Heb 2 maanden thuis onderwijs gehad omdat mn moeder ruzie gemaakt had met de basisschool en ons eraf haalde. Was echt vreselijk saai, mistte echt het hebben van klasgenoten
100% als je ziet wat iedereen blind aanneemt omdat het op social media heeft gestaan. Denk het begin vh einde.
Heeft volgens mij meer met toenemend gebrek aan passende ondersteuning te maken. Volgens mij valt het aantal gekkies die ver genoeg heen zijn om hun kind van school te halen wel mee
Eerlijk zijn
Deden jullie havo terwijl jullie eigenlijk wel vwo konden doen?
- Ja
- Nee
- Ik deed geen havo
0 stemmers
Ik ben van 2 vwo afgestroomd naar 3 havo en havo diploma gehaald maar als ik wat meer energie erin had gestoken had vwo ook prima moeten kunnen. Maar was drukker met internet en ~nailart~
Net zoals elke puber. Bijna niemand is op de middelbare school continu heel ijverig ofzo, dus vind dit altijd zo een loze reden.
Lijkt me lastig om met zekerheid vast te kunnen stellen dat je iets had kunnen doen, als je het niet gedaan hebt
schoolniveaus
Dat is wel een behoorlijk verschil. Ben je zo geleidelijk gezakt of heb je gewoon voor mavo gekozen, omdat je dat beter leek?
@Freya is altijd zo, maar ja⦠niemand gaat voor zān lol even proefdraaien hahaha
@CloserToFine kom zelf met poll dan
Ik had niet voldoende doorzettingsvermogen en discipline voor vwo. Met alleen het leervermogen kom je er niet.
Ik vind dit juist altijd best een goede reden. Maar dan wel op de manier āop dat moment kon ik het niet want ik miste de motivatie of disciplineā. Dus dan is het antwoord op de poll ook nee, want je kon het niet.
Lieve allemaal. De beste mavoāers en de slechtste gymnasiasten overlappen elkaar volledig in capaciteiten. Laat het gaan, we weten het.
Ik vind dat het wettelijk mogelijk moet staan als het de beste (of betere?) optie is voor het kind. En die situaties zijn er.
Nu is het eigenlijk zo dat je er of voor af voor moet kiezen, maar zodra je kind eenmaal ingeschreven is en begonnen is kan t niet meer eigenlijk. Of je moet het zover laten komen dat je onder artikel 5a doen en dus echt zo dood en dood ziek zijn van school inmiddels dat het mag. Hoever wil je zoān kind laten gaanā¦
Daarbij is ook bij vrijstelling voorafgaand zo dat je in principe āstrafbaarā bent en vraagt om vrij spraak. Dat kan dus kennelijk tot hoger beroep komen?!
(Spotify podcast over 2 ouders die dat dus hebben gedaan). Ik sta overigens niet achter hun rede van humanistisch zijn en dus geen onderwijs. Maar kwam het hier toevallig in tegen destijds en vind dat echt bizar.
Dus ik neig naar ja, maar wel goed onderzocht (kan best mooie taak van het swv zijn). En niet alleen voor afgaand aan een school start.
- edit: swv=samenwerkingsverband
Er zijn heel veel thuiszitters in het VO.
Als iemand zoiets zegt ben ik wel benieuwd hoe of wat. Sorry, it happens
Maar thuiszitten en ālegaalā thuisonderwijs vind ik iets anders? Voor sommige van die kinderen is er misschien wel nog eea mogelijk IN scholen. Voor anderen zou een thuis onderwijs systeem, met toestemming, zinvoller zijn (denk ik).
Mijn hoe of wat: brugklas havo/vwo. Over naar 2 vwo, maar ik wou per se naar de havo. Vraag me niet meer waarom, maar ik was heel standvastig. Het was heel ongebruikelijk dus mijn ouders hebben meerdere gesprekken op school moeten voeren om dit te realiseren.
Na de havo nog vwo gedaan
Wat bedoel je met hoe of wat?
Ik dacht dat je op mijn vraag op @Salinger doelde. Waar ik me het een en ander afvroeg.
Omdat ik dan wel benieuwd ben of iemand in zoān situatie bijvoorbeeld een bepaald soort school leuker vindt dan uren in de schoolbanken zitten.
Maar mijn poll was niet als een waarde oordeel bedoeld. Meer gewoon kijken.
Ook belangrijk!!