Stel je persoonlijke vraag #43

Ik vind de symboliek daarvan eigenlijk wel mooi. Het laat zien hoe kort geleden het eigenlijk nog maar is en hoe het (nog steeds) doorwerkt op latere generaties binnen een familie.

3 likes

Je bent geboren in stad X maar opgegroeid in stad Y. Dit maakt je een echte:

• X-enaar
  • Y-enaar
  • Allebei
  • Allebei niet
  • Wat je zelf wilt
  • Wat maakt het uit
  • Anders, namelijk …

0 stemmers

Ja wat je je voelt. Ik ben geboren in t buitenland, opgegroeid in het oosten maar daarna 10+ jaar in Utrecht gewoond. Ik voel me een Utrechtenaar (Utrechter* :sweat_smile:) want die stad ken ik tot in t kleinste steegje, of ja ik zeg iig altijd “ik kom uit Utrecht”

5 likes

Ik vind het altijd lastig wat ik moet zeggen want ik ben geboren in plaats X, daarna 10+ jaar in plaats Y gewoond en nu woon ik 10+ jaar in m’n studentenstad. En ga straks weer verhuizen. Wat moet ik dan zeggen?? Het hele verhaal is niet boeiend maar als ik één van de plaatsen kies, dekt het weer niet de lading en mensen verbinden er dan vaak conclusies aan die niet kloppen (maar uiteindelijk maakt het geen reet uit)

5 likes

Dit zou geen enkele echte Utrechter zeggen.

Utrechtenaar = slang voor homo

8 likes

Hahah okay weer wat geleerd

2 likes

Volgend jaar 10 jaar geleden!!! Nu al zin in. Er was een vriendin eten die dit nog niet gezien had en die heeft ook smakelijk gelachen.

Zie nu dat er campagne is om Utrechtenaar weer in gebruik te nemen tegen de homohaat.

Dus misschien loop je gewoon voor op de trends en ben ik ouderwets haha

6 likes

Ik heb een andere situatie. Mijn neef had een vriendin en toen kreeg zijn vader (mijn oom dus) na een tijd een relatie met haar moeder. Ze werden toen dus ineens stoefbroer en stiefzus.

Haar vader kreeg na een tijd een nieuwe vriendin, en toen werd haar broer verliefd op de dochter van zijn stiefmoeder en die zijn nu ook al 10+ jaar samen :joy:

13 likes

Dat van Utrechtenaar wist ik door zowat het enige oudere familielid in de familie dat juist niet in Utrecht is geboren, maar in Amersfoort. :upside_down_face:

Ja dat kan ik niet dus ik ben ook nep.

Overigens praten mijn tante en oom die al 30+ jaar niet in de buurt van U wonen met een super plat Utregs accent en iedereen die wel in de stad woont totaal niet. Vind ik altijd heel curieus.

2 likes

Mijn ouders zijn net buiten Amsterdam gaan wonen en nu horen ze opeens weer dat echte accent. Was daar laatst toen er op zaterdag een klusjesman kwam, ik kon echt blijven luisteren naar dat accent :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Geboren in griekenland en hier opgegroeit dat maakt me allebei haha.
Maar als het om nl gaat denk ik gewoon waar jij je het meeste thuis voelt toch.

1 like

Ik vind die festivals altijd zo mehhhhh, tenminste die hier in de stad wel.

Die stomme munten, de rijen, het eten is nooit lekker en uiteindelijk komt er niemand boeiends optreden. Heb ook het idee dat het buitensporig vaak kutweer is op 5 mei.

2 likes

Ik ben nu de documentaire op npo2 aan het kijken. Ben opgegroeid vlak bij de gevangenis die daarin voorkomt dus wilde dit verhaal wel zien.

2 likes

Ik ben in het dichtstbijzijnde ziekenhuis geboren maar hell to the no dat ik me als Nieuwegeinse identificeer :weary:

Verder weet ik niet of ik me meer identificeer met het dorp waarin ik opgroeide of de stad waar ik nu woon (het zit praktisch aan elkaar vast dus misschien boeit het ook weinig haha). Ik neig meer naar de stad trouwens, ook omdat ik er ook al op de middelbare school zat denk ik.

2 likes

Bedoelde mijn familie in de stad specifiek! Hoewel je in heel veel buurten idd überhaupt bijna nooit meer het lokale accent hoort. Hoor meer Brabants tegenwoordig :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

Maar in ondiep, wijk C en zuilen hoor je nog best veel plat Utregs en natuurlijk in Sterrenwijk en idd de steegjes. Geloof idd dat heel veel echte Utrechters nu in Montfoort/Woerden en die contreien wonen.

1 like

Ik heb ook het gevoel dat U altijd de slechtste programmering krijgt

Ik ging net kijken. Ik wil echt geld toe als ik op een avond naar snelle, nielson en meau moet luisteren

8 likes

Haha hell no

Oké oké, Landsmeer dan

3 likes