Stel je persoonlijke vraag #43

De man in deze kwestie was samen met een vrouw die veel ouder was dan hij en ruilde haar in voor iemand die de leeftijd had van haar dochter. Verrassend genoeg hield de nieuwe relatie geen stand.

2 likes

Als je een epistel zou moeten schrijven op FF van 2500 woorden, welk onderwerp gaat je dan het makkelijkst af?

• Waarom je wel naar Soldaat van Oranje moet gaan
  • Dat de muziek van Freek & Susan eigenlijk heel leuk en vernieuwend is.
  • Dat veel mannen een voorbeeld kunnen nemen Sander Schimmelpenninck die verder totaal niet bevoorrecht is.
  • Sywert van Lienden is gewoon een slimme zakenman en je kan hem het niet kwalijk nemen dat de mondkapjesdeal uitloep tot een fiasco

0 stemmers

3 likes

Body/bodieboost ofzoiets heb ik ook ooit nog gedaan :sweat_smile: kreeg je ook allerlei dagmenu’s geloof ik, was een boek.

3 likes

Ik was ook 16, ik was 11 in de eerste van de middelbare en dan 5 jaar middelbare (je doet 4, 5 of 6 jaar)

3 likes

Blijven herhalen dat het bijna stopt, het de laatste kans is. Net zo vaak als in de reclame en dan ben je zo aan de 2500 woorden

9 likes

Op mijn 16e gevallen voor de praatjes van de plaatselijke barman van 30 :clown_face: Walgelijk

4 likes

Ben jij ooit echt verder geholpen met je probleem door de chatbot van een klantenservice?

• Nee, nog nooit
  • Ja, één keer
  • Ja, vaker
  • Nog nooit contact gehad met een chatbot

0 stemmers

Als ik aan extreem leeftijdsverschil denk, moet ik altijd denken aan een vriendin van mijn zusje dat dus nu midden 20 is en een relatie heeft met iemand van 70+ :grimacing: zijn kinderen zijn veel ouder dan zij is. En nee het is niet het type golddigger en zij ook niet en mijn zusje durft ook niet te vragen of hun relatie seksueel is, haha

8 likes

Ik vind dat Soldaat van Oranje onnodig veel haat krijgt :angry: dus, komt ie:

deel 1

De musical Soldaat van Oranje is een unieke en indrukwekkende voorstelling die niet alleen vermaak biedt, maar ook een belangrijk stuk geschiedenis tot leven brengt. In deze 2500 woorden zal ik betogen waarom mensen naar de musical Soldaat van Oranje zouden moeten gaan.

Allereerst is de musical Soldaat van Oranje gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Erik Hazelhoff Roelfzema, een student die tijdens de Tweede Wereldoorlog actief betrokken was bij het verzet tegen de Duitse bezetter. Het verhaal van Hazelhoff Roelfzema is niet alleen spannend en meeslepend, maar ook ontroerend en inspirerend. Het is een verhaal van moed, doorzettingsvermogen en opoffering, dat ons eraan herinnert hoe belangrijk het is om op te komen voor onze vrijheid en onze waarden.

Ten tweede is de musical Soldaat van Oranje een technisch hoogstandje. De voorstelling speelt zich af op een draaiende tribune die het publiek meevoert langs verschillende decors en scĂšnes. Dit zorgt voor een unieke en meeslepende ervaring, waarbij het publiek letterlijk deel uitmaakt van de voorstelling. De technische hoogstandjes van de musical zijn bovendien niet alleen spectaculair, maar ook functioneel. Ze dragen bij aan de sfeer en het verhaal, en maken het mogelijk om de verschillende locaties en gebeurtenissen op een geloofwaardige en indrukwekkende manier te verbeelden.

Een derde reden om naar de musical Soldaat van Oranje te gaan, is de kwaliteit van de voorstelling. De musical is geproduceerd door het bekende theaterbedrijf Stage Entertainment, en de cast en crew bestaan uit ervaren en getalenteerde professionals. De muziek is geschreven door Tom Harriman en Pamela Phillips Oland, en de teksten zijn van Edwin de Vries. Het resultaat is een voorstelling van hoog niveau, die zowel qua muziek, zang, dans, decor en acteerwerk uitstekend in elkaar zit.

Een vierde reden om Soldaat van Oranje te bezoeken, is de educatieve waarde van de voorstelling. De musical biedt een unieke kans om meer te leren over de geschiedenis van Nederland tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het is een geschiedenis die ons allemaal aangaat, en waarvan het belangrijk is om te blijven herinneren en herdenken. De musical Soldaat van Oranje draagt bij aan deze herinnering en herdenking, door het verhaal van Erik Hazelhoff Roelfzema en zijn medestrijders op een aansprekende en indrukwekkende manier te vertellen.

Een vijfde reden om Soldaat van Oranje te bezoeken, is de emotionele impact van de voorstelling. Het verhaal van Soldaat van Oranje is niet alleen spannend en meeslepend, maar ook ontroerend en aangrijpend. De personages en gebeurtenissen zijn gebaseerd op echte mensen en situaties, en dat maakt het verhaal des te indrukwekkender. De voorstelling laat zien hoe mensen onder extreme omstandigheden tot het uiterste kunnen gaan, en hoe belangrijk het is om te blijven vechten voor vrijheid en rechtvaardigheid. Het is dan ook niet ongewoon dat bezoekers van de musical Soldaat van Oranje met een brok in hun keel en tranen in hun ogen de zaal verlaten.

Een zesde reden om Soldaat van Oranje te bezoeken, is de maatschappelijke relevantie van de voorstelling. Het verhaal van de Tweede Wereldoorlog is nog altijd actueel en relevant, zeker in een tijd waarin het belang van vrijheid en democratie onder druk staat. De musical Soldaat van Oranje herinnert ons eraan dat vrijheid niet vanzelfsprekend is, en dat we ons moeten blijven inzetten voor een rechtvaardige en vrije samenleving. Bovendien draagt de voorstelling bij aan de maatschappelijke discussie over het belang van herinnering en herdenking, en over hoe we om moeten gaan met ons verleden.

Een zevende reden om Soldaat van Oranje te bezoeken, is de sociale ervaring van de voorstelling. De musical wordt bezocht door een breed publiek, van jong tot oud, en biedt een unieke kans om samen met anderen een bijzondere ervaring te delen. Het is een voorstelling die je raakt en die je samen beleeft, en die daardoor ook een sociale functie heeft. Bovendien biedt de musical de mogelijkheid om na afloop nog even na te praten en ervaringen uit te wisselen, bijvoorbeeld in één van de gezellige restaurants op het terrein.

Tot slot is het bezoeken van de musical Soldaat van Oranje ook een bijdrage aan het culturele leven van Nederland. De voorstelling is inmiddels een begrip geworden in de Nederlandse theaterwereld, en heeft al miljoenen bezoekers getrokken. Het succes van de musical draagt bij aan de positie van Nederland als cultureel land, en aan de ontwikkeling en vernieuwing van de theatersector.

Al met al zijn er dus talloze redenen om naar de musical Soldaat van Oranje te gaan. Het is een unieke, indrukwekkende en ontroerende voorstelling die niet alleen vermaak biedt, maar ook een belangrijke boodschap uitdraagt. Het verhaal van Erik Hazelhoff Roelfzema en zijn medestrijders herinnert ons eraan hoe belangrijk het is om op te komen voor onze vrijheid en onze waarden, en hoeveel moed en opoffering dat soms vraagt. Bovendien is de voorstelling van hoog niveau, met een getalenteerde cast, prachtige muziek en indrukwekkende technische hoogstandjes. Het educatieve en maatschappelijke belang van de voorstelling maakt Soldaat van Oranje tot een unieke en relevante bijdrage aan het culturele leven van Nederland.

Soldaat van Oranje is dan ook niet zomaar een musical, maar een ervaring die je niet snel zult vergeten. Het is een voorstelling die je raakt en inspireert, en die je meeneemt op een reis door de geschiedenis van Nederland tijdens de Tweede Wereldoorlog. Of je nu een theaterliefhebber bent, een geschiedenisfanaat, of gewoon op zoek bent naar een bijzondere avond uit, Soldaat van Oranje is een absolute aanrader. Dus waar wacht je nog op? Ga naar de musical Soldaat van Oranje en laat je meeslepen door het indrukwekkende verhaal en de prachtige voorstelling.

deel 2

Ja dit prachtige epistel is natuurlijk geschreven door mijn grote vriend Chatgpt, die kan er nog veel meer mooie woorden aan geven dan ik :smiling_face_with_three_hearts:

38 likes

Haha ik dacht halverwege hmm zou dit door Aquiesce zelf geschreven zijn of heeft ze de robot aan het werk gezet? Ik was al helemaal verbaasd dat je zin had om dit te doen op je vrijdagavond.

3 likes

Dacht eraan om geen credit te geven aan chatgpt en dan te kijken wat de reacties zouden zijn
 maar het idee dat iemand zou denken dat ik hier echt m’n vrijdagavond aan zou besteden hield me toch tegen :sweat_smile:

8 likes

Ik zou het wel leuk vinden om heel sarcastisch een hele argumentatie op poten willen zetten om te kijken of ik Sywert zijn actie op enige manier kan goedpraten, spolier: nee

4 likes

Ik ken toevallig wel een vrouw in deze situatie, waarvan ik dan ook weet dat zij en de nieuwe vriend elkaar erg goed kende voor de scheiding, maar onwille van de kinderen de relatie een paar maanden geheim hebben gehouden.

En vwb leeftijdsverschil was ik 16 en mijn vriend destijds 21, wat op zichzelf vrij groot leeftijdsverschil is/was en mn ouders waren ook matig enthousiast. Maargoed hij was student en woonde op kamers en als scholier vond ik dat wel interessant en we vonden elkaar in de kroeg.
Nu 18 jaar later bleek het wel een goede match en zijn we nog samen met 2 kinderen.

Grappig genoeg hebben mijn beste vriendinnen van vroeger allemaal een vriend die 3 tot 5 jaar jonger is, waarvan ik nu merk dat sommige jongens/mannen ( :woman_shrugging:t2:) in een andere fase zitten, in die zin dat die vrouwen rond de 35 zijn en kinderen willen en de gasten net 30, met een vriendengroep die allemaal net bezig zijn met hun eerste serieuze relatie en baan, eerste huis kopen en voor hun gevoel nog wel elk weekend moeten bier drinken.

1 like

Omg ik kende dit ook niet. Wat een kwaliteits tv :clap::clap::clap:

Als jij kon terug in de tijd kon reizen om bepaalde momenten anders te laten verlopen zou jij dit dan doen.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En waarom wel of niet. Inspiratie voor deze poll dat ik net het verhaal van The Butterfly Effect ging opzoeken. Heb die een jaar of 10 terug gezien en vond dat toen echt een zieke film.

1 like

Nog steeds samen met degene voor wie ik ben weggegaan bij mijn ex. Is al wel lang geleden allemaal en de koek was sowieso wel op. Mijn ex was er wel zuur over toen ik twee weken later met hem samen was. Begrijpelijk ook.

1 like

Damn dit is echt een nieuwe dimensie van eierkoeken die ik niet wist dat bestond haha

6 likes

Ja, ik zei tegen mijn ex vriend dat ie zich geen zorgen hoefde te maken over mijn huidige vriend, maar ik vond hem eigenlijk al best wel leuk. Toen mijn ex zo’n gigantische lul was op het eind, en het uit was gegaan begon ik echt heel hard te crushen op mijn vriend en we waren 4 dagen na de break up al samen ofzo haha. Het was wel echt een toxic shit relatie en we waren het samen eens dat we ermee moesten stoppen dus no harm done haha.

9 likes

Dit zijn mn favos en mn aartsrivalen in een video ik weet niet zo goed hoe ik me moet voelen.

2 likes

We hadden een open (stervende) relatie. Hij had al 5 anderen gehad en ik zat aan m’n eerste andere toen hij aangaf dat hij het toch wel vervelend vond om erover te horen. Ik stelde voor er dan maar allebei mee te kappen, maar neee dat was ook niet de bedoeling. Dus ga vooral door, maar ik wil er niet meer over horen.
Oké. Ik ben dit jaar 10 jaar samen met diegene.

Zijn wel een half jaar gestopt toen ik merkte dat ik echt gevoelens kreeg en in die tijd merkte ik dat er echt niets over was van m’n relatie en heb ik daar een punt achter gezet. Pas na een maand of 5 single keken we weer naar elkaar.

1 like