Stel je persoonlijke vraag #43

Ik vind dat echt zo een typische positive vibes only live laugh love uitspraak. Wees blij met je matige leven, want iemand anders heeft het altijd slechter.

17 likes

Ik vergeet altijd dat ik daar best van geniet inderdaad dus ik kan nog steeds wel opzien tegen een fysieke (sport)prestatie

1 like

Is dit een bekende uitspraak? Ik ken ‘m helemaal niet. Ik lees ‘m denk ik te letterlijk dan, want ik vind ‘mazzel’ een meevallertje en het is best een meevaller als je (even) geen pech hebt.

3 likes

Niet zozeer koud douchen, maar ja type 2 fun !
Miserabel op het moment zelf, op een of andere manier toch leuk achteraf

2 likes

Maar als je bijvoorbeeld op een stoplicht af loopt en precies op dat moment springt ie op groen zodat jij je looptempo niet hoeft te vertragen of versnellen, dan denk ik bij mezelf: wat een gelukje! Maar als ik wel gewoon op het stoplicht moet wachten, denk ik niet: drommels drommels drommels ik heb ook altijd pech

Soms heb je geluk en soms heb je pech maar heel vaak heb je toch gewoon een soort
 neutrale situatie?

25 likes

Ik was deze week echt in mijn nopjes dat ik niet ging rennen voor het OV (andere mensen wel) en dat de tram zo precies voor mijn neus stopte :raised_hands:t4::raised_hands:t4: Ik ben nu ook bewuster van die kleine “geluksmomentjes” (ik vind dit woord vervelend). Ik denk dat dat wel met ouder worden te maken heeft? Het voelt iig vaak puberaal om te balen als je de metro net mist terwijl er over 10 minuten weer één komt :sweat_smile:

3 likes

Oh dan heb ik onder een steen geleefd haha

2 likes

Oh ik las het meer in het algemeen
 Als in: als je overwegend weinig pech hebt, is dat wel een meevaller

2 likes

Organiseer jij wel eens eens een bbq? (Als het weer het toelaat uiteraard).

• Nooit
  • Ja regelmatig
  • Zelden
  • Soms

0 stemmers

Jaa, zo’n steenoven lijkt me wel heel leuk. En ik denk dat je daar ook veel meer in kan maken dan alleen pizza’s.

1 like

Ik woon nu in een appartement maar kijk hier echt zoo naar uit als we straks een tuin hebben :star_struck:

2 likes

Omg!!! Dus jij was het

1 like

Ik heb een dakterras nu maar nooit daar gebbqt want er een restaurant vlakbij met zo’n terrastuin. Vriend van mij geeft al jaren een bbqs op zn dakterras. Ligt denk ik ook erg aan de buurt. En sommige meuren eeenorm. Maar op een balkon, dan moet dat balkon wel echt ruimer dan gemiddeld zijn.

2 likes

Doen we inderdaad af en toe! Maar dan is het met zijn tweetjes en is het altijd even passen en meten haha.

1 like

Wat ik vooral lullig vind, is dat je het terug moet geven wanneer je overlijdt.
Dus je oma heeft zich jaaaaren ingezet voor mensen in nood, zonder betaald te worden etc. Ze overlijdt en heeft een lintje voor haar jarenlange inzet die je graag op haar mooie pak wilt spelden. Na een tijdje word je een schuldgevoel aangepraat, omdat het schandalig is dat je je oma met haar gekregen lintje hebt begraven.
JA GEEF HET DAN NIET EN DOE DAN NIET ALSOF JE HAAR WAARDEERT

Oh en de koning geeft sws geen reet om haar

15 likes

Omg instructies voor kleding? Ik ben nu wel benieuwd hahaha
Edit: oke ik zie nu dat er gewoon een pdf voor is? :joy:

1 like

Hahaha nee mijn oma leeft nog. Het was een voorbeeld, maar ik heb weleens een filmpje gezien van iemand die heel zielig zo’n zelfde verhaal vertelde

1 like

Gewoon niet terug geven, de gemeente gaat er echt niet achteraan bellen.
Ja officieel is het lintje inderdaad in bruikleen maar volgens mij geven maar heel weinig mensen het terug.

Je krijgt er inderdaad een ‘draaginstructie’ bij. En een klein speldje wat je altijd kan dragen

(Ik heb een tijdje de aanvragen voor lintjes behandeld. En kan zeggen dat er ook mensen zijn die niet helemaal eerlijk zijn in de aanvraag. Dus wat extra jaren vrijwilligerswerk erbij op tellen, bestuur wat elkaar opgeeft en dan allemaal een lovende brief over de ander schrijft. Het wordt wel zoveel mogelijk gecheckt en er worden ook wel aanvragen afgekeurd als er niet aan de voorwaarden wordt voldaan.)

8 likes

Nog eventjes over koffie. Ik drink koffie als ik “gewoon” moe ben ('s ochtends). Maar als ik Ă©cht heel brak ben als in: amper 3 uurtjes geslapen en voel me daardoor echt als een zombie, dan drink ik net géén koffie. Moet er niet aan denken dan.

• Ik herken dit
  • Ik herken dit niet
  • Ik drink sowieso geen koffie

0 stemmers

2 likes