Stel je persoonlijke vraag #43

@moderators mag ik labo queen als titel

Ja duurt echt eindeloos, bizar hè. De cao waar ik onder val is volgens mij in december verlopen en we hebben nu vandaag een nieuw eindbod gekregen maar volgens mij is het nog steeds redelijk trash :”) er werd bij ons ook half december een trots bericht op intranet gezet dat ze toen al het eerste gesprek hadden, terwijl ik dacht ehhhh de officiële looptijd van de huidige is letterlijk nog twee weken? Maar das blijkbaar best normaal in cao-land

5 likes

Via mijn werk voer ik nu al indirect actie op heel veel vlakken, maar ben hiervoor ook al regelmatig naar marsen geweest (klimaat, racisme, feminisme), en zal via mijn werk ook met verschillende acties mee gaan doen (die drie, maar ook mensenrechten algemeen, internationale politiek, onderwijs, en bijvoorbeeld ook tegen multinationals). Ben zoooo blij met mijn nieuwe baan :smiling_face_with_three_hearts: :raised_hands:t3:

8 likes

Vriendin van mij studeerde in Maastricht en zat bij zo’n onafhankelijk damesdispuut. Ben ooit één avond mee op stap geweest en het was zo extreem niks aan. En dan die verhalen over de ontgroeningstijd waarin je van alles moet maar niks mag (niets bizars/gevaarlijks maar gewoon kut haha).

2 likes

Wel een tijdje bij een studentensportvereniging gezeten, weet niet of dat hier helemaal telt?
Geen roeien ofzo, niet zo heftig ook

1 like

Is het bedrijf/instelling/etc waar je werkt onderdeel van een cao?

• ja
  • nee
  • geen idee
  • niet van toepassing

0 stemmers

Als er met terugwerkende kracht een loonsverhoging plaatsvindt en/of je eenmalig een bepaald bedrag extra krijgt (bijv. 600 euro) dan

• Zet ik dat op de spaarrekening
  • verwen ik mijzelf eenmalig extra (bijv. dure aankoop doen die je al langer wilde)
  • geef ik het normaal uit
  • anders / n.v.t.
  • geef ik een deel daarvan uit aan andere mensen / goede doelen
  • doe ik aan (extra) beleggingen en/of andere investeringen

0 stemmers

Die van mijn werk is gisteren verlopen.

1 like

Ik weet ook gewoon niet meer wat te doen. Gister en vandaag dezelfde outfit aan toen ik even naar buiten ging, gister was dat echt veel te warm en vandaag had ik het gewoon koud.

3 likes

Wij krijgen volgende maand zo’n eenmalige uitkering, soort afkopen van inflatiecorrectie. Ik heb er alvast maar een voorschot op genomen en iets wat ik al een tijd wilde gekocht. De rest gaat op mn spaarrekening.

3 likes

Ik neem mezelf dan voor dat op de spaarrekening te zetten maar voor ik het goed en wel in de gaten heb, heb ik het uitgegeven bij de appie. :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik zag die trailer dus dacht omg spannend. En het was echt onwijs anticlimax. Wat een misleidende trailer was dat.

9 likes

Ik dacht ook eens dat ik al maanden verkouden was, toen bleek ik allergisch te zijn :cry:

1 like

Ik ga nog heel lang door met lange kledingstukken lav it

2 likes

Ik vind studentenverenigingen zo intrigerend, ik krijg mean girl vibes van het selecte groepje dat mag bepalen wie meedoet en dan nog het hele selectieproces inclusief neerbuigende ontgroeningstaferelen. Ik word er heel recalcitrant van, want wie zijn zij om te bepalen wie er mee mag doen en onder welke voorwaarden. Maar ondertussen lijkt het me ook wel fijn om altijd een clubje te hebben en ergens bij te horen.

@LizzyBennet ik werd helemaal ongemakkelijk toen ze random voor dat huis stond te poseren met pruik op?? En op het einde die pruik op het dashboard? :laughing:

2 likes

Gaat dit specifiek over die docu?

2 likes

Nee sorry ik bedoelde het meer algemeen, ik moet de docu nog kijken

Oke bijzondere blik op studentenverenigingen heb je :joy: of bedoel je specifiek het corps (of het wannabe corps?)

Heb je de film ‘fall’ gezien op Netflix?

• Ja
  • Nee
  • Ik heb geen Netflix

0 stemmers

Zo ja, had je zweet handjes?

• Nee
  • Af en toe
  • Permanent

0 stemmers

2 likes

Ik heb sinds nu geen netflix meer, deed hem aan en kreeg de melding dat mijn tv niet tot het huishouden van het account hoort :disappointed:
Back to pirating it is.

6 likes

Ik zit diep in Bama Rush tiktok dus zou wel kunnen zeggen dat ik een expert ben :sunglasses:

Weet niet of ik het een extreme versie zou noemen van studentenverenigingen, het is zooo anders en die rush is vast allemaal heel zwaar enzo maar het is totaal anders dan een ontgroening en zou denk ik een ontgroening echt veel zwaarder zou vinden. In plaats van vernederen en kleineren is het juist een recruitment van ‘kijk hoe leuk we zijn kies ons!’ En ze zijn juist allemaal helemaal op en top netjes gekleed met haar en make up done en outfit on fleek anders kom je sowieso niet binnen. En dan gaan ze met 2000 meiden in een week tijd bij alle huizen kijken en socializen en dan moet je je dus zien te onderscheiden maar vooral ook niet te anders zijn. Lijkt me vrij ingewikkeld.

Het meest fascinerende concept vind ik nog de ‘door songs’, echt een bizarre gewaarwording. Dat zie ik het corps dan weer niet doen.

Vind het iig fucking fascinerend allemaal en ga wel goed op de tiktoks van diegene die eruit zijn getrapt omdat ze op een tafel dansten enzo :joy:

Edit: kijk dan, dit soort dingen:
https://youtube.com/shorts/03vs6-hUEwQ?feature=share
Echt een soort andere dimensie ofzo

3 likes

Nee, maar dat komt door de spoilers via YouTube Shorts :smiling_face_with_tear:

2 likes