Stel je persoonlijke vraag #43

Zeg jij wel eens “mensen met een baarmoeder” ipv vrouwen als het gaat over dingen die te maken hebben met ongesteldheid, voortplanting etc?

• Nee, ik zeg dan vrouwen
  • Ja, ik zeg dan mensen met baarmoeders
  • Ik probeer erop te letten
  • Ik let daar niet op
  • Ik vind het een belangrijk onderwerp
  • Het boeit me echt te weinig
  • Anders

0 stemmers

3 likes

Oeps ik stemde helemaal per ongeluk en nu ben ik genoodzaakt hier een mening over te hebben. Ik vind het wel altijd een beetje wrang ofzo als er muziek wordt uitgebracht die de overleden persoon niet wilde uitbrengen/niet goed genoeg vond.

4 likes

Niet persee mrnsen met baarmoeder maar meer zwangere mensen of ongestelde mensen enzo.

13 likes

Team David

En vooral Team waarom zit Amanda Holden, iemand geheel zonder talent, in de jury van een programma dat mensen beoordeelt op talent?

Ik vond leuk! Die andere juryleden waren te serieus dat ze niet konden genieten joh, jammer voor hun

2 likes

Ik vond het een geinige act en zag dat er nog meer nummers van haar waren. Knap dat ze zo serieus kan blijven, haha.

1 like

Ik ben laatst wel met een rode pen door een paar verouderde teksten gegaan om ze leesbaarder en inclusiever te maken, maar ik probeer de vorm ‘mensen met een baarmoeder’ te voorkomen. Ik vind dat gekunsteld overkomen in een tekst. Je kan het vaak anders verwoorden waarmee ook je niemand uitsluit.

14 likes

Ik vind “mensen met een baarmoeder” echt een stomme term. Of “birthing person”. Het zijn toch gewoon vrouwen? Dat je mensen die als biologische vrouw geboren zijn een vrouw noemt, maakt een trans vrouw toch niet minder vrouw?

Ik vind dat het vrouw zijn dan zo gereduceerd wordt tot een voortplantingsorgaan.

8 likes

Je hebt ook mannen met een baarmoeder. Of nonbinaire mensen met een baarmoeder.

7 likes

Nee het beperkt het vrouw zijn juist niet tot een bepaald voortplantingsorgaan

5 likes

Van Kurt Cobain zijn 10 jaar (ongeveer denk ik) na zijn overlijden dagboeken gepubliceerd, dat vond ik wel echt heftig.

3 likes

Ik snap wel dat je bedoelt dat niet alleen “mensen met baarmoeder” vrouw zijn en dat ook mensen zonder baarmoeder vrouw kunnen zijn en dat is ook zeker waar. Dus in die zin heb je helemaal gelijk en heb ik het verkeerd bewoord.

Maar ik vind het niet leuk om “mens met baarmoeder” ipv “vrouw” genoemd te worden, want ik ben veel meer dan alleen mijn baarmoeder. Op die manier bedoelde ik reduceren tot mijn geslachtsorganen.

@Banananana klopt, maar het ging nu toch niet om mannen en non-binaire personen.

10 likes

Niet alleen dochters, ook zonen. Niet alleen niet bij vreemde mannen, ook vrouwen.

6 likes

Het gaat toch over dingen die te maken hebben met ongesteldheid. Mannen en nonbinaire mensen maken dat ook mee. Dus dan inclusieve taal door mensen met een baarmoeder te zeggen.

En het gaat niet meteen over jou, je kan jezelf rustig vrouw noemen

15 likes

Ik let erop in situaties waarin het ertoe doet.

11 likes

Ik koop een stuk land en ga veel wielrennen. Hell no dat ik dan nog ga werken hoor

1 like

Ik zou gewoon lekker aanmodderen in mijn landhuis met veel dieren om me heen.

15 likes

I don’t know best een goeie optie, je doet iets voor de ander met al je geld dus instant goed gevoel en karma punten toch

1 like

Alleen met mn vader lijkt me echt leuk en gezellig voor een tijdje, maar ik zou gillend gek worden van mn moeder. Ze is heel lief maar ook zo dramatisch en emotioneel en laat me dan geen seconde met rust en bah ugh na 1 dag al genoeg van. Ze lijkt dan wel een soort verslaafd aan mij ofzo :expressionless: Kill me.
Ik denk soms ook dat ik geen kind aan kan want die kun je niet zo na het oppassen weer afgeven :joy:

Met wie heb je een betere band?

• Mijn vader
  • Mijn moeder
  • Allebei niet
  • Allebei een even goede band
  • N.v.t. /anders/…
  • Hmm ik weet het niet

0 stemmers

Lijkt jouw 2 konijnen als huisdier leuk?

• Nee niks voor mij
  • Ja leuk
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Dit laatste vroeg ik aan mn vriend en hij was een soort van in shock? Zo van, 2 KONIJNEN WAAROM?!

3 likes

dit is naar mijn idee de meest gestelde vraag in dit topic hahaha

4 likes