Stel je persoonlijke vraag #43

Kwam net deze advertentie tegen op insta, wat vind je van dit product?

• Ja, lijkt me wel wat
  • Nee, claustrofobisch
  • Twijfel

0 stemmers

1 like

Dwangbuis much

7 likes

Wajo stel je wordt ‘s nachts ziek en moet met volle vaart naar de wc. Ik zou in totale paniek raken :sweat_smile:

11 likes

Lijkt het je leuk om burgemeester te zijn?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee
  • Alleen in Samson & Gert

0 stemmers

Bij ja van een ___

• klein dorpje
  • middelgrote stad
  • een van de grootste steden van NL (Rotterdam, Utrecht, Amsterdam, Den Haag)

0 stemmers

Ik schrijf eerder

• burgemeester
  • burgeRmeester

0 stemmers

@kleinmaargroot ik vind het net een panty voor je lichaam. :stuck_out_tongue:

ik wil eigenlijk alleen maar burgemeester als het in zo’n typisch ik vertrek dorpje in italie/frankrijk kan waar ik domme nederlanders keihard bureaucratisch kan tegenwerken

maar uiteraard ze wel eerst vriendelijk op bezoek laten komen en welkom heten en bedanken voor hun inzet

11 likes

Wat voor slaapzak heb je liever?

5 likes

Ik wil niet dood gevonden worden in zon zak.

9 likes

Hahah @Alicent @Calypso ik dacht dat jullie dezelfde persoon waren door de avatars, maar ik zie nu onder elkaar dat het totaal verschillende plaatjes zijn

3 likes

Eet jij dagelijks chocolade?

• Ja
  • Nee
  • Nee maar misschien wel om de dag

0 stemmers

3 likes

Ohja dat lijkt me super leuk. Maar de weg ernaartoe (actief worden in de politiek en je verkiesbaar moeten stellen) en de tijdelijkheid en het feit dat ik nu een superleuke job, houden me tegen.

Ik zou liefst in mijn eigen gemeente burgemeester zijn, en anders in een andere middelgrote of grote stad.

Ik denk ook echt vaak “mocht ik burgemeester van (stad waar ik op dat moment ben) zijn, dan zou ik…”

4 likes

Vreselijk, ik ben nog niet eens perse een zeester, maar mijn armen wil ik gewoon kunnen laten waar ik wil. En een been optrekken of op je buik slapen kan allemaal niet. Lijkt een oplossing voor een probleem dat niet bestaat.

4 likes

Wel in de vorm van hagelslag en/of chocoladepasta

5 likes

Ik heb het weleens door slechte planning een dag niet in huis dus nee, niet elke dag :upside_down_face:

4 likes

Aboutaleb kwam eens op mijn werk een praatje houden. Hij vertelde oa over een bijzondere rol die hij heeft ivm tijdelijke maatregelen rondom kinderen/mensen in gevaar. Ik heb niet meer helemaal scherp hoe het precies zat (of hij in beeld komt nadat er ook (eerst) een rechter bij betrokken is, of als er om - welke reden dan ook - geen tijd is om rechterlijke uitspraak af te wachten).
Maar wat me wel is bijgebleven is dat hij dan een oproep krijgt via een app op zijn telefoon en die machtiging dan direct moet tekenen, als hij het ermee eens is. Hij gaf aan dit een van de meest stressvolle onderdelen van z’n werk te vinden

5 likes

Ik zou best in een stad willen wonen met jou als dictator :joy:

6 likes

Mag ik dan met croptop en parachute pants aanschuiven als wethouder? :sunglasses:

Gaat denk ik om de crisismaatregelen.
Knap dat hij het als burgemeester zelf doet, Rotterdam is natuurlijk heel groot dus ik had verwacht dat iemand het uit zijn naam zou doen.
Mensen die een crisismaatregel krijgen kunnen ook eisen de burgemeester te horen. Weet niet of dat veel gebeurt maar dat kan het nog drukker voor hen maken.

4 likes

Voorheen moest de burgemeester ook akkoord geven op een gedwongen opname toch? (Sorry ooit de juiste term geleerd maar die kennis is vervangen)

1 like

Ja (ibs) maar met de ‘nieuwe’ wet zit er veel meer druk achter. Volgens mij (dit weet ik niet zeker) moeten ze ook overleggen met politie of daar zaken lopen, eerder was het alleen de ggz. En dat ondervragen erbij.
Dus het is weer echt meer druk voor ze.

3 likes

Ik kom je helpen! Vind het ook zo stom dat zij er in zitten.