Helemaal mee eens! Al heb ik wel veel mannen gehad die heel bang waren om een erectie te krijgen bij het wassen (wat vaak ook gebeurt) heb ze ook echt wel kwetsbaar gezien wat dat betreft. Ook genoeg vunzige mannetjes overigens
Verstand op 0 blik op oneindig!!
En als ze bekend stonden om vieze mannetjes waar vrouwelijke collegas zich echt niet prettig bij voelde dan deden vaak onze broeders het.
Beetje gĆŖnant wel dat ik de enige ben met deze stem maar dan zal ik ām even uitleggen. Was toen ik een jaar of 14 was en met een paar āvriendinnenā in de stad was, ik had geen geld en wilde toch iets nieuws en wilde indruk maken op die meiden want wist dat zij ook regelmatig dingen jatte dus heb toen armbanden gestolen bij de h&m.
Het was een soort van manuele fysio en die vrouw geloofde in het behandelen van het hele lichaam ipv alleen de plek waar het probleem zich bevond. Ze ging dus ook de hele tijd met mijn voet heen en weer en met mijn been ook. Zelf vind ik dat dat prima met broek mogelijk was geweest, maar zo werkte de behandeling niet š«
Als je naar een land op vakantie gaat waarvan en de taal niet spreekt, danā¦
- Zoek je een paar basiswoorden op zoals hoi, doei, dankjewel
- Doe je een volledige taalcursus
- Praat je alleen Engels
- Praat je alleen Nederlands
- Praat je helemaal niet
- Doe je iets anders, namelijkā¦
0 stemmers
Ik vind het wel leuk die woordjes te leren maar durf ze vaak niet te gebruiken omdat ik bang ben dat ik het verkeerd doe of uitspreek
Vinden mensen vaak niet erg. In veel landen vinden ze het juist leuk als je het probeert en helpen ze je gewoon als je het verkeerd uitspreekt.
Ik ben eens met mijn ex in turkije op vakantie geweest en had zoān boekje mee waar wat handige zinnen in stonden. We hadden ook een superlieve schoonmaakster in het hotel en dan kwam ze soms bij ons zitten en leerden we elkaar woordjes. Ze vinden het idd heel leuk als je gewoon al wat probeert ipv stoĆÆcijns engels te blijven praten.
Jaa precies haha! Ik heb weken erna ook nog dingen gevraagd of gezegd aan mensen waar ik dus blijkbaar over gedroomd had, terwijl ik er dan heilig overtuigd van was dat het echt was gebeurd. En lief, gaat nu gelukkig goed! Hopelijk met jou ook
Ik was in Portugal en leer Portugees op Duolingo, maar dan wel Braziliaans Portugees. En toen zei ik wat tegen onze taxichauffeur en hij zei echt op luide toon: SPEAK PORTUGESE!!! Lolzzzz, het was alleen de uitspraak die in dit geval wat anders was
Wij zijn al vaak in Zeweden geweest dus ik ken de begroetingen en nog een paar woorden/zinnetjes. Wel een beetje lullig als een verkoopster daarna een heel verhaal in het Zweeds tegen je gaat houden en je moet bekennen verder alleen Engels te kunnen.
Ja, met hej hej en hej dag kom je een heel eind
het ligt vaak ook net aan wat voor interacties het zijn en waar ik in het land ben
in grotere steden gebruik ik vaak meteen engels, terwijl ik op andere plekken iets meer mn best doe voor wat woordjes
en in groenland heb ik ondanks dat mn deens oke is (en de meeste daar vloeiend in zijn) eigenlijk alleen maar engels gebruikt om ook aan te geven dat ik niet deens benš
Gisteren gingen wij vis halen aan de kust (eten op het strand) en die badplaats is deze dagen veranderd in een Duitse enclave.
Bij de visboer stond een jonge knul die de gerechten en de basisantwoorden wel in het Duits kon, maar meer ook niet.
Was er een vrouw die vroeg om een extra ātellerā
Die jongen snapte er niks van. āEin teller!ā (Met dār handen een rondje maken, āein teller!ā
Jezus mens, praat anders Engels!
Sowieso Duitsers die er een handje van hebben om gewoon Duits te blijven praten en in het Duits te bestellen in Nederland
En je houdt het in stand want iedereen hier in restaurants en de winkels spreken Duits. Er zijn ook veel Duitsers die in de omgeving of in een kustdorp een huisje hebben.
dat wist ik helemaal niet, ik dacht dat de meeste mensen alleen Groenlands spraken
Een Duitser die ik ken dacht oprecht dat iedereen in Nederland ook Duits spreekt. Als een soort van tweede taal ofzo.
Vreselijk. Ik heb best lang in musea gewerkt en ook rondleidingen gegeven (in het Engels!!!) en had een keer een vrouw aan de balie en ik sprak met Engels tegen haar, maar haar man die drie meter achter haar stond en niks met het gesprek te maken had riep opeens DEUTSCH SPRECHEN!! Snap dat echt niet.
Ga niet voor iedere vakantie een taalcursus doen, maar nu ik voor de derde keer achter elkaar naar zweden ga ben ik het wel voor de fun aan het leren. Volgende maand kan ik het na een jaar oefenen voor het eerst in de praktijk brengen. Dat wordt nog een opgave want iedereen spreekt zo goed en graag Engels.