Ik ben noujuist van baan gewisseld omdat ik er klaar mee was dat werk en prive zo door elkaar liepen, dat ik eigenlijk altijd het gevoel had dat ik aan het werk moest buiten werktijd (als ik niet al thuis aan het werk was) en niet meer echt kon ontspannen. Heeft me een burnout opgeleverd en nu doe ik werk waarbij ik 's avonds de deur dicht trek en niks meer voor werk hoef. Heel soms 's avonds een vergadering maar dat is van tevoren ingepland en die uren krijg ik netjes betaald. Duidelijke grens tussen werk en prive is me echt heilig.
Handicap is een groot woord maar het is oprecht wel gevaarlijk als linkshandige mensen gevaarlijke machines moeten bedienen die voor rechtshandige mensen gemaakt zijn. Zou andersom overigens ook gevaarlijk kunnen zijn.
Is âin het vorenâ een gebruikelijke uitspraak? Ik zou van tevoren zeggen.
- Ja, ik zeg âin het vorenâ
- Nee, gebruik ik niet maar ken het wel
- Nog nooit van gehoord
0 stemmers
Haha de linkshandigen discussie doet me denken aan dat mijn vriend laatst toen hij stoned was zei dat hij nooit een back up dancer van kaarija (cha cha cha) zou kunnen zijn omdat hij linkshandig is. Echt wtf hahaha. Ik zeg tegen hem:ââŠja dat was vast het enige wat je tegenhieldâ. Sowieso is dans juist 1 van die dingen waar je dominante hand niet uitmaakt volgens mij en sowieso was het niet de meest complexe dans, dus heb hem uiteraard keihard uitgelachen haha.
Hahah oh, maar jullie snappen het wel toch? Misschien nog een overblijfseltje van waar ik ben opgegroeid.
Haha oh ik dacht een spel/tikfout
Twente?
Achterhoek!
Heb jij een âfantasy selfâ waarvoor je dingen in huis hebt/haalt, maar die je eigenlijk niet bent?
Dus een versie van jezelf die je in je hoofd graag zou willen zijn, maar die je in de praktijk niet bent, bijvoorbeeld:
- bepaalde kleding kopen zoals schoenen met hakken of chique jurkjes maar in de praktijk eigenlijk alleen comfortabele kleding dragen
- Boeken kopen/hebben om je te ontwikkelen/op de hoogte te blijven maar die niet lezen
- allerlei make up of haarstylingsspullen hebben maar bijna altijd alleen mascara dragen en je haar alleen doorkammen
- hobbyspullen kopen/hebben, omdat je creatieve dingen wilt doen, maar die eigenlijk amper aanraken
- allerlei gezond eten in huis halen maar niet opeten
- sportkleding kopen maar niet/amper sporten
- et cetera
- Ja heel erg
- Gewoon ja
- Een beetje
- Nee
- Ik had dit vroeger maar nu minder
- Ik had dit vroeger maar nu helemaal niet meer
0 stemmers
Dit omschrijft mijn leven. Ik heb allemaal sorry archetypen in mijn hoofd: dromerig tekenend meisje aan de waterkant, vrouw met enorme bibliotheek die zichzelf kan verliezen in boeken, de toffe ict chick, de creatieve persoon die alles tot een succes maakt. Voor al die types heb ik alles in huis en dat zijn allemaal soort idealen die ik wil zijn.
Edit: ik kan niet tekenen, snap weinig van computers, geen concentratie om te lezen en teveel faalangst om creatief bezig te zijn
Met name altijd agendaâs, notitieboekjes, gekleurde stiften en post its om nou eens eindelijk een planning te maken. En dan elke dag volgens die planning te leven, en een georganiseerd en succesvol leven te hebben.
T werkt niet.
Ja dit vooral haha! Hoeveel boekjes ik wel niet heb waarin ik voor mezelf de guidelines heb opgeschreven waarmee ik nu toch ECHT mijn leven ga veranderen hoor!!!
Dit doet me denken aan bussen waar dan voorop staat âvertrekt in 2 minutenâ, en ik snap dat âoverâ misschien niet past, maar dit is zo lelijk en geen goed Nederlands
Draag jij gehoorbescherming als je naar een concert gaat of uit gaat?
- Vrijwel altijd
- Vaker wel dan niet
- Vaker niet dan wel
- Vrijwel nooit
- Ik ga dus echt nooit naar een concert/club/uit
0 stemmers
Wat draag je dan?
- Op maat gemaakte oordoppen
- Goede oordoppen maar niet op maat
- Herrie stoppers of iets vergelijkbaars
- Iets creatiefs als wcpapier
- Ik draag niks
0 stemmers
Altijd. Ook bij bijvoorbeeld grote sportevenementen. Gehoorbeschadiging (tinnitus) is niet leuk.
Als ik mijn doppen niet heb kan ik er ook echt niet van genieten, kan dan alleen maar denken âHELP mijn orenâ. Vind het zo schandalig hoe hard alles altijd is.
Ja herkenbaar! Ben een keer weggegaan op een privĂ©feestje in een zaaltje omdat het geluid zo onmogelijk hard stond. EchtâŠwaarom.
Ik draag niks, maar wil eigenlijk wel oordoppen op maat gaan kopen aangezien ik vrij veel naar concerten en festivals ga. Ik merk dat ik het heel erg uitstel en ij heb geen idee waarom. Mijn oma heeft tinnitus en ik zie bij haar wat het met je doet. Als iemand tips heeft voor niet op maat gemaakte oordoppen (om mee te beginnen): let me know
Ik heb voor 25 euro ofzo oordoppen gekocht bij beter horen, die zijn echt prima!
Ik heb alpine oordoppen en ben daar tevreden over! O.a. de anwb en specsavers verkoopt ze hier.
Edit: ik heb kleine oren dus ik heb de kinderversie. Ze hebben verschillende versies: voor muziek, slapen, motorrijden, etc.