Lijkt me lastig om met zekerheid vast te kunnen stellen dat je iets had kunnen doen, als je het niet gedaan hebt
schoolniveaus
Dat is wel een behoorlijk verschil. Ben je zo geleidelijk gezakt of heb je gewoon voor mavo gekozen, omdat je dat beter leek?
@Freya is altijd zo, maar ja⊠niemand gaat voor zân lol even proefdraaien hahaha
@CloserToFine kom zelf met poll dan
Ik had niet voldoende doorzettingsvermogen en discipline voor vwo. Met alleen het leervermogen kom je er niet.
Ik vind dit juist altijd best een goede reden. Maar dan wel op de manier âop dat moment kon ik het niet want ik miste de motivatie of disciplineâ. Dus dan is het antwoord op de poll ook nee, want je kon het niet.
Lieve allemaal. De beste mavoâers en de slechtste gymnasiasten overlappen elkaar volledig in capaciteiten. Laat het gaan, we weten het.
Ik vind dat het wettelijk mogelijk moet staan als het de beste (of betere?) optie is voor het kind. En die situaties zijn er.
Nu is het eigenlijk zo dat je er of voor af voor moet kiezen, maar zodra je kind eenmaal ingeschreven is en begonnen is kan t niet meer eigenlijk. Of je moet het zover laten komen dat je onder artikel 5a doen en dus echt zo dood en dood ziek zijn van school inmiddels dat het mag. Hoever wil je zoân kind laten gaanâŠ
Daarbij is ook bij vrijstelling voorafgaand zo dat je in principe âstrafbaarâ bent en vraagt om vrij spraak. Dat kan dus kennelijk tot hoger beroep komen?!
(Spotify podcast over 2 ouders die dat dus hebben gedaan). Ik sta overigens niet achter hun rede van humanistisch zijn en dus geen onderwijs. Maar kwam het hier toevallig in tegen destijds en vind dat echt bizar.
Dus ik neig naar ja, maar wel goed onderzocht (kan best mooie taak van het swv zijn). En niet alleen voor afgaand aan een school start.
- edit: swv=samenwerkingsverband
Er zijn heel veel thuiszitters in het VO.
Als iemand zoiets zegt ben ik wel benieuwd hoe of wat. Sorry, it happens
Maar thuiszitten en âlegaalâ thuisonderwijs vind ik iets anders? Voor sommige van die kinderen is er misschien wel nog eea mogelijk IN scholen. Voor anderen zou een thuis onderwijs systeem, met toestemming, zinvoller zijn (denk ik).
Mijn hoe of wat: brugklas havo/vwo. Over naar 2 vwo, maar ik wou per se naar de havo. Vraag me niet meer waarom, maar ik was heel standvastig. Het was heel ongebruikelijk dus mijn ouders hebben meerdere gesprekken op school moeten voeren om dit te realiseren.
Na de havo nog vwo gedaan
Wat bedoel je met hoe of wat?
Ik dacht dat je op mijn vraag op @Salinger doelde. Waar ik me het een en ander afvroeg.
Omdat ik dan wel benieuwd ben of iemand in zoân situatie bijvoorbeeld een bepaald soort school leuker vindt dan uren in de schoolbanken zitten.
Maar mijn poll was niet als een waarde oordeel bedoeld. Meer gewoon kijken.
Ook belangrijk!!
Oh was vooral gericht op het thema in t algemeen. Ding is: je hebt altijd een groep leerlingen die beduidend minder goed kan leren en een groep die dat opvallend goed kan. Die zijn vrij robuust. De rest (en dat zijn er heel veel) is de middenmoot die in de sjoelbak van het onderwijs afhankelijk van hulpbronnen en de ontwikkeling tot op dat moment toevallig omhoog of omlaag valt en het verbaast me soms dat mensen daar tientallen jaren later nog zoveel mee bezig zijn.
Mijn vader had deze ook! Heette Wilma. Stond idd op het lab op de uni omdat mijn moeder het niet trok in huis
Maar nu komt de belangrijkste vraag⊠wat was jullie Cito score???
Heel triest maar ik was echt wel trots op mijn score. Maar dat was meer omdat mijn juf het heel laag inschatte en het precies het tegenovergestelde was.
Op je vraag waarom mensen daar tientallen jaren later nog mee bezig zijn (zal retorisch zijn misschien): omdat 9 van de 10 organisatiea zo standvastig zijn dat je alleen met diploma A of B ergens voor in aanmerking komt. Maakt niet uit dat je beter bent dan Jan-Dirk, als je HBO in plaats van WO hebt gedaan heb je pech. Dus men wordt nu ineens geconfronteerd met die beslissing van 10 jaar geleden
Ik kreeg een keer iets en het prijsje zat er nog op maar ook het doorgekraste deel. Van 5 Euro naar 0,75 of zo. Toen dacht ik wel ok sicke korting lekker gewerkt, maar ook: had er even extra op gelet dat de prijs er niet meer op stond. Kwam toch beetje skeer over. En vind mezelf ook stom dat ik dat vind.