Is toch geen kwestie van geloven, maar eerder een feit?
Er zijn echt vrij veel mensen die denken dat ik me aanstel als ik dit vertel
Nja misschien verspreid ik hier fake news en niet alles is door stress verklaarbaar, maar ik dacht altijd dat het vrij normaal dat stress zich ook lichamelijk uit en dat je na een stressvolle periode klachten krijgt als je rust. Iets met stresshormonen etc.
Wat hoor jij als het helemaal stil is om je heen? Bijv als je in bed ligt of in een lege ruimte zit.
- Niks
- Licht gesuis
- Een lichte piep
- Hard gesuis
- Een harde piep
- Hartslag in mijn oren
- Anders, namelijk:
0 stemmers
Als je iets van gesuis/gepiep/anders hoort, heeft dit een van de volgende oorzaken?
- Stress
- Gehoorschade
- Bloeddruk
- Last van vastzittende nek
- Weet ik niet
- Andere oorzaak namelijk:
0 stemmers
Ik hoor sinds een paar weken dus een soort white noise achtig gesuis, zomaar vanuit het niets. Huisarts denkt vanwege long COVID achtige klachten en zegt dat het vanzelf weer over zal/kan gaan en dat de key is er niet op te letten, maar ja dan let ik er JUIST op
Ja het idee is inderdaad dat je cortisol (stresshormoon) hoog is als je gestrest bent, en dat onderdrukt immuunresponsen. Als je weer ontspant gaat je cortisol weer omlaag en de rem dus van je immuunrespons.
Mijn vriend heeft dus een piep in z’n oren, al mega lang trouwens dus die weet inmiddels gewoon niet beter en die reageert ook altijd zo verbaasd met “hoor je nu dus helemaal niks?” “Nee” “ook niet een beetje ruis?” “Nee”
Post jij alleen over jezelf of reageer je ook wel eens op anderen?
- Ja ik post alleen over mezelf
- Nee ik reageer ook op anderen
- Ik post/reageer nooit
- Anders
0 stemmers
M’n eigen razende gedachten
Voor mij is het niet herkenbaar, ook niet als het muisstil is. Wel gek, zou zoiets dan als kind niet getest worden of misschien is het later ontwikkeld en omdat het zo mild is nooit iets geweest waar je bewust van bent geworden?
Ja same, ben nog nooit in m’n leven zo opgefokt geweest :") Maarja je slikt (kort door de bocht) stresshormoon, dus ook niet zo gek.
Maar het werkt natuurlijk in principe hetzelfde, je geeft prednison vaak bij aandoeningen waarbij je immuunsysteem te sterk aan staat, om die immuunrespons te dempen. Jammer dat het niet zo simpel is dat dat het enige effect is en je kan er flink ziek van worden inderdaad.
Denk het ook. Die verschijnen dan plotseling weer als hun relatie over is ofzo. Of posten enkel outfits of burenergernissen.
Ja dit is volgens mij echt zo hoor haha
Ik vraag me dan of wat je er voor jezelf uit haalt dan? Juist de interactie/ tips/ verhalen van anderen zijn de voornaamste reden dat ik nog forum.
Dit kan idd zijn dat je oren verstopt zitten, maarr het kan ook gehoorschade zijn, of zelfs somatisch. Mensen kunnen het ook krijgen van het overtrekken van de nekspieren door veel telefoongebruik bijvoorbeeld, of het kan ook komen door het klemmen van je kaken. Ik heb het helaas ook, maar bij mij komt het echt door mijn kaak en nekspieren. Sowieso bij de dokter even naar je oren laten kijken, of anders eens bij de tandarts of fysio langsgaan!
Heb jij direct mensen in je hoofd bij ‘die posten alleen over zichzelf en reageren nooit op anderen’?
- Ja eentje
- Ja meerdere
- Nee
0 stemmers
Aandacht, complimentjes en medeleven op het moment dat het jou uitkomt en waar je niks voor terug hoeft te geven. Ik reageer ook niet op dat soort mensen.
Door long covid, de KNO arts gaf aan de raarste en ook onverklaarbare dingen tegen te komen sinds het virus. Bij mij heeft het te maken met druk in het oor en dit was ook meetbaar.
Diegene waar ik aan dacht post niet meer. Verder is dat een van de weinige dingen op t forum die ik door heb.
Ik heb echt niks door joh. Zo alert als een luiaard. Dagboekposters? Geen idee. Die en die heeft een tweede account? Geen idee. Die en die is weg? Wie??