Stel je persoonlijke vraag #43

Mijn profiel is niet afgeschermd en is ergens tegen de 4000. Who the fuck cares. Daarom ben ik altijd zo koppig geweest om dat hele afschermen niet te doen. Alsof je belangrijk bent, ben je niet.

Gebruik je wel eens neusspray? (Niet die tegen hooikoorts).

• Nooit
  • Regelmatig
  • Af en toe
  • Zelden

0 stemmers

1 like

Ken je iemand die diens kinderen thuis onderwijs geeft?

• Ja, vanwege medische of psychische redenen
  • Ja, vanwege religieuze redenen
  • Ja, anders
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

ik dacht dat dat helemaal niet mocht in NL eigenlijk

Ik ben nog nooit verliefd geweest. Wel heb ik leuke spanning ervaren tijdens daten zo van ā€œzal hij mij ook leuk vinden?ā€ Maar toen dat eenmaal duidelijk was, was het direct voorbij. Ben daardoor ook in 2 relaties gerold want ā€œah het is gezellig dus het zal wel goed zijnā€ en dat is echt 2x heel kut geweest haha. Denk dat ik een ijskonijn ben.

Heel interessant! Met docu afl erbij

3 likes

Jawel, op grond van 2 ā€œmogelijkhedenā€.
Ofwel als je kind letterlijk te ziek is voor of ziek wordt van school, dan kun je vrijstelling van de leerplicht krijgen. Dat gebeurt dan Bijv ook bij EMB kinderen die vervolgens naar dagbesteding gaan, maar kunnen ook redenen als autisme, (uitzonderlijk) hoogbegaafdheid, combinatie van van alles, zijn, waarbij een kind wel kan leren maar niet op school (in de buurt). Stel dat speciaal onderwijs specifiek voor dit kind je 4u reistijd per dag oplevert Bijv.

Of als jouw ā€œvisieā€ (Bijv geloof of levensbeschouwing) extreem botst met de beschikbare scholen in de buurt.
Maar dan moet je dat eigenlijk wel weten en aantonen voor je kind 5 is en/of ingeschreven is bij een school. Als je eenmaal in het systeem zit is het vrijwel onmogelijk om daar met de ā€œvisie redeā€ nog uit te komen…

Maar het is niet gemakkelijk om aan te tonen dat jouw visie niet bij die van een school in de buurt past. Dat schijnt soms tot aan de rechter te komen waarbij je moet aantonen dat dat echt zo is.

Edit: in deze podcast vertellen ze er ook wat over. Vanaf minuut 54 ofzo. Hoe moeizaam dat kan gaan. Met proces verbaal en Strafhof etc :sweat_smile:

3 likes

Je moet aan kunnen tonen dat er binnen X km in jouw omgeving geen geschikte school zit (die bij jouw religie past bijv) en dan kun je ontheffing krijgen. Het was pas ook in het nieuws dat het aantal kinderen dat thuisonderwijs krijgt verdubbelt was naar 1700.

2 likes

@Dr.Watson @Fishing @Luzarl ik bedoelde met mijn post ā€œik dacht dat tot nuā€ en had het al opgezocht. maar thanks! die documentaires wil ik echt zien nu (nu lijk ik net iemand die googelbare dingen vraagt terwijl ik hier altijd zeik over zulke mensen shit)

4 likes

Ze ligt onder de groene zoden (voor extra dramatisch effect ā€˜groene zooooojuh’)

3 likes

Ze is het hoekje om, ze heeft de geest gegeven.
(Zijn er 2 aparte.)

15 likes

Vond die juist heel grappig haha

2 likes

Wij zeggen wel eens: ā€˜Jannie het het ook niet gered’

6 likes

ā€œā€¦ is niet meer onder onsā€ heb ik denk ik wel eens gebruikt

6 likes

Ligt tussen vier (of zes) planken

4 likes

Ligt aan de verkeerde kant van het gras!

7 likes

Hahah die eeuwige jachtvelden en de pijp aan Maarten gegeven :joy::skull_and_crossbones:

1 like

Ook wel eens gehoord: Ze draagt een houten jas :cautious:

11 likes

Die is de pijp uit. Maar dat blijkt dus hetzelfde te zijn als dat met jagen en de pijp aan maarten gegeven blijkbaar. Nooit geweten.

de pijp uit gaan (herkomst en betekenis) | Genootschap Onze Taal.

2 likes

Die met roken is wel mijn favo gezien mijn vakgebied.

Maar die ā€˜tuintje op dr buik’ is ook prachtig, vooral als het lekker plat uitgesproken wordt met een ā€˜ui’ die meer een ā€˜a’ wordt.

4 likes

HĆØ hef 'n zandwinkeltjen

4 likes