 stemmers
Als je gaat, verwacht je dan iets van/spreek je iets af met je vriend(in)?
- Nee, helemaal niets
- Ik verwacht/spreek af dat ze me een beetje tegemoet komen in de kosten die ik maak om daar te komen en om daar te verblijven
- Ik verwacht/spreek af dat ik wel één avond een beetje quality time heb met mijn vriend(in)
- Ik verwacht/spreek af dat ik tijdens mijn verblijf daar één dag vrij krijg van het oppassen om zelf te snowboarden/langlaufen/apres-skiën
0 stemmers
Hoe lang verwachten ze dat kind in het ziekenhuis moet blijven? Kunnen grootouders anders niet wat langer blijven of het jongste kind mee naar huis nemen?
Ik dacht inderdaad dat de vraag zou komen dat het kind naar huis zou gaan. Is misschien voor het jongste kind ook fijner, eigen plek, meer zn eigen ding doen.