Stel je persoonlijke vraag #43

Ik ben weinig avontuurlijk of ambitieus op reisgebied dus in mijn spectrum zou het uitdraaien op de duurste all inclusive ooit :smiling_face_with_tear: en no way hahahaha

Ja dan zou het dus een bestemming worden zoals antarctica, dat kost wel 22.000 per persoon sommige reizen. Of naar de Malediven en daar dan dineren in een Michelin onderwaterrestaurant ofzo. Gewoon echt uitbundige luxe als je zoveel spaargeld hebt.

2 likes

Als ik voor dat doel heb gespaard wel.

2 likes

Niet recent

@Nysmn heb ik vroeger gedaan, was fantastisch. Zou nu wel iets meer geld over willen houden en het zonde vinden om jaren sparen aan zoiets uit te geven.

6 likes

En waar ben je toen geweest?

1 like

Een maand naar Vietnam (toen had ik echt niks meer over), zes weken naar Suriname (same) en een week naar New York (of eigenlijk drie dagen want teruggekeerd vanwege corona lockdown, toen had ik wel al meer gespaard dus was ongeveer de helft van mijn spaarrekening).

De bedragen van deze reizen zou ik zo weer uitgeven, maar het is ook wel een beetje de max wat ik voor een reis over heb (2000-4000 euro).

4 likes

Ja vorig jaar nog gedaan! Drie weken met de auto door Amerika en naar allemaal natuurparken en steden geweest. Duurste vakantie ooit, maar wel zo veel bijzondere dingen gezien. Ik zou het zo weer doen!

4 likes

Van een jaar of 15 geleden wel, niet recent. Maar heb een groepsfoto met vriendinnen op vakantie waar we allemaal in de lucht zijn en die vind ik nog steeds heel leuk :woman_shrugging:t3:

@Nysmn ik heb dat net gedaan :smiley: en heb zowaar spaargeld over, maar dat is voor het eerst in mijn leven. Dat soort dingen is ook waar ik voor spaar, geld moet rollen :money_with_wings: :money_mouth_face:

3 likes

Heb je liever een goed gevulde spaarrekening zodat je in de toekomst wellicht iets groots kunt kopen (huis, auto, of om gewoon veel geld achter de hand te hebben) of moet geld rollen en doe je het liefst leuke dingen van je spaargeld op dit moment? Nee er is geen middenweg

• Goed gevulde spaarrekening voor “later”
  • Geld moet rollen

0 stemmers

1 like

Lijkt me heerlijk, maar daar verdien ik veel te weinig voor

2 likes

Hah het liefst heb ik een goed gevulde spaarrekening maar in praktijk verloopt dat toch anders.

1 like

Later, maar puur en alleen omdat het “later” waar ik aan denk nu relatief dichtbij is en ik wel blij ben dat ik daarvoor gespaard heb.

10 likes

Ik hoef geen koophuis of auto, en zou niet weten waarvoor ik veel geld achter de hand zou moeten hebben. Kan het niet meenemen als ik dood ben, en heb geen kinderen oid, dus ik geef het gewoon lekker uit aan dingen die ik leuk vind

6 likes

Het is helemaal niet zeker dat er wel een later is

14 likes

Ja precies! Ga je over tien jaar de pijp uit met 50k op je bankrekening en dan heb je ook nog een heel saai leven gehad

10 likes

Als je 50k gespaard hebt over tien jaar ga ik er stiekem vanuit dat je meer dan genoeg verdiende om het ook erg leuk te hebben. Dat spaar je meestal niet op een normaal inkomen met gemiddelde lasten.

18 likes

Nu ik een koophuis heb heb ik zoiets van ja dat was het grote waarvoor ik 10 jaar heb gespaard dus nu mag het rollen van mij

5 likes

Rijke mensen zijn toch altijd heel zuinig haha

Nee was ff random voorbeeld, zou het ook zonde vinden van 20k

Ik vind er ook niks mis mee, zolang je buffer groot genoeg is. Vroeger regelmatig gedaan, nu hebben we een ander minimumbedrag waar we rekening mee houden. Dat bedrag willen we gewoon altijd achter de hand hebben en dan kunnen we alsnog een leuke vakantie doen.

Maw, betekent niet dat we aan het oppotten zijn voor ‘later’ en niks doen. Hangt gewoon van je situatie af.

5 likes

Dit. Als je veel verdient en het makkelijk weer aanvult a la, dan zou ik het ook wel weten. Maar met mijn lage inkomen is het simpelweg niet verantwoord vind ik.

2 likes