Stel je persoonlijke vraag #43

Bijv iemand lust wel spaghetti, maar dan geen macaroni en fusilli. Belachelijk

18 likes

Ik vind picky eaters sowieso heel lastig, en zijzelf waarschijnlijk ook maarja. Ik heb dan zoiets van: PROBEER HET EERST! voordat je al gaat janken. 1 vriendin lust echt gewoon bijna niks, en na al die jaren irriteert me dat nog af en toe. Zelfs een dom pakje yumyum noodles mogen geen kruiden in wtf. Ik word weer geirriteerd :joy: echt het smakenpalet van een 8 maanden oude baby.

7 likes

Ooo ja deze vergat ik nog in de irritante eet-voorkeuren van mijn man :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik lust bijna alles maar als kind at ik niet gevarieerd omdat allebei mijn ouders extreem kieskeurige eters zijn en er daarom veel normale ingrediënten gewoon nooit in huis werden gehaald. Enkele voorbeelden: look mocht niet want ‘‘dat stinkt’’, spinazie heeft een ‘‘rare structuur’’, elke andere kaas dan jonge Gouda is raar. Omg, ik was zo blij toen ik op kamers ging wonen.

6 likes

Ik vond dit ook altijd aanstellerij, tot ik door corona een vervormde smaak kreeg en ik ook absoluut geen komkommer meer lust. Het smaakt nu zo intens bitter en ik ruik ook echt een vieze geur als iemand in mijn buurt komkommer eet. En een familielid omschrijft de smaak hetzelfde, maar had dit altijd al.
Dus ik heb nu geen oordeel meer over mensen die iets niet lusten, omdat een smaak dus echt anders ervaren kan worden.

7 likes

Oh hahaha ik lust echt bijna alles maar macaroni vind ik toch zo intens goor

8 likes

Maar hoezo dan? Pasta is toch pasta, de vorm verandert de smaak toch niet?

6 likes

Same! Mijn moeder vond mij vroeger altijd een moeilijke eter, maar ik lustte gewoon niet wat zij standaard kookte (zoutloos en zonder enige vorm van kruiden. Gekookte aardappels, tot snot gekookte groenten uit een potje en een gortdroge lap vlees die een uur in de pan had gelegen)

8 likes

Ja ik begrijp je verwarring maar het is in mijn beleving toch echt anders :rofl: structuur en vorm speelt toch best een grote rol in of je iets lekker vind of niet blijkbaar

10 likes

Ja, dat hoort er wel in.
Bij veel (italiaanse) gerechten(stoof of tomatensaus) gebruik je een mengsel van fijn gesneden(blokjes/snippers) ui, peen en bleekselderij (soffritto) dat je als eerste bakt. Maar denk dat veel nederlanders (of amateurkoks) de wortel daar niet perse voor gebruiken :stuck_out_tongue:

3 likes

Ahhh, best sneu maar ik snap het helemaal! Er is nu zoveel meer aandacht voor verschillende keukens dan vroeger.

Ik weet nog dat een vriendin op zichzelf ging en er achter kwam dat de reden dat ze een moeilijke eter was, kwam omdat haar moeder zo smaakloos kookte… :sweat_smile: ze is nu helemaal geen moeilijke eter meer en kookt juist heel gevarieerd, maar vond het eten van haar moeder gewoon niet zo lekker…

4 likes

Ik ken ook iemand die geen fruit lustte en mijn taart met ananas dus ook niet wilde proeven…

Lust jou schoonzusje dan bijvoorbeeld wel perenijsjes? Of aarbeienmilkshake? Of cruesli met gedroogde appel. Waar ligt de grens want fruit is zooo breed.

Familie die vaak eten voorbereidde lustte geen champignons dus die kreeg ik vrij weinig te eten en garnalen had ik voor mijn 25e nog nooit gegeten. Wat is nu mijn lievelingsgroente en schaaldier. :wink:

Ik lust trouwens geen fikandelen, kroketten, bitterballen, kaassoufles etc.

2 likes

Mensen die geen knoflook en ui lusten. Sorry maar hoe saai eten die zeg.

54 likes

Ja het is ook maar net wat je gewend bent. Toen mn nichtje net 1 jaar was tijdens kerst heeft ze al garnalen gegeten en ja, zelfs kaviaar :joy: ze wees telkens met dat mollige vingertje naar de kaviaar en riep dan ‘DIE!’ :laughing:

Wat vreselijk van dat laatste :cry: welke warme snack krijg jij dan op een nederlandse verjaardag? Al vind ik een kroket ook heel kut trouwens.

Wat vind jij lekkerder? Een kroket of een frikandel?

• Allebei vies
  • Frikandel
  • Kroket

0 stemmers

@Soy.peor ik denk eigenlijk dat ze denken dat ze het niet lusten. In zoveel gerechten zit al automatisch knoflook en ui.

3 likes

De plaatselijke snackbar heeft echt de perfecte vega kroket. Zo lekker! :ok_hand:

4 likes

Ik vind de stuctuur van een kroket zo goor. Iig in mijn herinnering van die sliertige vleesdraden.

5 likes

Die hebben vegetarische kroketten om de een of andere reden ook, lijken ook echt op vleesdraden. Maar omdat dat van een plant of iets is kan ik dat beter handelen.

3 likes

Goulashkroket :drooling_face::drooling_face:

5 likes

Alle Belgische wafels :heart:

2 likes