Stel je persoonlijke vraag #43

Behalve dat ‘dat is aangetoond’ niet zo werkt. Aantonen doen we op groepsniveau. Keer op keer wordt weer aangetoond dat verschillen tussen mensen in de groep veel groter zijn dan verschillen tussen groepen. Dat meiden als groep anders pesten dan jongens, wil niet per se zeggen dat alle meisjes anders pesten dan jongens en andersom. Precies waarom je er goed aan doet om taal als meidenvenijn te vermijden en gewoon gedrag te beschrijven.

29 likes

Dit inderdaad. Terwijl de ‘bron/behoefte/oorzaak’ eigenlijk in beide gevallen vaak hetzelfde is, namelijk de strijd om wie de baas is. Daar zou toch een ongegenderd woord voor kunnen bestaan.

2 likes

Goeie :joy:

1 like

Ja pfff we kunnen toch allemaal zeiken en aanstellerig doen op het werk ongeacht gender

2 likes

Zou jij je bloed laten prikken door een robot?

• Ja, hoe leuk is dat!
  • Als het niet anders kan, maar voorkeur voor een persoon
  • No freaking way, geen robot aan mijn lijf
  • Anders

0 stemmers

3 likes

Maar dat kan een robot ondertussen ook, kijk maar naar chatgpt…oh wacht

8 likes

Kan jij reanimeren

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Wel ooit mond op mond beademing geleerd, en alles daaromheen. Maar nooit hartmassage, daar waren we te jong voor :woman_shrugging:t3:

1 like

Leuke uitkomst. 75 % introvert.
Men zegt dat over het algemeen 75% exteavert is.

2 likes

Noooooooo
Nooooooooooooo
Ik word liever door een lollige Anita geprikt die me gerust kan stellen.

2 likes

@grace volgens mij stel jij je aan! Moeten we het onderzoeken middels een poll?

2 likes

Als je kan reanimeren, heb je ook geleerd hoe je kinderen, babys en drenkelingen kan reanimeren?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Bij mijn 1e oranje kruis opleiding leerde ik alleen volwassenen en baby’s en de 2e training kwamen kinderen en drenkelingen er ook bij. Leek me juist vanzelfsprekend om alles samen te leren.

5 likes

Ja, dat gevoel heb ik wel een beetje, maar vooral door de verhalen van mijn moeder. Heb er verder geen ervaring mee.

Ik heb ook 2 vriendinnen die social work studeerde en in het begin moest je een presentatie geven over jezelf en die vertelde dat bijna iedereen wel heftige dingen had meegemaakt en daarvoor juist voor deze studie kiezen. Ik zeg niet dat je daardoor ook een toxic werkcultuur creëert, maar het zijn wel andere types dan mensen die de techniek in gaan, haha

3 likes

Het is s avonds laat in de trein en je reist terug naar huis.

Zit jij:

• Hoog in je ernergie
  • Laag in je energie

0 stemmers

Hoezo is iedereen zooo druk in deze trein? :sob:

2 likes

Zijn het geen feestgangers? Ik herinner me in dit soort late treinreizen voornamelijk dronken drukke mensen

1 like

Ja, vast een beetje, maar het is pas half 12 en dan wil je toch slapen? :sweat_smile: tenminste ik weet nog dat het bij mij altijd een gevecht was om mijn ogen open te houden in de nachtbus.

1 like

Hangt erg van de situatie af maar zat net na een concert in de metro en dan ben ik wel nog aan het stuiteren haha

1 like

Iedereen kan reanimeren! Wees nooit bang om te helpen. Er is bijvoorbeeld een EHBO app die je er doorheen helpt en je precies verteld wat je moet doen, dat kan je ook oefenen.

Als je iemand gereanimeerd ziet worden en er zijn geen hulpdiensten bij, ga zeker vragen of je kan helpen.

De eerste stap, ook als je alleen bent, is (naast checken of het voor jou veilig is om te helpen) 112 bellen. Ook zij leiden je dan precies door de stappen heen.

Vaak kan je ook een cursus volgen die vergoed wordt door de verzekering. Helemaal niet duur ook.

Sorry, lap tekst maar ik vind dat iedereen het zou moeten leren.

45 likes

S10? Ik ook namelijk, maar ik was dus juist niet aan het stuiteren hahahah

2 likes

Wat is het verband tussen autorijden en een hartstilstand dan?

4 likes