Ja, dat besef ik nu ook dat dat handiger is voor hen haha. Ik heb wel gestemd dat ik linkshandig ben omdat ik met links schrijf, maar mag eigenlijk niets zeggen want ik ben ‘de rare’ omdat ik dingen met zowel links als rechts doe of afwissel (make-up met beide handen, knippen met rechts, drinken met links, schoppen/slaan met rechts etc.)
Ja ambidextrie heet dat toch. Ik ben door de jaren heen wel iets meer met rechts gaan doen, maar knippen lukt bijvoorbeeld echt niet. Het papier vouwt dubbel en alles echt zo irritant. Ik blijf het wel met rechts proberen maar dat gaat dan helemaal shaky.
Ik doe dat ook met make-up idd, ik vind het ook echt bizar hoe veel mensen mascara op doen met dezelfde hand? Dat die arm dan vet onhandig helemaal het gezicht bedekt. Ik vind het veel handiger dat even met de andere hand te doen.
Ik heb dat met drinken met rechts. Het lukt gewoon echt niet en alles valt over mijn gezicht als ik het überhaupt al probeer.
@KatMaxi ik vind dat dus ook heel onhandig, vooral met eyeliner snap ik niet hoe mensen dat doen. Is toch veel handiger om daar beide handen voor te gebruiken? Denk dat ik echt mijn ogen uit zou steken als ik mascara met 1 hand aanbreng aan beide kanten haha
En @Jumspsuit, kruisdominant heet dat! Bij ambidextrie kun je elke handeling met beide handen doen. Ik heb hetzelfde, schrijf met links maar gooi en knip met rechts.
Maar @MeGusta @KatMaxi en @Dr.Watson zijn jullie niet ook gewoon opgegroeid bij rechtshandige ouders die veel dingen alleen met rechts voor konden doen? Dat is in ieder geval wel waarom ik denk ik relatief veel met rechts doe terwijl ik linkshandig ben
Bij mij is het vooral omdat de hele wereld op rechtshandige is ingesteld en ik daarom dingen anders ben gaan aanleren. Zoals o.a. knippen.
Ooooooou ahh iii, oe oe, oe oe
Ja linkshandigen leven echt in een wereld bestemd voor rechtshandigen. Wat overigens logisch is hoor maar rechts knippen gaat me denk ik nooit goed lukken. Ook veel dingen staan omgekeerd en ik ben blij dat ik niet met een dunschiller overweg kan en de strijkijzer en plank staan ook dan verkeerd om en pff. En oudere mensen schrikken vaak als je iets linkshandig schrijft aangezien dat vroeger eruit werd geslagen als je linkshandig bleek te zijn.
Mn opa was links en dat mocht niet in zn tijd dus elke keer als hij met links schreef kreeg hij een stok op zn vingers, wtf.
Denk dat dat er zeker mee te maken heeft aangezien ik de enige in het gezin van 5 ben die linkshandig is!
Ik mis geen een
Mn ouders zijn ook beide rechtshandig. Moest jij er niet aan wennen dat je de hand hoort te schudden met rechts? Ik deed dat vroeger dus onbewust altijd verkeerd, gelukkig vond niemand dat erg maar echt van die kleine random dingen. “Jumpsuit je moet met je rechterhand iemand de hand schudden”.
Jaa zou zeker een rol spelen! Al zijn er dingen die ik gewoon echt niet aangeleerd krijg, ik scan nog steeds heel vaak mijn ov-kaart links van mij Ipv rechts bij de treinpoortjes
Vegas, of bedoel je die met “gewoon”?
Vind jij linkshandig zijn (ik bedoel niet af en toe iets met je linker hand moeten doen ) een handicap?
- Ja het is een handicap
- Nee het is geen handicap
0 stemmers
Nee, dat had ik dan weer niet! Wel vaak genoeg van dat soort dingen waarbij ik fysiek gewoon niet in staat ben om het wel op de fatsoenlijke manier te kunnen, maar kan nu even niets voor de geest halen
Mijn zusje was de enige rechtshandige thuis en die knipte dus met links, echt onlogisch. Ik doe overigens niks met rechts, maar dat komt dan misschien door het linkshandige huishouden.
Doe jij weleens iets werkgerelateerds buiten werktijd? Zo ja, wat dan?
- Vaak
- Regelmatig
- Soms
- Incidenteel
- Nooit
0 stemmers
Wat doe je dan zoal?
- Cursus / opleiding op eigen initiatief
- Cursus / opleiding op initiatief van werkgever
- Stukken lezen / werk voorbereiden
- Werk dat ik niet af heb gekregen door eigen schuld
- Werk dat ik niet af heb gekregen door hoge werkdruk
- Alvast werk in het voren om relaxed de dag / week te beginnen
- Alvast werk in het voren om later niet in de problemen te komen
- Alvast werk in het voren om een goede indruk te maken
- Werk omdat ik me verveel of niet weet wat ik met mijn tijd moet
- Netwerken i.r.l.
- Netwerkevenementen (uitjes of borrels van je huidige werk horen hier niet bij)
- Werken aan een portfolio
- Side projects voor extra geld
- Side projects voor een beter cv / ervaring
- Ik doe nog iets anders buiten werktijd
- Ik doe helemaal niets buiten werktijd
0 stemmers
Ik werk voor een agency waarbij we het met vlagen heel rustig of heel druk hebben. Dus soms doe ik extra werk in de avond op drukke tijden, ook omdat ik dat zelf eigenlijk een fijnere tijd vind om te werken. Vind dat dan ook niet erg om dat het vaak zat zo rustig is dat ik thuis kan doen wat ik wil.