Stel je persoonlijke vraag #43

O maar dan heb ik ook niet goed gelezen want mijn maatregelen waren nog onder de bopz

2 likes

Dan ga ik naar jouw stad verhuizen! Wel even wat meer sociale huurwoningen bouwen aub :blush:

1 like

Heb jij weleens actie gevoerd voor het klimaat?

• Ja
  • Nee, maar ik denk er serieus over na om dit wel te doen
  • Nee, ik voel de noodzaak nog niet
  • Nee, ik wil me hier helemaal niet mee bezighouden
  • Nee, ik ben tegen activisme in het algemeen
  • Nee, ik ben bang voor carrière-/ reputatie-/ imagoschade
  • Nee, ik ben bang dat ik wordt opgepakt of bruut wordt behandeld door de politie
  • Nee, gewoon geen zin
  • Nee, ik vind het wel belangrijk maar ik wil zelf geen actie voeren
  • Nee, ik vertrouw erop dat het allemaal wel losloopt
  • Nee, ik zie geen probleem dat opgelost zou kunnen worden met actievoeren
  • Nee, anders

0 stemmers

3 likes

op het moment cao’s want daar speelt op m’n werk nu veel rond en het is echt de meest low-key manier van actievoeren die ik ooit gedaan heb want lekker onder werktijd en gewoon op de locatie waar ik zelf werk :")

2 likes

Weet jij wat het ‘flippen’ van een huis betekent?

• Ja deze term ken ik al enige tijd
  • Ja maar pas recent geleerd
  • Mwah kan wel afleiden wat het betekent
  • Nee geen idee

0 stemmers

Ja en ik ben nog steeds boos dat ik dacht leuke buren te krijgen, daarom nooit heb geklaagd over van ma t/m zo verbouwen TWEE JAAR LANG tijdens thuiswerk-lockdowns, en mijn buren toen aankondigden het huis te verkopen omdat ze wilden reizen. Wat natuurlijk altijd het plan was. Ja good for them en ze hebben een paar ton verdiend maar damn wat was die verbouwing kut. En nu zijn er minder leuke mensen voor in de plaats gekomen. Oja en die zijn ook weer aan het verbouwen.

6 likes

Ja van Extreme Home Makeover! In de begintijd waarin ze niet standaard het hele huis met de grond gelijk maakten maar gewoon het oude huis gingen verbouwen.

3 likes

Ik zit niet in de universiteiten CAO! Maar volgens mij is die er nog niet haha

1 like

@moderators mag ik labo queen als titel

Ja duurt echt eindeloos, bizar hè. De cao waar ik onder val is volgens mij in december verlopen en we hebben nu vandaag een nieuw eindbod gekregen maar volgens mij is het nog steeds redelijk trash :”) er werd bij ons ook half december een trots bericht op intranet gezet dat ze toen al het eerste gesprek hadden, terwijl ik dacht ehhhh de officiële looptijd van de huidige is letterlijk nog twee weken? Maar das blijkbaar best normaal in cao-land

5 likes

Via mijn werk voer ik nu al indirect actie op heel veel vlakken, maar ben hiervoor ook al regelmatig naar marsen geweest (klimaat, racisme, feminisme), en zal via mijn werk ook met verschillende acties mee gaan doen (die drie, maar ook mensenrechten algemeen, internationale politiek, onderwijs, en bijvoorbeeld ook tegen multinationals). Ben zoooo blij met mijn nieuwe baan :smiling_face_with_three_hearts: :raised_hands:t3:

8 likes

Vriendin van mij studeerde in Maastricht en zat bij zo’n onafhankelijk damesdispuut. Ben ooit één avond mee op stap geweest en het was zo extreem niks aan. En dan die verhalen over de ontgroeningstijd waarin je van alles moet maar niks mag (niets bizars/gevaarlijks maar gewoon kut haha).

2 likes

Wel een tijdje bij een studentensportvereniging gezeten, weet niet of dat hier helemaal telt?
Geen roeien ofzo, niet zo heftig ook

1 like

Is het bedrijf/instelling/etc waar je werkt onderdeel van een cao?

• ja
  • nee
  • geen idee
  • niet van toepassing

0 stemmers

Als er met terugwerkende kracht een loonsverhoging plaatsvindt en/of je eenmalig een bepaald bedrag extra krijgt (bijv. 600 euro) dan

• Zet ik dat op de spaarrekening
  • verwen ik mijzelf eenmalig extra (bijv. dure aankoop doen die je al langer wilde)
  • geef ik het normaal uit
  • anders / n.v.t.
  • geef ik een deel daarvan uit aan andere mensen / goede doelen
  • doe ik aan (extra) beleggingen en/of andere investeringen

0 stemmers

Die van mijn werk is gisteren verlopen.

1 like

Ik weet ook gewoon niet meer wat te doen. Gister en vandaag dezelfde outfit aan toen ik even naar buiten ging, gister was dat echt veel te warm en vandaag had ik het gewoon koud.

3 likes

Wij krijgen volgende maand zo’n eenmalige uitkering, soort afkopen van inflatiecorrectie. Ik heb er alvast maar een voorschot op genomen en iets wat ik al een tijd wilde gekocht. De rest gaat op mn spaarrekening.

3 likes

Ik neem mezelf dan voor dat op de spaarrekening te zetten maar voor ik het goed en wel in de gaten heb, heb ik het uitgegeven bij de appie. :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik zag die trailer dus dacht omg spannend. En het was echt onwijs anticlimax. Wat een misleidende trailer was dat.

9 likes

Ik dacht ook eens dat ik al maanden verkouden was, toen bleek ik allergisch te zijn :cry:

1 like

Ik ga nog heel lang door met lange kledingstukken lav it

2 likes

Ik vind studentenverenigingen zo intrigerend, ik krijg mean girl vibes van het selecte groepje dat mag bepalen wie meedoet en dan nog het hele selectieproces inclusief neerbuigende ontgroeningstaferelen. Ik word er heel recalcitrant van, want wie zijn zij om te bepalen wie er mee mag doen en onder welke voorwaarden. Maar ondertussen lijkt het me ook wel fijn om altijd een clubje te hebben en ergens bij te horen.