Stel je persoonlijke vraag #43

Ik vind het stuk mooi dat er kransen gelegd worden bij het monument op de Dam door bijv. een kleinkind van bijv. iemand die actief was in het verzet en dat je dan daar muziek bij hoort en een filmpje ziet waarin die mensen hun verhaal vertellen

Oh @LaPetiteRobeNoire dat vind ik juist extra krachtig! Zo van het verhaal wordt doorgegeven aan volgende generaties en die vertellen het

11 likes

Het het middelbarescholiergedicht doet mij altijd terugdenken aan de basisschool toen hadden ze in mijn gemeente een wedstrijd uitgeloofd met uitreiking en het thema was ‘oorlog en vrede’. Je kon toen volgens mij of een tekening inzenden (waarschijnlijk als kind uit groep 1 -2) of iets wat je had geschreven (bij voorkeur een gedicht). Ik had ontzettend mijn best gedaan en vond een winnaar echt shit. :sob: Al weet ik ook niet meer wat je precies kon winnen maar veel inzendingen begonnen met de originele opener ‘Oorlog en vrede ____’.

3 likes

Me toen ik 24 was :joy:
Andere studie, naar het buitenland, verhuizen, vriend dumpen

4 likes

Ja ik vind dat ook cute! Ook de reclames de hele week al met BNers die het dan over hun opa/oma hebben vind ik mooi đŸ„č

2 likes

Mijn god. Hoe langer ik op dit forum zit, hoe meer ik begin te vermoeden dat een heteroseksuele relatie gewoon een soort val is voor vrouwen?

21 likes

Was je in een van deze situaties zelf een betrokken persoon

• Ja
  • Nee
  • Misschien

0 stemmers

2 likes

Dat gedicht van een scholier vind ik altijd heel cringe

4 likes

Ja en ook het vertellen zelf eerlijk gezegd, heel weinig mensen kunnen dat echt goed (presenteren/voordragen is natuurlijk ook een vak).
En ik snap helemaal waarom ze dit zo doen, en ik vind het idee ook goed en vind ook dat de uitvoering/het eindresultaat daaraan ondergeschikt is, maar ik vind het alsnog wel ongemakkelijk kijken :sweat_smile:

2 likes

Wij lopen altijd naar de herdenking in de stad. Krijg altijd kippenvel van de intense stilte als je met een groep mensen staat na het taptoe signaal.

6 likes

Oh daar had ik eigenlijk niet eens bij stil gestaan dat dat ook live is op veel plekken.

Is ook wel mooi om eens mee te maken denk ik.

2 likes

Ja maar ik heb al wat

2 likes

Mijn fave is eigenlijk @grace die vorig jaar de hele tijd WAAROM??? JE BENT EEN JOOOOOOOOD van Vaijen ofzo overal postte.

26 likes

Ik vergeet nooit meer dat filmpje over gedeporteerd hahahaha
Sorry ik mag niet lachen maar wtf wiens idee was dit

6 likes

Hahaha toeter love it

8 likes

DIe keer toen het op het laatst mis ging met een heel vals toetertje. Ik kreeg zo de slappe lach op dat moment.

14 likes

ZWAK!!!

Mn favo is dat getrompetter. En dat gedicht vind ik irritainment.

3 likes

Twee minuten stilte met dodenherdenking vind ik altijd

• Langer duren dan 2 min
  • Korter duren dan 2 min
  • Precies 2 minuten

0 stemmers

1 like

Vooral omdat niemand als eerste gaat praten en ik dan als een idioot na het volkslied moet vragen of we nou weer kunnen praten.

3 likes

“Hij vertelde daar niet echt over”

:disappointed_relieved::disappointed_relieved::disappointed_relieved:

Oh shit dacht dat ik in wjekw zat