Stel je persoonlijke vraag #43

Is hij niet stiekem Amerikaans?

Zou jij het erg vinden als jouw ex in dezelfde straat als jij komt wonen? Jullie zijn al jaren uit elkaar en hebben inmiddels beide een gezin. Je bent oké uit elkaar gegaan, maar spreekt elkaar ook nooit meer verder. Je ex wist niet dat jij in deze straat woont.

• Het maakt mij echt niks uit en ik vind het prima
  • Ik heb er gemixte gevoelens over
  • Ik vind dit echt heel vervelend
  • Anders

0 stemmers

Niet mijn situatie uiteraard, maar hoorde iemand hier laatst over die ik ken en de meningen erover liepen nogal uiteen. Dus ik ben wel benieuwd.

1 like

Ik zou echt z’n huis in de fik steken. :smiling_face_with_tear:

10 likes

Voor de mensen met een kind(erwens), wanneer kreeg je een sterke wens? Rammelende eierstokken.

• <18
  • 18
  • 19-21
  • 22-24
  • 25-28
  • 29-32
  • Ouder dan 32
  • Nog niet/nooit

0 stemmers

Ik vraag me dus heel erg af of dit nog gaat komen of niet. Heb het idee dat het bij mij meer een ‘gezinswens’ is en ik dus als ik heel erg gek ben op iemand dan wel samen een gezin zou willen vormen. Niet dat ik perse een kind wil en ook BAM zou willen worden/zou overwegen bijv. Vind kinderen en baby’s vaker irritant dan leuk of schattig ook dus geen idee hoe zich dit nog gaat ontwikkelen :sweat_smile: Word morgen 30 en kinderen/trouwen/huis kopen voelt allemaal echt nog heel erg zo van ‘als ik later groot ben’, maar gezien m’n leeftijd is dat NU.

17 likes

Het is er altijd geweest maar zo rond 23-24 had ik ook echt wel de sterke behoefte om er naar te handelen terwijl het daarvoor meer iets was van “ja zeker weten maar niet nu”

3 likes

Zou jouw omgeving jou een geschikte ouder vinden?

• Ja, vrijwel iedereen zou dat vinden
  • Ja, vrijwel iedereen vindt dat en heb kind(eren)
  • Mwah, ze zouden verdeeld zijn
  • Mwah, ze zijn verdeeld en ik heb kind(eren)
  • Nee, vrijwel iedereen zou dat niet vinden
  • Nee, vrijwel iedereen vind van niet en heb kind(eren)

0 stemmers

2 likes

Ik ben niet echt een moederig verzorgend typje (ook weer geërfd van mijn moeder hah), dus mensen zien in mij niet per se een moeder. Sommigen merk je gewoon aan dat ze écht een goede moeder zouden zijn. Aan mij merk je dat niet. Maar dat is wat anders dan ongeschikt.

2 likes

Geen flauw idee eigenlijk, iets er tussenin? Ik denk niet dat er mensen zijn die denken dat dat echt m’n roeping is (ik wil ook geen kinderen lol) maar ik denk ook niet dat er mensen zijn die denken dat ik het absoluut niet zou kunnen

4 likes

Ja snap ik, maar wat het meeste aansluit dan

Iedereen zegt altijd hoe goed het wel niet bij mij past, maar ik zie het zelf echt niet. Ik loop al op zondagmiddag met mijn ziel onder mijn schouders met de hond buiten en ben zo blij dat hij kan uitslapen. Het idee dat ik naar de speeltuin ofzo moet is killing :joy:

3 likes

Ik kwam er vorig jaar achter dat ik een een huis had gekocht in dezelfde straat als mijn ex (waar ik niet zo lekker mee uit elkaar ben gegaan). Hij woont wel in een ander gedeelte van de straat dus dat scheelt maar ik dacht wel :unamused: maar goed, we kijken allebei de andere kant op als we elkaar tegen komen (gebeurt gelukkig niet heel vaak) :+1:

5 likes

Herkenbaar! Ik ‘moet’ (niks moet maar qua leeftijd dat ik het voor mij en mijn vriend nog okĂ© vindt) binnen 5 jaar beslissen. En ik weet het gewoon niet? Ik heb niks met baby’s en kleine kinderen, meestal irritant ook. Met mn vriend en zijn zoon samen vind ik echt top. Maarja dat is geen baby. Ik kan gewoon uitslapen, geen gegil en gehuil en at the end of the day: niet mijn kind, niet de meeste verantwoordelijkheid.

2 likes

Ze zien mij wel als geschikte moeder denk ik. Ik ben jong (23) moeder geworden, maar ik hoor veel vanuit mijn omgeving dat ze zo trots zijn op hoe wij het doen als jonge ouders. Vooral mijn zus en zwager sturen hier regelmatig berichten over, echt super lief.
Ookal ben ik echt geen “oermoeder” en vind ik het soms mentaal heel zwaar :sweat_smile:

2 likes

Hoe kan je dit beoordelen?

2 likes

You know when you know.

10 likes

Ik was heel goed gehecht en dat veranderde tussen m’n 10e en 15e, valt dat dan ook onder niet goed gehecht? Hm.

2 likes

Ik ben heel goed gehecht maar niet aan mijn beide ouders (uiteindelijk ook wel, maar niet meteen)

1 like

Nou ik zelf niet zo goed maar mijn psycholoog wel (hoop ik)

Ik vertoon wel heel veel symptomen van op een bepaalde manier niet veilig gehecht zijn (alles zelf willen oplossen, moeilijk hulp vragen, en als kind moeilijk troostbaar en weinig toenadering van moeder zoeken, boeide me ook niet als we bij de speeltuin waren en ze zei dat ze ervandoor zou gaan). En ook wel wat factoren uit mijn jeugd waarvan ik in theorie weet dat die kunnen bijdragen aan een onveilige hechting, maar toch altijd het idee gehad dat ik prima gehecht was tĂłtdat ik mijn huidige opleiding deed.

3 likes