Eet jij dagelijks chocolade?
- Ja
- Nee
- Nee maar misschien wel om de dag
0 stemmers
Eet jij dagelijks chocolade?
0 stemmers
Ohja dat lijkt me super leuk. Maar de weg ernaartoe (actief worden in de politiek en je verkiesbaar moeten stellen) en de tijdelijkheid en het feit dat ik nu een superleuke job, houden me tegen.
Ik zou liefst in mijn eigen gemeente burgemeester zijn, en anders in een andere middelgrote of grote stad.
Ik denk ook echt vaak āmocht ik burgemeester van (stad waar ik op dat moment ben) zijn, dan zou ikā¦ā
Vreselijk, ik ben nog niet eens perse een zeester, maar mijn armen wil ik gewoon kunnen laten waar ik wil. En een been optrekken of op je buik slapen kan allemaal niet. Lijkt een oplossing voor een probleem dat niet bestaat.
Wel in de vorm van hagelslag en/of chocoladepasta
Ik heb het weleens door slechte planning een dag niet in huis dus nee, niet elke dag
Aboutaleb kwam eens op mijn werk een praatje houden. Hij vertelde oa over een bijzondere rol die hij heeft ivm tijdelijke maatregelen rondom kinderen/mensen in gevaar. Ik heb niet meer helemaal scherp hoe het precies zat (of hij in beeld komt nadat er ook (eerst) een rechter bij betrokken is, of als er om - welke reden dan ook - geen tijd is om rechterlijke uitspraak af te wachten).
Maar wat me wel is bijgebleven is dat hij dan een oproep krijgt via een app op zijn telefoon en die machtiging dan direct moet tekenen, als hij het ermee eens is. Hij gaf aan dit een van de meest stressvolle onderdelen van zān werk te vinden
Ik zou best in een stad willen wonen met jou als dictator
Mag ik dan met croptop en parachute pants aanschuiven als wethouder?
Gaat denk ik om de crisismaatregelen.
Knap dat hij het als burgemeester zelf doet, Rotterdam is natuurlijk heel groot dus ik had verwacht dat iemand het uit zijn naam zou doen.
Mensen die een crisismaatregel krijgen kunnen ook eisen de burgemeester te horen. Weet niet of dat veel gebeurt maar dat kan het nog drukker voor hen maken.
Voorheen moest de burgemeester ook akkoord geven op een gedwongen opname toch? (Sorry ooit de juiste term geleerd maar die kennis is vervangen)
Ja (ibs) maar met de ānieuweā wet zit er veel meer druk achter. Volgens mij (dit weet ik niet zeker) moeten ze ook overleggen met politie of daar zaken lopen, eerder was het alleen de ggz. En dat ondervragen erbij.
Dus het is weer echt meer druk voor ze.
Ik kom je helpen! Vind het ook zo stom dat zij er in zitten.
Lijkt me best sick dat je als burgemeester daar dan voor wakker gebeld werd.
Heb je er ook eens een augurk tussen geproeft? Dat was ooit zoān hit maar ik durf het niet te proberen
Omg die crave ik juist
Klopt! In de grote steden is het zeker niet alleen de burgemeester, maar is er een soort rooster tussen de de burgemeester en wethouders. Toen ik in Amsterdam bij de crisisdienst werkte had je gemiddeld wel 1-2 IBSāen (voorloper van CM) per avond/nacht schat ik, en dan overdag vaak ook nog een paar. Dus dat is voor alleen een burgemeester natuurlijk niet te doen.
De waarnemers zijn wethouders, dus dan kom je soms in de wel bizarre situatie dat je als arts midden in de nacht aan een wethouder van verkeer oid zit uit te leggen waarom een patiƫnt echt verplicht opgenomen moet worden
Volgens mij is het met het horen dat patiƫnten inderdaad die kans moeten krijgen, maar het moet wel mogelijk zijn, in de praktijk gebeurt het volgens mij niet zo vaak. En het opvragen van politie/justitie voorgeschiedenis hoeft de burgemeester volgens mij niet zelf mee aan de slag, dacht dat dat gewoon automatisch wordt gedaan. Dus behalve het belletje en een vinkje zetten en het systeem hoeven ze volgens mij verder niets te doen.
Burgemeester zijn lijkt me vreselijk. Ga je opeens over de openbare orde en veiligheid van zoān stad. Beetje drugspanden sluiten, jippie. En je moet alle raadsvergaderingen en collegevergaderingen voorzitten met zoān domme ketting. En uiteindelijk heb je nog geen fuck te zeggen zeggen want het college en de raad hebben beslissingsbevoegdheid maar je wordt als burgemeester wel altijd overal op aangekeken.
Goh hangt ervan af welke stad natuurlijk. Maar als ik zoān gedachtes heb, dan gaat het vaak over bv. parkeerbeleid aanpassen, deelsteps verbieden, bepaalde pleinen heraanleggen en inclusiever maken (bv. met ideeĆ«n zoals het project Girls make the city in Brussel), bepaalde groenvoorzieningen meer verzorgen, op bepaalde plekken waar veel volk komt maar weinig horeca zit openbare toiletten voorzien, hondenweides met faciliteiten aanleggen (bv. hondenpoepzakjesautomaat, drinkwaterfonteinā¦), voetpaden toegankelijker maken voor buggyās/rolstoelen, extra ruimte voorzien om te spelen voor kinderen/jongeren, meer investeren in het net houden van openbaar domein, beleid aanpassen zodat bepaalde winkelstraten aantrekkelijker worden voor nieuwe zaken, openingsuren stadhuis aanpassen zodat de werkende mens er ook eens geraakt, wegenwerken meer op elkaar afstemmen⦠Ik denk hier echt te veel over na
En de burgemeester verdient niet eens het meest ;). En is ook niet de baas van een gemeente
Ik was eigenlijk verbaasd dat een burgemeester van zoān grote stad dit daadwerkelijk zelf deed (ik gok dat er in Rotterdam in veel nachten wel meer dan 1-2 CMās worden aangevraagd) en zoān team van waarnemers klinkt zo logisch dat ik dacht dat het altijd zo ging. Waar ik me dan wel over verbaas is dat er dan dus goedkeuring wordt gevraagd aan mensen die er nul verstand van hebben. Heb je weleens meegemaakt dat 'ie niet werd afgegeven daardoor?