Stel je persoonlijke vraag #43

Hmm maar is niet monogamie dan ook gelijk een open relatie? Want ik zou wel graag in mijn relatie een trio willen hebben of naar erotische feesten willen gaan, maar ik denk niet dat ik behoefte heb om andere echt te daten en ik zou het ook niet chill vinden als de ander dat perse wel wil doen.

3 likes

Ik denk het niet, maar het hebben van een relatie en aan een iemand vast zitten lijkt me vreselijk. Nu ben ik al 3 jaar single en heb ik maar 1x gedate die periode en ‘zie’ ik eigenlijk niemand leuks, het boeit me ook allemaal niet. Maar zodra ik een relatie heb krijg ik het benauwd en zie ik echt 1000 leukere mannen :sob: Het lijkt me vreselijk om met iemand een relatie te hebben en dan ineens een vet leuke en knappe man tegen te komen. Echt heel naar, haha. Maar iemand delen lijkt mij dan ook weer niks.

Moet gewoon single blijven.

1 like

Mijn oven maak ik wel met enige regelmaat schoon (denk iedere maand ofzo) maar de keukenkastjes… echt te weinig haha.

8 likes

Keukenkastjes met etenswaren dat kan kruimelen soms even met een (vochtig) doekje, maar doe het niet echt soppen

4 likes

Ik mocht dan altijd op de bank en dat vond ik zo fijn en gezellig. Nu maak ik voor m’n dochter ook altijd de bank op en dat noemen we dan een ziekenbedje :relaxed:

21 likes

Dat was echt t beste, met je dekbed op de bank.

11 likes

Mmmm waarom is don’t ask don’t tell in dezelfde semi-transparante opmaak als vreemdgaan? en wat is een platonische liefdesrelatie?

edit: oh wacht, die platonische liefdesrelatie valt helemaal buiten de nonmonogamie, dus dat zijn dan gewoon vriendschappen in monogame relaties ofzo?

Echt mijn slechtste eigenschap. Vind het echt vreselijk.

Bestaat er zoiets als gezonde jaloezie?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Het kan je misschien helpen door een lijstje te maken met jouw kwaliteiten en wat jij allemaal te bieden hebt binnen een relatie. Soms is het fijn om dat wat overzichtelijker te hebben wat jij allemaal hebt/kan. Dat helpt je dan om je onzekere kant te tackelen om je eigen positieve kant wat meer op te lichten. Dat hielp mij iig wanneer ik wel ineens overvallen werd met jaloersere gevoelens.

3 likes

Ik vind tussen jaloezie en afgunst heel veel zitten. Jaloers kan ik ook zijn op mensen die hun grenzen goed aangeven. In eerste instantie ben ik boos want ik voel me benadeeld en dan denk ik ‘dat zou ik ook willen kunnen’ en ga ik aan het werk om dat te leren. In dat opzicht vind ik jaloezie heel gezond.
Als je zo jaloers bent dat je niet wil dat de ander het wel heeft vind ik het meer afgunst en dat vind ik niet positief.

Edit: zie nu dat het wellicht over jaloezie in relaties gaat, ik bedoel het veel algemener

6 likes

jaloezie ≠ afgunst

3 likes

Ik was random aan het google naar een doolhof maar lees bij de ‘’ vragen ‘’

is niet toegankelijk als je:
• zwanger bent
• gevoelig bent voor epileptische aanvallen
• lichamelijk en/of mentaal instabiel bent
• in een rolstoel zit
• onder de 12 jaar bent
• claustrofobisch bent of angst hebt voor kleine, donkere ruimtes
• een angststoornis hebt
• nachtblind bent/slecht in het donker ziet

Stel je komt zo’n lijst tegen bij een X activiteit die jou wel leuk zou lijken maar met zaken waar jij ‘’ last van hebt ‘’ dan

• Negeer ik die compleet. Want het is ‘‘maar’’ een ‘X activiteit’? hoe erg kan het zijn. Ik ga gewoon.
  • Zet ik er mijn vraagtekens bij. Zou ik hier echt aanstoot aan moeten nemen want het is ‘‘maar’’ een ‘‘X activiteit’’ maar neem ik de gok, ik kan dat wel aan.
  • Zet ik er mijn vraagtekens bij. Het is ‘‘maar’’ een ‘‘X activiteit’’ maar voor de zekerheid vraag ik meer informatie op.
  • Ga ik sowieso niet, Er staat niet voor niks niet geschikt voor. Ik neem het zekere voor het onzekere, ondanks dat ik het graag zou willen.
  • N.V.T

0 stemmers

Ja hmm, ik begrijp het.
Ja de reden van de vraag is meer omdat… Ik gediagnostiseerd ben als zijnde heeft epilepsie…
In mijn leven heb ik 3 aanvallen gehad. dat zou uitkomen op 1x per 10 jaar :sweat_smile: maar volgens de laats afgenomen EEG scan ( scan waarbij ze hersenactiviteit opmeten doormiddel van lichtflitsen ) ben ik niet gevoelig voor lichtflitsen… Maar er staat wél dat het niet geschikt is voor mij. En dat roept vragen op :sweat_smile:

Daardoor zit ik nu in dubio… Neem ik het serieus en ga ik niet, of is het eigenlijk dan weer niet echt voor mij bedoeld…

2 likes

Dat kun je dan toch gewoon aan de organisatie vragen vooraf? Waarom mensen met epilepsie niet naar binnen mogen. Als dat is omdat er lichtflitsen zijn kun je je eigen conclusie trekken dat dat dus voor jou niet uitmaakt.
Als het is omdat ze moeilijk bij je kunnen als je daar binnen spontaan een aanval krijgt lijkt me dat ook niet echt een groot risico als je maar zo weinig aanvallen hebt gehad (maar dat moet je zelf inschatten).

Hier kan iedereen ook alleen maar gissen.

9 likes

Is dit doloris

1 like

Ja klopt!

4 likes

Ja ik heb hier ook uitgebreid over gesproken met mijn therapeut en we kwamen tot de conclusie dat het niet zo zeer gaat over onzekerheid over mezelf of wat ik te bieden heb, maar meer over een algeheel diepgeworteld wantrouwen naar de rest van de wereld en mensheid :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Ah shit, vervelend om te horen. Goed dat je het iig bespreekbaar hebt gemaakt met je therapeut. Bedacht me ook later dat ik echt een typische “hier heb je mijn ongevraagde advies” boomer was. Dat was niet de bedoeling.

Waarom maar 2 :eyes:

2 likes