Stel je persoonlijke vraag #43

Ik zeg toch niet dat ik het aan de buitenkant kan zien? Maar er blijft een groep die prima kan werken al is het maar een paar uur per week maar liever een uitkering ontvangt.

Ik zou dit echter nooit zo benoemen naar anderen. Maar ja, in het algemeen heb ik hier wel een mening over.

Edit:
Voor de groep die niet kan werken heb ik gewoon begrip. Maar ik geloof gewoon niet dat alle uitkering gerechtigden niet kunnen werken. Al is het maar een paar uur per week.

1 like

Doen we de laatste tijd een wedstrijdje onsympathiek overkomen?

31 likes

Ik doe deze vaak :pinching_hand:

3 likes

Ja dat weten ze want ze worden altijd boos hahaha

4 likes

Oh dan ga ik dat vanaf nu zeker doen, nu al zin in :laughing:

1 like

Dat er weinig mensen zijn die zo leven, neemt niet weg dat je er een mening over kan hebben. Ik heb familie die zo leeft, uitkering met een beetje zwarte inkomsten en bewust in een gemeente gaan wonen waar het beleid soepel is. Als reden wordt opgegeven geen zin om te werken, en er is een hele community van gelijkgestemden.

3 likes

Nogmaals, ik zou nooit persoonlijk mensen persoonlijk afvallen op hun situatie of in discussie gaan. En als je niet kan werken vanwege je psychische of lichamelijke situatie heb ik daar alle begrip voor.

Maar het kan gewoon niet zo zijn dat iedereen met een uitkering niet kan werken. Hoe dan? Dan gaat er iets mis qua begeleiding.

2 likes

Er zijn zoveel andere dingen waar ik me meer druk om maak waar mn belasting geld heen gaat dan naar normale burgers die “niet willen werken”

5 likes

Heb ik dat ergens ontkend? Ik ga ook niet aan mensen met een uitkering vragen waarom ze die ontvangen en ze er dan op beoordelen.

Maar je praat wel vol afschuw over ze. Dat is hetzelfde als walgelijk roddelen over iemand en het goedpraten door te zeggen dat je dit nooit in hun gezicht zou zeggen. Dat maakt het niet beter hoor

7 likes

Oh dat laatste vond ik zo zielig. Een moeder deed boodschappen voor haar kind die een uitkering had en ze moest alles terugbetalen oid. Al was volgens mij half Nederland daar stom verbaasd over.

3 likes

Precies dit. Maar het is veel makkelijker om mensen in een toch al kwetsbare positie nog een extra oor aan te naaien en in kwaad daglicht te stellen. En ja dan doen we het maar he!!

1 like

Ik bedank vooral als ik eerst 6 autos heb moeten wachten om over te steken op het zebrapad. Heb echt altijd als ik mijn kind naar de opvang breng dat ik moet oversteken bij een drukke weg. Soms sta ik zo lang te wachten echt mega asociaal. Normaal zou ik dan wel al een nep stap op het zebrapad doen, maar met een kinderwagen en baby in een draagzak vind ik dat geen goed idee.
Dus meestal zwaai ik ook naar de lui die me voorbij reden en dan meer op een : en bedankt hè lullo manier.

5 likes

Ik vind het wel grappig dat je verwijst naar de locatie. Ik heb namelijk geen flauw idee wat de verkeerssituatie bij het Rembrandtplein is :sweat_smile:

Om ontopic te blijven: weet jij (globaal) hoe bekende straten/pleinen in de vier grote steden eruitzien?

• Ja, in Amsterdam
  • Ja, in Den Haag
  • Ja, in Rotterdam
  • Ja, in Utrecht
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Oh god ja " Ik ken ook iemand met die en die ziekte en die kan dat en dat wel."
Ja dus ik ken ook gezonde mensen die bepaalde dingen niet kunnen hou gewoon je smoeltje.

6 likes

Wij hadden een bejaarde man in de straat die heel vaak een praatje kwam maken tijdens de hond uitlaten en wij noemde hem altijd ‘de holkrabber’ omdat hij rustig met 2(!) handen tegelijk in z’n broek aan z’n reet ging krabben terwijl die met je in gesprek was. Ik weet op de dag van vandaag niet eens zijn echte naam.

17 likes

Ik heb geen negatieve mening over mensen die niet werken maar wel vragen/gedachten

6 likes

Ik ben ook een keer achtervolgd maar soms reageer ik uit mijn emotie gewoon te snel en ik had er tijdens die achtervolging ook echt spijt van terwijl ik in mijn recht stond, sinds dien denk ik ook wel 3x na .Tenzij ze op de snelweg bumperkleven, dan spuit ik elke 3 seconden nog steeds met ruitenwissecrvloeistof.

4 likes

Dat geeft echt feilloos aan waar het misgaat. Maatschappelijke relevantie is niet belangrijk, gewoon productie draaien en bek houden.

7 likes

Achtervolgd met de auto? En heb je die ander toen af weten te schudden of gaven ze op?

1 like