Stel je persoonlijke vraag #43

Nou ja, neem aan dat je dat met iemand bespreekt in zo’n geval. VAN TEVOREN

@Evert lijkt me niet gemakkelijk lezen zo’n dagboek

Ik zou willen dat ik dagboeken had van vroeger, er is zoveel wat je vergeet zonder een stuk geschreven tekst of een foto. Mijn ouders lazen altijd mijn briefjes/ dagboeken etc dus ik heb het nooit echt bijgehouden. En als ik al wat opschreef dan was het aangepast naar een versie die niet erg zou zijn als iemand het zou lezen. Lullige is alleen dat ik zelf dan ook niet meer weet wat de echte versie en wat de aangepaste versie was :joy:

5 likes

Nee maar ik bedoel meer dat je een goed boek leest ter vermaak en zo’n dagboek niet per se, dus ik snap de vergelijking niet helemaal

10 likes

Ja ik heb het niet zo met dat soort sentimentele dingen binnen mijn familie. Dagboeken zijn leuk voor hun, maar zelf voel ik die behoefte niet. De verhalen die ze kwijt willen ken ik al.
Dit is in mijn situatie he. Wat iemand anders wilt, moet ie zelf doen en als mijn broer later mijn moeders dagboeken wilt, kan die ze zo krijgen.

Uhm ja zou me wel boeien hoor als jij of iemand anders die ik ‘ken’ van het forum zou overlijden.

2 likes

Ik ben zo blij dat ik geen dagboeken bij hield. Die zouden zo tering cringe zijn. Ik schreef ook van die dramatische nummers enzo.

9 likes

Ik heb de dagboeken van mijn oma gelezen. Ik heb wel een slechte/geen band met haar gehad, wat wel zorgde voor een bepaalde afstand. Ik heb het wel als heel fijn ervaren omdat ik heel veel heb geleerd over mijn oma en met name mijn vader, en veel meer begrip heb gekregen over wie hij is als persoon. En dus een betere band. Dat is mij de privacyschending waard (haha klinkt weird maar is oprecht!).

Maar ik deel dit met niemand anders; niet de inhoud, noch de dagboeken. De anderen weten dat ik ze heb, maar mogen dit ook echt niet lezen (zouden er denk ik ook niet mee goed om kunnen gaan). Dat is dan wel weer een “grens”.

8 likes

Er was inderdaad een passage dat ik ruzie had met mijn beste vriendin, en dat ik haar NOOIT meer wilde zien. Maar wel langs zou blijven gaan om met haar katten te knuffelen :skull:

7 likes

Ja die van mij zijn dus echt zo verschrikkelijk cringe en ongemakkelijk. Echt zo’n boze puber. Er staat een heel stuk in over dat ik hoopte dat m’n Wiskunde docente onder een vrachtwagen zou komen omdat ik een 3 had voor Wiskunde? En zo’n heel jankverhaal over dat m’n vriendje mij had ingeruild voor een vriendin van mij en dat ik haar nu echt een bitch vond.

3 likes

Maar je kent me helemaal niet?

2 likes

Ik vind je altijd lief en meelevend reageren op anderen dus volgens mij ben je een leuk persoon. Dus zou het wel erg vinden als je dan jong zou overlijden. Is dat zo raar?

19 likes

Ah zo, lief dat je dat zegt!

Mja ik bedoel het meer realistisch, ja dan komt er een post van die en die is overleden, dan doen mensen hartjes op die post en reageren mensen oh wat erg nou ben er stil van, en dan gaan we verder met ons leven. Want dit is online, en we kennen elkaar niet.

8 likes

Ik vind dit dus echt heel erg cool maar ik snap ook wel dat je ermee zit haha. Lees je ze zelf nog wel eens terug?

Ik heb zelf nog drie puberdagboeken over en sinds maar 2020 heb ik weer bijna een dagboek vol. Ik schrijf dus niet zo veel/vaak (geen tijd/geen zin)

2 likes

Nou ik zou er wel echt een tijdje mee bezig zijn in m’n hoofd hoor en het verdrietig vinden. Natuurlijk heel anders dan voor mensen die de overledene echt kennen, maar zeggen ‘het boeit niemand’ klopt voor mij iig niet.

8 likes

Heb jij ooit een Meet&Greet gewonnen?

• Ja en ik was fan van diegene
  • Ja, maar was geen fan van diegene
  • Nee, maar ik mocht met iemand mee
  • Nee en baal nog steeds van mijn gemiste kans :sob:
  • Gewoon nee

0 stemmers

Mijn moeder liet voor het laatst een foto van een vriend zien die een Meet&Greet met Boney M had gewonnen. Zo cool! Zij waren natuurlijk helemaal in foute glitterpakken gekleed. Love it!

9 likes

Niet gewonnen, maar wel via via geregeld met de cast Zoop. Heb gejankt van geluk :joy::joy:

19 likes

Ik geloof niet dat ik überhaupt ooit mee heb gedongen naar een meet&greet?

6 likes

Ja ik wenste ook altijd mensen dood die ik even irri vond. Zo overdreven haha.

1 like

Aaah cute!

1 like

Ik echt een kleinere, met een foodblogger. Maar ik had ook haar kookboek (dus die heb ik laten signeren) en we gingen met een groepje over een foodbeurs waarbij ze tips gaf voor lekkere dingen enzo dus ik vond het echt heel leuk en gezellig. Maar het was geen grote ster oid, dus was niet per se enorm starstruck en het was ook geen spannend verhaal haha

3 likes