Of dan wel trek maar dat ik niet kan bedenken waar ik zin in heb
Jep en dan ook het dillema dat ik niet weet waar ik zin in heb want niks hit the spot.
Eerder zin om te eten terwijl ik helemaal geen trek heb, love eten.
Het volwassen leven tot nu toe
- Valt mee
- Valt tegen
- Precies wat ik ervan had verwacht
0 stemmers
Toen jij nog inwoonde bij je ouders, hoeveel deed jij in huis? Op het gebied van opruimen, schoonmaken, koken, de was doen? Dan bedoel ik niet toen je 11 was, maar vanaf 14/15 ofzo tot je uit huis ging.
- Minimaal, ik was een vreselijk kind.
- Een beetje, maar niet regelmatig of veel
- Ik had zeker mijn bijdrage in het huishouden!
- Ik deed vrij veel.
- Ik deed eigenlijk alles en meer dan mijn ouders
0 stemmers
Ik was niet vreselijk maar ik deed minimaal dingen in huis, mijn moeder deed en wilde alles doen, beetje control freak in combinatie met zeer zorgzaam.
Zelfde maar dan met mijn vader, die moest altijd alles zelf doen en wel altijd mopperen dat niemand wat deed in huis natuurlijk haha
Ik denk dat mijn moeder tot de dag dat ik uit huis ging (24!) me heeft moeten smeken om ĂŒberhaupt mijn eigen kamer een beetje leefbaar te houden. Denk niet dat ik ooit iets anders in huis gedaan heb verder. Kon er de eerste jaren thuis dus ook echt niks van. Inmiddels wel bijgetrokken gelukkig.
Haha ja same, het was niet zo dat ik per se niks wĂlde doen, alleen hoefde ik gewoon nooit iets te doen. Ik ben pas gaan helpen met afruimen/vaatwasser inpakken enzo toen ik uit huis was
Zou zelf mân kinderen wel gewoon mee laten helpen in het huishouden
Vanaf mijn veertiende werd ik geacht 2x in de week te koken! Recept uitzoeken, boodschappenlijstje inleveren bij mijn vader op zaterdag en anders moest ik zelf de ingrediënten halen. Volgens mij heb ik ze een paar keer iets te al dente pasta of vrij rauwe ui voorgeschoteld maar het moment dat ik uit huis ging kon ik al best goed koken.
Oohhhh good old times dat ik de hele dag vrij was van school met als enige taak: de vaatwasser uitruimen maar natuurlijk maar uitstellen en dan hoorde ik 1630 mân moeder thuiskomen en begon ik dan als een gek de vaatwasser uit te ruimen. Altijd zelfde liedje, zooo lui
Ja, zeker, dat geeft ze ook weer zelfstandigheid en âownershipâ (ik weet ineens niet hoe dit in het Nederlands is)
Ik heb denk ik nog geen 10 keer de vaatwasser uitgeruimd. In eerste instantie was ik gewoon lui, daarna kreeg ik er zoveel opmerkingen over dat ik niet meer âdurfdeâ want als ik wel iets deed werd er super spottend over gedaan đ«
Sinds ik op mezelf woon geen problemen, ik vind schoonmaken en opruimen nu gewoon leuk.
Ik hoefde ook echt helemaal niks te doen van mijn ouders, ze vroegen het niet en ik deed het ook niet uit mezelf. Maar goed, op zich krijg je toch wel wat mee (ik kon wel gewoon een paar standaard dingen koken enzo, kookte ook weleens met vrienden/op vakantie). Op mijn 18e uit huis gegaan, en dan leer je alles toch wel vanzelf haha.
Ik kan echt met weemoed terugdenken aan die tijd dat ik net uit huis was, en dat je dan ineens zelf alles uit moet vogelen. Heerlijk alleen maar pasta met boursin eten of biefstukreepjes met champignons. Op een gegeven moment maakte ik vaak pasta âbologneseâ met in stukken gesneden slavink erin ipv gehakt, en dat vond ik echt een culinaire uitvinding van niveau.
Nu zou ik dat allemaal niet meer doen en eet ik groente enzo, maar het was echt een toptijd.
Ik vond koken al jong heel leuk, maakte in groep 7/8 altijd driegangenmenuâs voor mijn ouders met een vriendinnetje. Stelde uiteraard niet veel voor, maar koken ben ik wel altijd blijven doen toen ik nog thuis woonde.
Verder echt heel weinig, eigen kamer opruimen, maar dat deed ik gewoon nooit en was dus echt een teringzooi. Inclusief vieze kleren weer dragen omdat er niks gewassen was, omdat ik het niet in de wasmand had gedaan.
Moest wel dagelijks de tafel dekken of afruimen, poehhh, zwaar levenâŠ
Was bijna 18 toen ik uit huis ging.
Ja ik ook vanaf die leeftijd volgens mij, of misschien eerst 1x per week en 2x pas toen ik ietsje ouder was. Maar qua schoonmaken deed ik echt bijna niks (hadden ook huishoudelijk hulp dus dat heeft daar denk ik wel een rol in gehad), ik heb echt pas voor het eerst een badkamer schoongemaakt toen ik op mezelf woonde.
Ik moest alleen de tafel dekken en dat ging al met heel veel moeite En vanaf mân 18e was ik uit huis en realiseerde ik me pas hoe lui ik geweest was.
jaaaa dit voel die stress weer helemaal. en elke dag met mân zusje ruziĂ«n over wie het bestek moest doen haha. vandaag mag ik de bovenkant doen en jij de onderkant (pannen & bestek)!!
wij moesten ook altijd de weekend boodschappen opruimen. mijn vader deed de boodschappen en zette dan de tassen in de keuken en wij ruimden het op. en onze eigen werkkleding wassen, dat vond ik echt een goeie. verder de vaatwasser uitruimen, was ophangen als mân moeder hem 's morgens had aangezet, of de wasmachine aanzetten etc. oja en tafeldekken en afruimen, dat vond ik het ergst haha.
Naar aanleiding van dit bericht dat ik las op nu.nl over Selena en haar vriendin die een nier aan Selena heeft gegeven:
Deze week komt de reden van hun vriendschapsbreuk boven water. RenĂĄn AlmendĂĄrez Coello, de vader van Raisa, zegt dat zijn dochter erachter kwam dat Gomez alcohol dronk. Sindsdien zou hun relatie vertroebeld zijn. âFrancia heeft tegen Selena gezegd dat ze geen nier heeft gedoneerd zodat zij lekker kon drinkenâ, aldus Coello.
Volgens de gezondheidsrichtlijnen mag iemand met een donornier maximaal één alcoholisch drankje per dag. Het is niet bekend of de zangeres dat ook regelmatig overschrijdt - maar de grenzen binnen haar vriendschap met Raisa is ze in elk geval wel voorbij gegaan. De woordvoerders van beide actrices hebben nog niet op het verhaal gereageerd.
Vind jij dat Raisa wat over de gedoneerde nier en levensstijl van Selena te zeggen heeft? Of het in ieder geval begrijpelijk dat ze teleurgesteld is? Of is het aan Selena wat ze met haar lichaam en dus nu eigen nier doet en zelf kan beslissen of ze alcohol drink of niet?
- Raisa mag daar best wat van vinden en over zeggen
- Selena mag het zelf bepalen
0 stemmers
Als ze van te voren hebben afgesproken dat dat de deal zou zijn, mag ze daar zeker wat van vinden.