Stel je persoonlijke vraag #43

Er zijn zoveel andere dingen waar ik me meer druk om maak waar mn belasting geld heen gaat dan naar normale burgers die “niet willen werken”

5 likes

Heb ik dat ergens ontkend? Ik ga ook niet aan mensen met een uitkering vragen waarom ze die ontvangen en ze er dan op beoordelen.

Maar je praat wel vol afschuw over ze. Dat is hetzelfde als walgelijk roddelen over iemand en het goedpraten door te zeggen dat je dit nooit in hun gezicht zou zeggen. Dat maakt het niet beter hoor

7 likes

Oh dat laatste vond ik zo zielig. Een moeder deed boodschappen voor haar kind die een uitkering had en ze moest alles terugbetalen oid. Al was volgens mij half Nederland daar stom verbaasd over.

3 likes

Precies dit. Maar het is veel makkelijker om mensen in een toch al kwetsbare positie nog een extra oor aan te naaien en in kwaad daglicht te stellen. En ja dan doen we het maar he!!

1 like

Ik bedank vooral als ik eerst 6 autos heb moeten wachten om over te steken op het zebrapad. Heb echt altijd als ik mijn kind naar de opvang breng dat ik moet oversteken bij een drukke weg. Soms sta ik zo lang te wachten echt mega asociaal. Normaal zou ik dan wel al een nep stap op het zebrapad doen, maar met een kinderwagen en baby in een draagzak vind ik dat geen goed idee.
Dus meestal zwaai ik ook naar de lui die me voorbij reden en dan meer op een : en bedankt hè lullo manier.

5 likes

Ik vind het wel grappig dat je verwijst naar de locatie. Ik heb namelijk geen flauw idee wat de verkeerssituatie bij het Rembrandtplein is :sweat_smile:

Om ontopic te blijven: weet jij (globaal) hoe bekende straten/pleinen in de vier grote steden eruitzien?

• Ja, in Amsterdam
  • Ja, in Den Haag
  • Ja, in Rotterdam
  • Ja, in Utrecht
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Oh god ja " Ik ken ook iemand met die en die ziekte en die kan dat en dat wel."
Ja dus ik ken ook gezonde mensen die bepaalde dingen niet kunnen hou gewoon je smoeltje.

6 likes

Wij hadden een bejaarde man in de straat die heel vaak een praatje kwam maken tijdens de hond uitlaten en wij noemde hem altijd ‘de holkrabber’ omdat hij rustig met 2(!) handen tegelijk in z’n broek aan z’n reet ging krabben terwijl die met je in gesprek was. Ik weet op de dag van vandaag niet eens zijn echte naam.

17 likes

Ik heb geen negatieve mening over mensen die niet werken maar wel vragen/gedachten

6 likes

Ik ben ook een keer achtervolgd maar soms reageer ik uit mijn emotie gewoon te snel en ik had er tijdens die achtervolging ook echt spijt van terwijl ik in mijn recht stond, sinds dien denk ik ook wel 3x na .Tenzij ze op de snelweg bumperkleven, dan spuit ik elke 3 seconden nog steeds met ruitenwissecrvloeistof.

4 likes

Dat geeft echt feilloos aan waar het misgaat. Maatschappelijke relevantie is niet belangrijk, gewoon productie draaien en bek houden.

7 likes

Achtervolgd met de auto? En heb je die ander toen af weten te schudden of gaven ze op?

1 like

Deze krijgt mijn moeder zoooo vaak naar haar hoofd. Ze doet een paar uurtjes per week vrijwilligerswerk. Echt teveel mensen die janken dat ze dan ook gewoon weer aan het werk kan. Terwijl ze Parkinson heeft en daardoor de baan die ze met zoveel liefde deed heeft moeten opgeven.

12 likes

Ja achtervolgd met de auto, ik weet niet meer exact wat de situatie was maar volgens mij verleende hij geen voorrang oid. Naja kansloos, maar ik was boos en stak dus mijn middelvinger op en daarna ree die me achterna afwisselend met af en toe inhalen en op de rem trappen en ik had huilend een vriendinnetje aan de lijn dat ik zo stom was geweest en bladiebla en toen die me weer ingehaald had sloeg ik snel naar rechts toen hij daar niet meer heen kon en heb ik hem af weten te schudden.

1 like

Goh echt?

Ik vind dit een lastige… Want ik heb een mening over alledrie de situaties, zowel positief als negatief. Ik kan bijvoorbeeld over iemand die full time werkt denken dat deze persoon er goed aan zou doen om parttime te werken en als iemand parttime werkt denk ik vaak good for you of zou ook wel minder willen werken, lekker hoor dat dit kan.

Ik heb nu gestemd op ‘‘ja als ze niet werken’’, omdat daar in sommige gevallen mijn mening het sterkste over is. En dan heb ik het voornamelijk over de gevallen in mijn eigen omgeving waarbij degene die niet werkt zegt geen zin te hebben om te werken of zich te goed te voelt om in een winkel te werken. Over mensen die ik verder niet ken heb ik geen mening.

Wat geef jij maximaal uit aan leuke zomerschoenen?

• €0 - €50
  • €50 - €100
  • €100 - €150
  • €150 - €200
  • Meer dan €200

0 stemmers

Bij mij is de mening voor mensen die ervoor kiezen. Ergens ben ik jaloers maar tegelijkertijd heb ik de mening dat vrouwen onafhankelijk moeten zijn.
Tegelijkertijd zou ik volledig gebruik maken van de ww als het ooit nodig is.
Maar vooral dat mijn doel is om in 2025 een aantal maanden onbetaald verlof te nemen.

1 like

Ik werk niet en daar word echt wel veel over geluld, ook door vriendinnen. Je zou haast denken dat zij mijn vaste lasten moeten betalen.

7 likes