Stel je persoonlijke vraag #43

Sowieso rare ongesteldheid sinds ik m’n koperspiraal heb (4 jaar). Altijd dag 1, 2 en 3 licht, dan dag 4 en 5 extreem, dag 6 helemaal niks en dag 7 en 8 weer een beetje. :face_exhaling:

Nee, je weet wat ze zeggen van people that assume. Denk dat die ene andere persoon in de zaal het niet zo storend vond dat ik tijdens de reclame voor de film op mijn telefoon zat.

11 likes

Naar welke film ben je? Ik was dus net naar maybe I do en echt de saaiste en stomste film ever dus heb de hele tijd zitten appen. Ik denk niet dat de bejaarden achter me er last van hadden aangezien die al lagen te snurken voordat de film begonnen was.

4 likes

En ik doe het ook puur en alleen omdat ik anders financieel niet kan leven hoe ik leef. Zodra dat anders is, wil ik het z.s.m. aanpassen.

1 like

Ik las dit weekend nog over een onderzoek van bedrijven in de UK (dacht ik?) waar ze mensen 4 dagen per week laten werken met behoud van salaris. Resultaat was dat er minder burn-outs hadden, meer energie, beter werk/thuis verhouding. En ze konden dat bereiken door mensen aan te moedigen weg te gaan bij vergaderingen wanneer het niet meer nuttig was voor hen en niet iedereen meer steeds mee te CC’en. Dus ik heb het idee dat de column van Japke ingehaald gaat worden door de tijd.

27 likes

Kan jij een beetje klussen? Excuus ik weet eigenlijk niet wat precies er nou allemaal bij hoort en wordt onder verstaan maar vul het maar in wat je zelf vindt.

• Nee ik heb echt geen klus skills
  • Ja ik kan wel een beetje klussen
  • Ja ik kan heel goed klussen
  • Anders (?)

0 stemmers

1 like

In principe is 32 uur parttime toch? Ik vergeet dat altijd want ik werk dus eigenlijk parttime terwijl bij mijn werk 36 uur de max is.
Stom genoeg denk ik bij parttime altijd aan 2 dagen.

1 like

Nee het lukt mij ook gewoon letterlijk niet. Ik kan niet naar de huisarts of tandarts bijvoorbeeld want ik woon best ver van mijn werk dus dan moet ik meteen een hele ochtend vrijvragen en met mijn beperkte vakantiedagen is dat lastig want dan kan ik dus geen vakantie meer nemen (dit is slightly dramatic natuurlijk maar ik ben door de kaakchirurg alweer een hele dag kwijt van de karige 13). Ik denk dat het makkelijker is als je 5 min van je werk af woont maar voor mij is het echt heel lastig en ik zie ook niet echt voor me hoe je dit moet doen als je ook nog kinderen hebt die af en toe ziek zijn of ergens heen moeten ofzo. Ik ben nu elke week een middag vrij en dat geeft mij wel ruimte en tijd.

3 likes

ik las laatst op insta dat oorspronkelijk de 40-urige werkweek was gebaseerd op 1 iemand die werkt en een partner die dan de rest doet omdat het anders letterlijk niet mogelijk is
vind het erg aannemelijk klinken

edit:

lekker scientific, maar vind het nog steeds aannemelijk haha

38 likes

Ik zou ook zo graag thuis kunnen werken 🥹 dat lijkt me nou zo veel flexibiliteit geven.

8 likes

Ja met enige flexibiliteit van de werkgever. Wij mogen sporten onder werktijd en het is helemaal oké als je een huishoudthuiswerkdag hebt. Dan lukt alles prima. Tuurlijk is het nog leuker als je meer vrij hebt en minder hoeft te werken voor hetzelfde geld, maar alsnog, het lukt echt prima vind ik.

5 likes

Ik vind vrije tijd heel belangrijk, maar het geld wat ik verdien met fulltime werken nog net wat belangrijker. Slachtoffer van het kapitalisme :sob::sob::sob:

5 likes

Ik kan prima 40 uur per week werken en daarnaast nog leuke dingen doen. Maar als ik de keuze heb, werk ik minder omdat ik dat wil. Maar goed, eerst eens van 50/60 uur terug naar 40 zien te komen :sweat_smile: Het is dat het mijn eigen bedrijf en me droom is. Voor een baas zou ik dat nooit doen. Hiervoor werkte ik trouwens altijd 32 uur.

15 likes

Ik vind je werkgever ook wel echt zeer gierig dat je vrij moet vragen voor de huisarts?! Ben dat echt niet gewend, in onze CAO krijg je daar volgens mij bijznoder verlof voor (als je het niet in je vrije tijd kan plannen).

17 likes

Het ligt aan je werkgever/CAO. Ik heb op plekken gewerkt waar 34 uur, 36 uur, 38 uur of 40 uur full time was.

@luzarl is bijzonder verlof voor noodzakelijke medische afspraken die niet buiten werktijd gepland kunnen worden, niet gewoon wettelijk verplicht?

2 likes
Je Amerikaanse collega is een serieuze Trump-aanhanger. Dat
  • Vind ik prima
  • Vind ik wel raar
  • Vind ik stom
  • Boeit me niet

0 stemmers

Ken jij zelf Trump-aanhangers?
  • Ja
  • Nee
  • Via via
  • Anders, namelijk

0 stemmers

2 likes

Als je trump aanhangt heb je niks te zoeken op mijn werkplek

4 likes

letterlijk mensen in mn buurt die een banner voor hun raam hadden toen hij gewonnen had

Enige film die draaide was Beautiful disaster. Typische new adult/ booktok romcom waarbij feminisme even je lichaam moet verlaten voor je de zaal in gaat. Of als je Zack (of Cody?) van The Suite Life als thirsty vechter met tattoos wil zien die iedereen verslaat ondanks dat ie vrij mager is.

3 likes

Ik ben sowieso anti-fulltime werken want voor wie in godsnaam? Maar of je fulltime volhoudt hangt ook zo af van of je een beetje fatsoenlijke werkgever+leuk werk hebt. Fulltime ambassadeurs zijn altijd de mensen die lekker betaald krijgen, iets doen wat ze leuk vinden onder goede werkomstandigheden die zich niet kunnen voorstellen dat de rest met veel kuttere baantjes dat niet ook wilt.

32 likes