Stel je persoonlijke vraag #43

Voor iedere pan ben ik je man

9 likes

Gebruik je ze ook allemaal? Ik heb sinds een tijdje alleen nog plaatstaal en rvs en ik was een beetje bang dat ik mn anti-aanbakpannen ging missen maar ik heb eigenlijk helemaal niet het idee dat ik iets mis

2 likes

Ja! Maar veel heeft bij mij ook een ander doel, dus ik heb pannen die ik alleen voor specifieke bereidingen gebruik. Dat komt ook gewoon omdat ik wel eens pannen krijg vanuit werk en dan merk je in het gebruiken waar die pan het fijnste voor werkt.

1 like

Ben nu benieuwd bij welke baan je wel eens een pan krijgt!

1 like

Bij een kookstudio!

6 likes

Zou jij je bedrogen/genept/ iets anders naars voelen als blijkt dat je hulp op deze manier schoonmaakt?

• Ja, hier vraag ik niet om
  • Ja, dit kan ik zelf ook
  • Nee, schoon is schoon en dat is het doel
  • Nee, boeit mij niet hoe

0 stemmers

Doe jij wel eens iets puur ter ontspanning? Zonder eisen/regels, zonder dat het iets hoeft te worden of ergens toe te leiden?

• Ja, namelijk…
  • Weet ik niet?
  • Nee dat doe ik niet

0 stemmers

Extra uitleg bij de laatste: ik kom er in schematherapie achter dat ik echt niet kan ontspannen. Dat alles eisen, regels etc heeft. Dus ik ben op zoek naar inspiratie en benieuwd hoe ik me verhoud tot anderen

3 likes

Waarom is het eerste waar ik aan denk Bram (influencer topic)? :joy:

2 likes

Lezen, breien (geen patroon oid), puzzelen, muziek luisteren.

Tuurlijk heb je met puzzelen een soort doel, maar het is voor mij echt ontspanning. Zit dan echt in mn bubbel en vergeet de tijd etc

3 likes

Ik ga na werk op bed liggen en kijk 5 uur tv

25 likes

Mijn oplossing is: kleuren voor volwassenen :sweat_smile: Ik ben totaal niet creatief dus krijg niks op papier/uit mijn handen en als ik het probeer ben ik één bonk frustratie. En dat is met wel meer zo. Met sporten had ik wel een gewicht hoger kunnen pakken. Met eten koken had er nog één kruid bijgemogen voor het perfecte etc.
Kleuren eist niks van me. Al kan ik dan alsnog een gedachte hebben als ik verkeerd heb gekeken en iets zit in te kleuren wat niet aan de beurt was. :sweat_smile:
Resultaat is niet belangrijk want het kan over een week of over een maand ingekleurd zijn, dat boeit me niet zoveel. En ik heb ook geen eisen qua minimale duur ofzo.

5 likes

Het levert altijd iets op, mensen doen geen dingen die niks opleveren.
Een goed gevoel bijvoorbeeld. Als jij een oud vrouwtje helpt oversteken bij wijze van spreken denk je toch even ‘hey dat heb ik leuk gedaan’, weetjewel.

1 like

Loop je dan langs een boek en denk je dan oh ja, hmmm wie was het ook alweer? Of zit je echt op de bank van oeh daar heb ik zin in, ik ga hier een boek voor uitzoeken?

Edit: oh wacht ik snap hem. Je gaat gewoon een boek lezen en komt er dan achter dat je hem al gelezen hebt en raast er dan doorheen hahahah
Ik dacht dat het razen an sich gewoon een activiteit was.

Hahah oké ik snap hem.
Zo ga ik ook om met boeken lezen eigenlijk inderdaad. Trek ze ook vrij willekeurig uit de bieb.

2 likes

Ja kleuren is ook zo een goeie!! Dat heeft op mij hetzelfde effect al puzzelen.

1 like

Alter ego van Esther Verhoef is daar een extreem goed boek voor! Wel spannend maar was het na 5 min alweer vergeten

3 likes

Ja sudokos zijn hier ook handig voor vind ik!
Ik hoor wel eens dat ik die niet moet doen voor het slapen gaan, omdat je hersenen dan alsnog druk aan het werk zijn enzo. Maar ik vind het juist chill want ik ben alleen met die puzzel bezig en kan niet gaan piekeren over van alles en nog wat wat me later uit mijn slaap zou houden

3 likes

Ik heb hem nog wel liggen, kan hem wel naar je opsturen?

Welke app is dat?

Heb je de Callanach serie van Hellen Fields al gelezen?

Ik snap hoe je je voelt, het neemt echt zo’n controle over je leven ook. Ik dacht eerst dat het niet zo erg was bij mij, maar als je dan de tijd ziet die je daadwerkelijk op je telefoon doorbrengt oh mijn god haha :flushed:

1 like