Volgens mij wordt het woord meidenvenijn uitsluiten door juffen uit het basisonderwijs gebruikt en is het verder geen onderdeel van een normaal vocabulair
Wij zijn met 15 vrouwen ofzo en twee mannen en ik vind een van die mannen echt de meest irritante collega, haha. Bij ons ook geen venijn of passieve agressie, we proberen als leiding ook wel heel erg te sturen op directe communicatie in plaats van indirect achter de rug-gemopper. Ik verwacht gewoon een bepaalde mate van professionaliteit van het hele team en daar hoort geen roddel en achterklap bij, wel elkaar aanspreken, wat je gender ook is.
Ik werk in een vrij heftig werkveld binnen de ggz en werk het liefste met evenveel mannen als vrouwen in de dienst.
Vooral ook doordat als er incidenten plaatsvinden, m’n patiënten meer onder in de indruk zijn van mannen dan van vrouwen, ongeacht of je even ‘sterk’ bent of hetzelfde doet als de mannen.
Daarentegen is het wel weer vervelend als er assistentie gevraagd wordt van andere afdelingen met de woorden “hebben jullie nog sterke mannen in dienst?”.
Dus het is dubbel voor mij.
Nee ik ook niet, al zit in nu op kantoor zelf met alleen maar mannen. Ik denk eerder dat het ligt aan de type mensen waar je mee werkt. Als ik die verhalen van mijn moeder hoor in de zorg (waar ook mannen werken en N=1), dan ben ik zo verbaasd. Mensen zijn heel kattig en gemeen, dingen worden snel opgeblazen. Dat herken ik echt helemaal niet van de kantoor plekken waar ik heb gewerkt.
Het is denk ik gewoon eerder de bedrijfscultuur en jammer dat het zo wordt afgeschoven op vrouwen.
Hiervoor werkte ik in winkels waar vooral vrouwen werkten en ik vond het gebrek aan mannelijke collega’s toch wel jammer.
Beetje afwisseling van gespreksstof en andere kijk op bepaalde zaken in de winkel is altijd wel leuk
Nee. Volgens mij is er gewoon heel vaak aangetoond dat meisjes ánders pesten. Dat maakt ze niet gemener? Anders is niet meer
Ik heb met alleen mannen gewoond en gewerkt en andersom en het is puur karakter. Nergens zoveel drama gehad als toen ik met 5 mannen woonde. Nu werk ik in teams waar men dan voor de diversiteit een man bij wil. Komt die man uiteindelijk, verandert er natuurlijk niks.
Dat weet ik niet of dat er is.
Maar dat is ook niet waar ik op reageer? In de klas wordt kinderen niet het woord meidenvenijn genoemd, zo wordt het in de stukken voor de mensen die met de kinderen werken genoemd. Althans, ik zie het bij ons op school niet gebeuren en heb het zelf vroeger ook niet gehoord. Maar goed, n=3 ofzo dan he.
Het “er wordt kinderen aangeleerd dat meiden gemeen en achterbaks zijn”, klopt niet perse. Meiden pesten anders. Dat wordt ze niet verteld op die manier. Jongens pesten vaak fysieker, meer openlijk. Dat is (naar mijn weten) in meerdere landen uitgebreid onderzocht.
Ik weet niet wat dat is en van google wordt ik ook niet wijzer
Ik reageerde niet op “denigrerend kut woord”? Mijn nee was op: lekker meiden aanleren dat -
Dat dat niet klopt.
Edit: en ik zei al, ik weet niet of dat woord er is ? Jij stelt nu dat dat er niet is, als jij het zegt zal dat zo zijn dan.
Bec is slang (haha) voor bitch eating crackers
Everything this person does annoys you,” Urban Dictionary explains. “Even something as simple as eating crackers.”
Ik ken het woord ook alleen uit onderzoeken en lesboeken en ik werk binnen de GGZ/jeugdzorg.
Omdat de man standaard is heeft alles wat vrouwen doen helaas een extra term idd
Dit zal het niet zijn denk ik
“BEC
(Bike Engined Car) (Lichte) Auto - Kitcar aangedreven door een motor afkomstig uit een motorfiets. Het lage gewicht en hoge vermogen zorgen voor een spectaculaire pk-kg-verhouding. Veel gebruikte motoren zijn afkomstig uit de Suzuki Hayabusa en de Honda Fireblade-modellen.”
Ja en iets over phishing
Waar komt deze “bitch eating crackers” vandaan🤣
Edit - gevonden
From the joking implication that one’s dislike of the target is so intense that they could cause one offense by merely eating crackers.[1]
Maar het is dus wel gender “gebonden” hoé we pesten. Dat is gewoon aangetoond?
En ik reageerde gewoon op jou in eerste instantie hoor… is niet dat ik het “over je heb” zonder het tegen je te hebben in eerste instantie, maar had geen zin om elke keer terug te gaan om een citaat te vormen.
Het is verkeerd als we van jongs af aan tegen meiden zeggen: jullie zijn venijnig. Maar bij mijn weten wordt dit dus niet tegen kinderen zelf gezegd dat er een verschil is. Maar (nogmaals ), dat is mijn ervaring.
Ik gebruik haantjesgedrag als equivalent (ik werk in het onderwijs), want inderdaad wel minder heftig is. Ik moet zeggen dat ik meidenvenijn niet echt gebruik. In mijn ervaring gaan jongens wel sneller met elkaar op de vuist, maar ze kunnen net zo goed gemeen en achterbaks doen, dat kunnen alle kinderen/volwassen en is niet aan gender gebonden.
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik een dusdanig lage dunk heb van mannen dat vrouwen me wel meer kunnen raken.
Ja haantjes en alfagedrag gebruiken wij ook. Eigenlijk alles wat met geweld, intimidatie en agressie te maken heeft = mannelijk
Dit idd. Maar heb dit ook bij positieve dingen zoals complimentjes. Als een vrouw iets liefs zegt dan ben ik daar de hele dag blij om. Bij een man denk ik gauw van wat mot je engnek.