Jaa onze laatste pauze is dus net 2,5 uur voor eind tijd. Het is ook best kort na de lunch dus ik zit dan ook nog te vol om weer “veel” te eten.
Heel onhandig allemaal haha. Voordat ik dan klaar ben met sporten en weer helemaal thuis ben heb ik helemaal nergens geen zin meer in.
Ja ik zou het zelf ook niet doen maar creepy vind in het niet.
Heb jij wel eens thuis meegedaan met Nederland in Beweging?
- Ja
- Nee
- Nee, maar ik ken wel mensen die dat wel eens doen
0 stemmers
hoeveel kopjes koffie drink jij gemiddeld per dag?
- ik drink geen koffie
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- meer dan 6
0 stemmers
als je koffie drinkt, wanneer drink je dat dan vooral?
- 's ochtends
- 's middags
- 's avonds
- 's nachts
- doordeweeks
- in het weekend
0 stemmers
Ik drink nu helemaal geen koffie (zwanger) maar normaal wel en dan zit ik makkelijk op 4-5 per dag.
als je geen koffie drinkt, waarom niet?
- gewoon niet
- ik vind het niet lekker
- gezondheidsredenen (voor jezelf, zwanger, etc.)
- anders, namelijk
0 stemmers
Wil er niet verslaafd aan raken. Iedereen om me heen die koffie drinkt krijgt hoofdpijn en is chagrijnig als ze een ochtend zonder koffie moeten doen.
De cappuccino als ik m’n kinderen s’avonds op bed heb gebracht, is het lekkerste.
Ik drink idd ook geen alcohol.
Krijg er paniekaanvallen van.
het verschilt zo erg, soms 0 soms 4
Ik ga niet echt goed op cafeïne en ik vind de smaak niet lekker. Heb het best vaak geprobeerd, maar heb het nooit ‘leren’ drinken en ik vind het ook wel prima. Als ik mensen zie die het echt nodig hebben om een beetje te kunnen functioneren 's ochtends ben ik ook wel blij dat ik het niet drink.
Voor de niet-koffiedrinkers of forummers die in de nabijheid mensen hebben die geen koffie drinken: heb je ook wel eens een opmerking gehoord in de trant van…
- koffie moet je leren drinken
- koffie in relatie tot volwassen zijn/worden
- koffie <-> hard werken
- koffie in relatie tot de Nederlandse cultuur
- Niet
- Anders…
0 stemmers
Ik heb heel lang geen koffie gedronken want ik vond het gewoon vies. Zoooo vaak opmerkingen gekregen over ‘leren drinken’ (en hetzelfde trouwens met wijn en bier, waar ik nog steeds niet gek op ben).
De koffie die ik nu drink mag volgens veel mensen trouwens niet echt koffie worden genoemd, want het is altijd meer melk dan koffie maar zwarte koffie zal het echt nooit worden voor mij.
De drie bovenste heb ik meerdere keren te horen gekregen
Ik drink wel eens een ijskoffie (oke in de zomer wel dagelijks) of af en toe een latte maar echt gewoon een kopje koffie zoals mn ouders dat doen, nooit
‘Een echte hulpverlener drinkt koffie…’
Haha exact dit!! Zovaak koffie geprobeerd maar zelfs een gewone koffie met melk en suiker vind ik zooo bitter en vies. Leren drinken werkt niet.
Tegenwoordig drink ik het wel (ontstaan door het thuiswerken in 2020) maar dan een hele grote sloot havermelk met een beetje koffie en altijd suiker en een siroopje erin met een smaakje. Meer een starbucks creatie die weinig met koffie te maken heeft.
Bier en wijn ook inderdaad. Voel me altijd net een kleuter qua drinken, lust geen koffie, bier of wijn, wil ook zelden sterke drank dus altijd cola light.
Voordeel is wel als je dit altijd al doet dat mensen nooit ‘ah toe neem gezellig bier/wijn’ tegen je gaan zeggen en je dus makkelijk niet kunt drinken.
Ik dronk een keer koffie in een cafe met een wat oudere vrouw en ik bestelde koffie met hazelnoot siroop en toen ging ze me vertellen dat dat geen echte koffie was terwijl ze vier schepjes suiker door haar koffie roerde.
(Kan nu het woord koffie niet meer normaal lezen.)
Net zoals de hulpverleners die samen met een patiënt en sigaretje gaat roken om de spanning te verlagen zeker?