Stel je persoonlijke vraag #43

Je hebt bij snapchat zo’n mannenfilter, ik lijk dan echt een vieze man :joy::joy:

8 likes

Ja of ze kijken maar een andere kant op. Lig er niet wakker van.

1 like

Ik heb meer mannelijke dan vrouwelijke trekken, inclusief terugtrekkende haarlijn :sob:

3 likes

Oh daarop aansluitend: Waar vind je jezelf knapper?

• In de spiegel
  • Op foto’s

0 stemmers

Soms ben ik in de spiegel een solid 8 en dan vervolgens open ik mijn selfiecamera en dan zie ik een soort Ursula van De Kleine Zeemeermin die dan heel groot is geworden bij dat schip.

32 likes

Vind ik wel ja ik voel me echt een kalend mannetje van 13 als ik make-uploos met een staart rondloop.

6 likes

geen MEGA verschil maar ik draag elke dag winged eyeliner en met/zonder eyeliner scheelt wel echt. zonder eyeliner lijk ik gelijk 12

3 likes

Ik vind mezelf op de selfie camera van mijn iPhone knapper dan in de spiegel. Maar ik vind mezelf wel knapper in de spiegel dan op een foto die iemand anders heeft gemaakt van mij.

10 likes

iphone heeft wel echt een betere selfiecamera dan mijn samsung! mijn camera vervormt echt je hoofd ofzo als een soort lachspiegel

3 likes

Ik weet nog dat er toen ik 15 ofzo was zo’n app was, volgens mij heette die ‘hot or not’. Daar kon je foto’s uploaden en mensen konden je dan een cijfer geven. Dat was echt een hele hype op mijn school :smiling_face_with_tear: was niet goed voor mijn zelfvertrouwen.

4 likes

O?

2 likes

Ik voel me altijd wel mooi als ik s’avonds mijn een beetje half ingetrokken-weggezwete make-up weghaal en mijn skincare doe en dan zo’n glowy skin heb en idk zo word ik s’ochtends niet wakker iig.

7 likes

Ik vind mezelf savonds altijd knapper, maar ik las dat dat komt omdat je dan meestal relaxter bent en je hersenen je meer zien hoe je “echt” bent ipv je onzekerheden (hoop dat dat waar is haha).

En ik hoorde juist dat de spiegel anders is dan hoe je eruit ziet, het is namelijk spiegelbeeld. Dus als iemand een foto van je maakt is dat hoe je eruit ziet voor anderen. Maar omdat je zelf zo gewend bent aan je spiegelbeeld, vind je meestal dat je er raar uitziet

2 likes

Toen ik maïs of honour was op de bruiloft van een vriendin, deed haar visagist ook mijn make-up en toen voelde ik me echt prachtig. Mijn neus was smaller, mijn teint glowy, vollere lippen etc. Zonder dat het over de top was. Ik heb dat nooit zelf kunnen recreëren dus nu heb ik die foto ingesteld als profielfoto op mijn Pathé pas en ik wacht echt op de dag dat ze mij toegang weigeren wegens fraude.

Edit: :corn: maid natürlich

36 likes

Ja heb ik ook wel eens gehoord inderdaad. Geen idee waar het mee te maken heeft, maar je maakt natuurlijk vaak ook wel een selfie vanuit de meest ‘voordelige’ hoek dus dat scheelt al denk ik en ik dacht dat die iPhone camera je gezicht ook smaller laat lijken, maar dat kan ik niet meer terugvinden.

Als jij zou klagen over je uiterlijk tegen een vriendin en die vriendin zegt iets in de trant van ‘misschien ben je niet knap/mooi, maar dat is ook helemaal niet belangrijk en je bent hartstikke lief/grappig/slim’. Zou dit je kwetsen?

• Ja heel erg
  • Toch wel een beetje
  • Meh idk
  • nee juist lief!

0 stemmers

2 likes

Ik heb recent een nieuwe telefoon en de selfie camera is zo scherp dat ik nu van mezelf schrik haha. Laatste tijd toch wel moeite met ouder worden ook (kraaienpootjes etc). Terwijl ik dat nooit had gedacht.

3 likes

Ook hier is dat weer denk ik vooral (alleen) iets dat je zelf ziet en vindt? (Net als die lelijke lach fotos waar het laatst over ging).
Of een vriendin nou make uploos verschijnt of in een uitgaansoutfit, je knapheid verandert toch niet?

Volgens mij is dat iets wat we onszelf vooral aanpraten. Omdat we het niet aankunnen dat we vol makeup alsnog een 6 zijn en al die moeite eigenlijk voor niks is.

Ik vind mijn vriendinnen ook echt veel knapper de avond dat we uitgaan, dan dat ik naast ze wakker wordt de volgende dag hoor haha. Vind ik ze nog steeds knap overigens, maar toch minder heet.

2 likes

Mijn persoonlijke horror is pashokjes met twee spiegels zodat je jezelf van achteren kan zien en als je dan opzij kijkt en jezelf schuin-van opzij ziet zeg maar. En profil maar dan nog net iets oncharmanter.

Dan zie je heel goed m’n gebrek aan kaaklijn en hangvet zo onder je kin. Ben altijd weer een beetje gedesillusioneerd als ik mezelf uit die hoek heb gezien. Van voren denk ik dan oh prima maar van opzij is het echt heel lelijk. Hoop maar dat dat dan ook psychologische vervorming is want yikes

43 likes

Maar ik denk dat wat @kali zegt er objectief niks verandert?
Ik vind een date met een vers kapsel en netkes geschoren etc ook veel hotter dan zo uit zijn bed, maar een vreemde gaat hem niet KNAPPER vinden denk ik? Wel verzorgder, maar knapper?

Dit kun je ook zien bij modellen toch. Een Gigi Hadid is net uit haar bed zonder makeup in lelijke kleding toch hetzelfde in knapheid als dat ze in vol ornaat een catwalk oploopt.

2 likes