Stel je persoonlijke vraag #43

Oh hahaha ik lust echt bijna alles maar macaroni vind ik toch zo intens goor

8 likes

Maar hoezo dan? Pasta is toch pasta, de vorm verandert de smaak toch niet?

6 likes

Same! Mijn moeder vond mij vroeger altijd een moeilijke eter, maar ik lustte gewoon niet wat zij standaard kookte (zoutloos en zonder enige vorm van kruiden. Gekookte aardappels, tot snot gekookte groenten uit een potje en een gortdroge lap vlees die een uur in de pan had gelegen)

8 likes

Ja ik begrijp je verwarring maar het is in mijn beleving toch echt anders :rofl: structuur en vorm speelt toch best een grote rol in of je iets lekker vind of niet blijkbaar

10 likes

Ja, dat hoort er wel in.
Bij veel (italiaanse) gerechten(stoof of tomatensaus) gebruik je een mengsel van fijn gesneden(blokjes/snippers) ui, peen en bleekselderij (soffritto) dat je als eerste bakt. Maar denk dat veel nederlanders (of amateurkoks) de wortel daar niet perse voor gebruiken :stuck_out_tongue:

3 likes

Ahhh, best sneu maar ik snap het helemaal! Er is nu zoveel meer aandacht voor verschillende keukens dan vroeger.

Ik weet nog dat een vriendin op zichzelf ging en er achter kwam dat de reden dat ze een moeilijke eter was, kwam omdat haar moeder zo smaakloos kookte… :sweat_smile: ze is nu helemaal geen moeilijke eter meer en kookt juist heel gevarieerd, maar vond het eten van haar moeder gewoon niet zo lekker…

4 likes

Ik ken ook iemand die geen fruit lustte en mijn taart met ananas dus ook niet wilde proeven…

Lust jou schoonzusje dan bijvoorbeeld wel perenijsjes? Of aarbeienmilkshake? Of cruesli met gedroogde appel. Waar ligt de grens want fruit is zooo breed.

Familie die vaak eten voorbereidde lustte geen champignons dus die kreeg ik vrij weinig te eten en garnalen had ik voor mijn 25e nog nooit gegeten. Wat is nu mijn lievelingsgroente en schaaldier. :wink:

Ik lust trouwens geen fikandelen, kroketten, bitterballen, kaassoufles etc.

2 likes

Mensen die geen knoflook en ui lusten. Sorry maar hoe saai eten die zeg.

54 likes

Ja het is ook maar net wat je gewend bent. Toen mn nichtje net 1 jaar was tijdens kerst heeft ze al garnalen gegeten en ja, zelfs kaviaar :joy: ze wees telkens met dat mollige vingertje naar de kaviaar en riep dan ‘DIE!’ :laughing:

Wat vreselijk van dat laatste :cry: welke warme snack krijg jij dan op een nederlandse verjaardag? Al vind ik een kroket ook heel kut trouwens.

Wat vind jij lekkerder? Een kroket of een frikandel?

• Allebei vies
  • Frikandel
  • Kroket

0 stemmers

@Soy.peor ik denk eigenlijk dat ze denken dat ze het niet lusten. In zoveel gerechten zit al automatisch knoflook en ui.

3 likes

De plaatselijke snackbar heeft echt de perfecte vega kroket. Zo lekker! :ok_hand:

4 likes

Ik vind de stuctuur van een kroket zo goor. Iig in mijn herinnering van die sliertige vleesdraden.

5 likes

Die hebben vegetarische kroketten om de een of andere reden ook, lijken ook echt op vleesdraden. Maar omdat dat van een plant of iets is kan ik dat beter handelen.

3 likes

Goulashkroket :drooling_face::drooling_face:

5 likes

Alle Belgische wafels :heart:

2 likes

Wat heb je liever?

• Verse wafels
  • Kwalitatieve kroketten

0 stemmers

Maken ze jou gelukkig met een schaal bittergarnituur?

• ja
  • nee verbitterd
  • afhankelijk van de selectie en hoeveelheid

0 stemmers

Ik weet dus niet eens het verschil tussen die 2. Wat is het verschil volgens jou?

Ik moet eerst maar eens beginnen bij een bossche bol. Ik wilde er laatst 1 halen maar ik dacht nee, dat moet echt in brabant :upside_down_face:

Als het zon schaal is waar de helft slappe bitterballen en gore nasi dingen zijn dan mag je die van mij in zn geheel wegpleuren. Maar zitten er genoeg kip, kaas, en frikandel dingen op dan ben ik gelukkig.

8 likes

Vies lekker!

Een Brusselse wafel is luchtig, knapperig en er wordt bloemsuiker over gedaan. Luikse wafel is zoeter, compacter en heeft suikerstukjes.
Aan een wafelkraam kan je meestal een Luikse wafel krijgen en in toeristische hotspots Brusselse erbij met alle toppings (fruit, slagroom, nuttela, confituur)
Maar ik vind ze gewoon lekker natuur of Brusselse met aardbeien en bloemsuiker.
Voor een snelle hap, doe ik een wafel van Lotus 30 seconden in de microgolf en dat is bijna even lekker.

6 likes