Stel je persoonlijke vraag #43

Ik zou ook zo graag thuis kunnen werken 🥹 dat lijkt me nou zo veel flexibiliteit geven.

8 likes

Ja met enige flexibiliteit van de werkgever. Wij mogen sporten onder werktijd en het is helemaal oké als je een huishoudthuiswerkdag hebt. Dan lukt alles prima. Tuurlijk is het nog leuker als je meer vrij hebt en minder hoeft te werken voor hetzelfde geld, maar alsnog, het lukt echt prima vind ik.

5 likes

Ik vind vrije tijd heel belangrijk, maar het geld wat ik verdien met fulltime werken nog net wat belangrijker. Slachtoffer van het kapitalisme :sob::sob::sob:

5 likes

Ik vind je werkgever ook wel echt zeer gierig dat je vrij moet vragen voor de huisarts?! Ben dat echt niet gewend, in onze CAO krijg je daar volgens mij bijznoder verlof voor (als je het niet in je vrije tijd kan plannen).

17 likes

Het ligt aan je werkgever/CAO. Ik heb op plekken gewerkt waar 34 uur, 36 uur, 38 uur of 40 uur full time was.

@luzarl is bijzonder verlof voor noodzakelijke medische afspraken die niet buiten werktijd gepland kunnen worden, niet gewoon wettelijk verplicht?

2 likes
Je Amerikaanse collega is een serieuze Trump-aanhanger. Dat
  • Vind ik prima
  • Vind ik wel raar
  • Vind ik stom
  • Boeit me niet

0 stemmers

Ken jij zelf Trump-aanhangers?
  • Ja
  • Nee
  • Via via
  • Anders, namelijk

0 stemmers

2 likes

Als je trump aanhangt heb je niks te zoeken op mijn werkplek

4 likes

letterlijk mensen in mn buurt die een banner voor hun raam hadden toen hij gewonnen had

Enige film die draaide was Beautiful disaster. Typische new adult/ booktok romcom waarbij feminisme even je lichaam moet verlaten voor je de zaal in gaat. Of als je Zack (of Cody?) van The Suite Life als thirsty vechter met tattoos wil zien die iedereen verslaat ondanks dat ie vrij mager is.

3 likes

Ik ben sowieso anti-fulltime werken want voor wie in godsnaam? Maar of je fulltime volhoudt hangt ook zo af van of je een beetje fatsoenlijke werkgever+leuk werk hebt. Fulltime ambassadeurs zijn altijd de mensen die lekker betaald krijgen, iets doen wat ze leuk vinden onder goede werkomstandigheden die zich niet kunnen voorstellen dat de rest met veel kuttere baantjes dat niet ook wilt.

32 likes

Ja 4 uur ofzo @Chuckie maar ik moest op controle en aanvullend consult en het trekken moet nog gebeuren :sweat_smile:

Ja op mijn werk heb ik er dus ook nog geen een ontmoet (werk met veel Amerikanen). Was laatst eten met de collega’s van mijn vriend en toen kwamen we erachter dat een van hen echt een dedicated Trump-supporter is. Hij had ook allemaal meningen over de deep state en de elite en weet ik wat haha wel bijzonder

1 like

Vind ik nog steeds karig hoor. Ik was heel lang deels ziekgemeld, dus kon toen vrij makkelijk m’n ziekenhuisafspraken om werk heen plannen. Maar ik moet nu nog minstens maandelijks naar het ziekenhuis (en natuurlijk ook wel eens “gewoon” naar de tandarts), zou het echt belachelijk vinden als ik daar m’n vakantie voor zou moeten gebruiken, dan meld ik me wel weer ziek hoor.

Ik heb familie daar, wel verre, zus van mijn oma en haar afstammelingen, die echt heel diep in de Trump Cult zitten.

Maar ook heel diep in de bijbel en in de second amendment.

Zie het af en toe op Facebook voorbij komen als ik daar eens in de 6 jaar op inlog.

Ik kan het alleen door veel thuiswerken. Daarnaast ligt het ook gewoon heel erg aan je baan.

1 like

Ja ik vind het zelf ook belachelijk maar ik zit ook een beetje vast. Ik solliciteer best veel maar dan is het gesprek bijvoorbeeld op een dinsdagmiddag om 14:00, dan moet ik weer een middag vrijvragen. Echt zonde als je het dan uiteindelijk niet wordt. Maar vanaf 1 mei ben ik dus elke woensdagmiddag vrij dus dan kan ik wel wat meer aan de slag

3 likes

Ah gatverdamme, weet je ook uit welke staat die collega komt? Soms vind ik dat je het bepaalde mensen amper kunt kwalijk nemen dat wel. Vooral in die zuidelijke staten.

Heb jij zin in het zomerseizoen?

• Ja
  • Nee
  • Mwah/neutraal

0 stemmers

1 like

Een ex-collega van m’n man had tijdens online meetings de Confederate flag op de achtergrond hangen. Hij is stilletjes verdwenen (gedwongen of vrijwillig, nobody knows) toen het bedrijf tijdens de pandemie een vaccinatie-verplichting instelde.

2 likes

Een (inmiddels niet meer) goede vriendin van mn moeder is fanatiek Trump aanhanger. Zij woont in USA en het is duidelijk of ze daar stemrecht heeft, maar ze zou sowieso Trump stemmen.

Had in de tijd dan Bush president was ook een foto van Bush in haar woonkamer hanger en ze vond Obama verschrikkelijk.

Mede door haar uitlatingen over Trump waar mijn moeder tegenin ging, zijn ze geen vriendinnen meer. De vrouw voelde zich niet gesteund en kon niet omgaan met iemand die zo slecht over Trump denkt.

3 likes