Stel je persoonlijke vraag #43

De huisarts en gynaecoloog hebben 5 pogingen gedaan, waarvan 2 succesvol (2 spiralen gehad). M’n vriend ging bijna languit, maar ik kon het wel handelen.

1 like

Nee, ik kan niet reanimeren en ben niet in staat om te helpen. Zelfs niet bij andere zaken waarbij een ambulance gebeld moet worden. Op mijn werk werd ik altijd naar achteren gestuurd als iemand gewond raakte, omdat ik gewoon niet kan helpen en helemaal vastloop.
Ik kan nog net 112 bellen en dan houdt het op, want dan is de hulpverlener nog meer tijd met mij bezig dan met degene die echt hulp nodig heeft.

2 likes

Dit is ook helpen hè

8 likes

Ja true, maar het is het minimale

2 likes

Nou en, zeik niet zo. Je kan 112 bellen, en daardoor wellicht levens redden. Dat is ook goed genoeg.

1 like

Heb jij wel eens 112 gebeld?

• Nooit
  • Heel vaak
  • Een enkele keer

0 stemmers

2 likes

Oh wat fijn om te lezen! Ik wil die van mij er al een tijdje uit hebben maar ik stel het steeds uit omdat ik het zetten heel pijnlijk vond (het voelde echt alsof iemand met een breinaald in m’n baarmoeder prikte). Hopelijk valt het dan inderdaad mee want wil dat echt niet meer.

3 likes

ik denk 7-8 keer? vind ik zelf niet direct heel vaak maar een enkele keer is het ook niet.

6 likes

Ja, laatst nog toen er kinderen op het spoor liepen en een grote mond gaven toen omstanders en ik zeiden dat ze eraf moesten gaan. Ik wist niet dat je daarvoor 112 mocht bellen, maar wel logisch natuurlijk.

5 likes

Ik vond het echt een bizarre pijn, ik ga het nooit meer plaatsen hierna want het was echt niet oke. Heb daarna echt zitten trillen als een rietje

4 likes

Ik vind dit behoorlijk vaak

5 likes

Ik doe dit anoniem maar ik blijf dit heel belangrijk vinden.

Ben jij voor of tegen abortus?

• Voor
  • Tegen

0 stemmers

5 likes

en niet anoniem

• altijd voor
  • meestal voor, bepaalde uitzonderingen
  • meestal tegen, bepaalde uitzonderingen
  • altijd tegen

0 stemmers

5 likes

Ik heb dan de Multisafe spiraal. Echt geen idee eigenlijk wat precies de gedachtegang daarachter was want ik was 21 toen ik hem liet zetten. Wil nu ook nog lang niet nadenken over zwanger raken dus beter hadden ze er toen al T-safe in geknald :triumph: Zie nu wel tijdens googelen dat multisafe er minder puntig uitziet en kleiner kan zijn, miss heb ik een kleine baarmoeder ofzo.

3 likes

ken jij mensen die tegen abortus zijn?

• ja, mensen die dicht bij me staan
  • ja, kennissen/vroegere vrienden idk
  • nee

0 stemmers

3 likes

Nou nou, dit is ook niet nodig

3 likes

Stem jij wel eens bewust niet op een poll in dit topic, omdat je bang bent dat je iets over jezelf “afroept” door te stemmen in die poll?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Ik had mezelf ingeschreven maar het is niks voor mij en voelde me heel schuldig toen ik 2 oproepen had geweigerd. Ik durf het gewoon niet, gewoon omdat je niet direct in de situatie zit ofzo, dus dan ga ik overdenken. Stel dat ik nou op straat loopt en er stort iemand ten aarde is het anders, dan zit ik gelijk hoog in adrenaline, weet ik wat er ongeveer speelt en kan ik direct ingrijpen zonder dat je er ook maar bij na gaat denken.

Nee dat idee heb ik dus ook. Ik had laatst 24 uur locatie volgen aan gezet en toen kreeg ik direct een melding. Maar niemand gaat “locatie volgen” elke dag aanzetten, die app moet ook meldingen sturen op basis van woon- of werkadres, maar krijg nooit meer een melding!

3 likes

Een keer toen een auto vol gas gaf en vooruit de gracht in reed (ze dacht dat de auto in achteruit stond). Toen belde ik 112 en op het moment dat ik iemand sprak om uit te leggen wat er was gebeurd en er iemand in een auto vast zat in het water kwam die vrouw de auto uit geklommen via het raam. Dus toen was ik opgelucht maar opeens schreeuwde ze: oh neeeeeee mijn mobiel. En toen ging ze weer terug die zinkende auto in :joy: Nou zie dat maar eens uit te leggen aan die alarmcentrale. Ik neem aan dat ze in shock was, maar ondertussen waren er al 3 mensen in het water gesprongen om haar te helpen en iedereen was echt aan het proberen haar weer uit die auto te sleuren. Uiteindelijk is het allemaal goedgekomen en kwam ze er wel uit maar het was echt heel bizar haha.

15 likes