Stel je persoonlijke vraag #43

Het is ook echt nooit precies om 20:00 stil

2 likes

Hahaha ik dacht ook meteen aan deze vraag toen ze het zei

1 like

Ben jij ook altijd bang dat er een aanslag gepleegd wordt bij de nationale dodenherdenking?

• Ja, ik denk hier ook ieder jaar aan
  • Soms denk ik er even aan, maar sta er niet lang bij stil
  • Nee, hier maak ik me niet druk om

0 stemmers

2 likes

Indirect wel, als het niet gebeurd was had ik nooit bestaan.

2 likes

Ik denk wel altijd aan die schreeuwer. Vind zoiets ook wel eng, dat er dan paniek ontstaat in zo’n grote menigte.

20 likes

Ligt er een stuikelsteen in jouw buurt?

• Ja één
  • Ja meerdere
  • Nee geen

0 stemmers

Zijn deze nu opgepoetst/liggen er bloemen?

• Ja
  • Nee
  • Weet ik niet

0 stemmers

Ik denk hier niet meer aan maar dit was wel bizar.

1 like

Ik vind de symboliek daarvan eigenlijk wel mooi. Het laat zien hoe kort geleden het eigenlijk nog maar is en hoe het (nog steeds) doorwerkt op latere generaties binnen een familie.

3 likes

Je bent geboren in stad X maar opgegroeid in stad Y. Dit maakt je een echte:

• X-enaar
  • Y-enaar
  • Allebei
  • Allebei niet
  • Wat je zelf wilt
  • Wat maakt het uit
  • Anders, namelijk …

0 stemmers

Ja wat je je voelt. Ik ben geboren in t buitenland, opgegroeid in het oosten maar daarna 10+ jaar in Utrecht gewoond. Ik voel me een Utrechtenaar (Utrechter* :sweat_smile:) want die stad ken ik tot in t kleinste steegje, of ja ik zeg iig altijd “ik kom uit Utrecht”

5 likes

Dit zou geen enkele echte Utrechter zeggen.

Utrechtenaar = slang voor homo

8 likes

Hahah okay weer wat geleerd

2 likes

Volgend jaar 10 jaar geleden!!! Nu al zin in. Er was een vriendin eten die dit nog niet gezien had en die heeft ook smakelijk gelachen.

Zie nu dat er campagne is om Utrechtenaar weer in gebruik te nemen tegen de homohaat.

Dus misschien loop je gewoon voor op de trends en ben ik ouderwets haha

6 likes

Ik heb een andere situatie. Mijn neef had een vriendin en toen kreeg zijn vader (mijn oom dus) na een tijd een relatie met haar moeder. Ze werden toen dus ineens stoefbroer en stiefzus.

Haar vader kreeg na een tijd een nieuwe vriendin, en toen werd haar broer verliefd op de dochter van zijn stiefmoeder en die zijn nu ook al 10+ jaar samen :joy:

13 likes

Dat van Utrechtenaar wist ik door zowat het enige oudere familielid in de familie dat juist niet in Utrecht is geboren, maar in Amersfoort. :upside_down_face:

Ja dat kan ik niet dus ik ben ook nep.

Overigens praten mijn tante en oom die al 30+ jaar niet in de buurt van U wonen met een super plat Utregs accent en iedereen die wel in de stad woont totaal niet. Vind ik altijd heel curieus.

2 likes

Mijn ouders zijn net buiten Amsterdam gaan wonen en nu horen ze opeens weer dat echte accent. Was daar laatst toen er op zaterdag een klusjesman kwam, ik kon echt blijven luisteren naar dat accent :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Geboren in griekenland en hier opgegroeit dat maakt me allebei haha.
Maar als het om nl gaat denk ik gewoon waar jij je het meeste thuis voelt toch.

1 like

Ik vind die festivals altijd zo mehhhhh, tenminste die hier in de stad wel.

Die stomme munten, de rijen, het eten is nooit lekker en uiteindelijk komt er niemand boeiends optreden. Heb ook het idee dat het buitensporig vaak kutweer is op 5 mei.

2 likes