Stel je persoonlijke vraag #43

Nee want het is beide woningbouw. Maar misschien toch maar een begroting maken. Als het bedrag te overzien valt kan ik altijd nog vragen of ik het van familie mag lenen. Ik werk naast mijn opleiding dus dat zou ik moeten kunnen terugbetalen in zeer afzienbare tijd.

2 likes

Ik werk thuis in een studio van 24m2. Zou alles doen voor 40m2 :joy:

7 likes

Ongevraagde tip voor mensen met weinig plek en wel behoefte aan een tweede scherm: een portable usb monitor! Ik heb ook maar 45m2 en weinig bureauplek, en heb dit ding nu al een tijdje, en het is echt heel handig. Je kunt het zo opvouwen en opbergen als je het niet meer gebruikt.
Ik heb deze van de Duitse amazon, maar er zijn heel veel verschillende opties:

16 likes

Haha maar dit is toch ook mini. Dan snap ik dat je dit zo kan opbergen ja

1 like

Is groter dan mijn 13" laptopscherm. Als je met grafische shit werkt waarschijnlijk niet heel handig, maar ik zit voornamelijk de hele dag naar excelbestanden en andere databronnen te staren, daarvoor werkt het echt prima.

3 likes

Voor de mensen die in een relatie zitten/kind hebben:

Heb je je kind/partner op de achtergrond van je telefoon?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Vind je het raar als mensen dit niet hebben?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

ik heb dat dus niet, en heb mijn celebrity crush als achtergrond op mijn telefoon. En mensen maken daar echt regelmatig opmerkingen over als “heb je niet eens je vriend en kind op je achtergrond?!” En ze maken geen grap, ze zijn echt bloedserieus. Net kreeg ik zelfs als opmerking “oh ik dacht dat je vriend had, aangezien je je celebrity crush als achtergrond hebt!”. Ik snap echt niet waarom het zo een big deal is, ik kijk elke dag naar mn vriend en kind en ik hou niet minder van ze ofzo :joy:. Laat mij gewoon een onbereikbare, onrealistische liefde hebben :smiling_face_with_tear:

Ik vind het niet raar als mensen dat niet hebben. Maar een celebrity crush vind ik wel weer het andere uiterste als je geen 13 meer bent :rofl:

101 likes

Zie je al voor je dat je kind je telefoon pakt: wie is dit mama? Ja, de man die mama eigenlijk wil en inruilt voor papa als het ooit zo ver komt!

17 likes

Nee ik wil ook geen persoon op de achtergrond.
Heb jij een persoon op de achtergrond van je telefoon?

• Ja partner/kind/familie/vrienden
  • Ja een celeb
  • Nee
  • N.v.t.

0 stemmers

En vind je het raar als mensen een selfie als achtergrond hebben? Dus echt een selfie van zichzelf alleen, niet met een ander/in een mooi natuurgebied/met een kat of whatever.

• Ja wtf
  • Nee maar zou ik zelf niet doen
  • Nee heb ik ook wel eens gehad

0 stemmers

1 like

Ik ga er wel vanuit dat onder ‘ander mens/een persoon’ ook foto’s waar je zelf ook op staat vallen

1 like

Ik heb mijn kat als achtergrond, is natuurlijk eigenlijk net zo cringe als je partner of kind :sweat_smile:

2 likes

Het raarste vind ik als mensen als profielfoto (op bv whatsapp) een foto van hun (klein)kinderen hebben terwijl ze er zelf niet op te zien zijn. Leuke foto misschien maar dat ben jij toch niet??
Ik had een collega die op linkedin als profielfoto een foto van haar kinderen had. :smiling_face_with_tear:

43 likes

Oh mijn god.

Ik heb wel vrienden die een foto van zichzelf met partner als profielfoto hebben op whatsapp/insta, en daarvan moet ik wel een beetje overgeven in mijn mond. Van henzelf mét hun kinderen vind ik ergens minder erg, maar idd alleen de kinderen is ook stom.

3 likes

Ik vind dit ook zo tering irritant in groepsapps

4 likes

shit, ik was niet klaar voor deze roast hahahahahahaahahaha

Ik weet niet of ik het daar heel veel beter mee maak

13 likes

Wil je het aub delen

7 likes

Ja waarom is het cringe als whatsappprofielfoto met een vriend/partner ofzo, wat is dan niet cringe?

Ik heb meestal van die semi truttige bloemen achtergronden.

2 likes

Ik heb jaren op 22m2 gewoond met aparte woonkamer en slaapkamer, badkamertje en keukentje en zonder buitenruimte. Toen ik ging verhuizen was een eis dat ik een buitenruimte wilde, uiteindelijk amper gebruik van gemaakt, haha. Daar zou ik het dus echt niet van af laten hangen.

Ben je er al geweest? Hoe voelt het? Want de ene 40m2 is de andere 40m2 niet. Hoe is de indeling bijvoorbeeld, voelt het ruim etc. Maar 40m2 is op papier echt goed te doen voor 1 persoon hoor.

2 likes

Ja dat vind ik ook altijd zo bijzonder. Zijn vaak ook vrienden die geen social media meer hebben en voor mijn gevoel op deze manier hun kinderen willen laten zien. Maar zorg dan in ieder geval dat je er zelf ook opstaat!

1 like