Stel je persoonlijke vraag #43

Welke dingen golden er vroeger op jouw middelbare school (of iig rond die tijd)?

• Dat je vanaf een bepaald schooljaar echt niet meer kon aanzetten met een rugzak, maar voor een onhandigere, tas moest gaan (bijv. een bowlingbag of tote).
  • Dat het not done was om je schoolboeken vast te binden op het rekje van je fiets. Je rug moest naar de tyfus.
  • Dat je een (goedkope) omafiets moest hebben, ongeacht je een jongen of meisje was.
  • Dat je stiekem toch gewoon sportschoenen/sneakers bij gym droeg met donkere zolen of die je normaal ook voor buiten gebruikt, terwijl dat eigenlijk niet mocht.
  • Alcohol onder de 16/18 voor de eerste keer drinken in ene gecontroleerde omgeving (bijv. een verjaardagsfeestje bij iemand thuis).
  • Stiekem alcohol meenemen op werkweek, door bijvoorbeeld wijn over te gieten in een appelsappak.
  • Je moet eigenlijk gewoon een Nokia hebben ondanks het prijskaartje (of later een Blackberry of iPhone voor de jongere mensen). Andere telefoons waren niet hip.
  • Het ene jaar moest iedereen een schuine pony en het andere jaar was er weer een ander voorschrift zoals ‘laagjes’ of twee van die losse plukjes.
  • Deodorant gebruikte je alsof het goedkope parfum was. En soms gaf je een cadeauset cadeau met deodorant en goedkoop matchy parfummetje.
  • Als je ging tongen in het fietsenhok tijdens het avondprogramma/feestje dan had je het wel gemaakt.
  • H&M Divided was wat nu voor de jeugd de Primark is.
  • De dure merk items die on trend waren combineerde je vaak met veel goedkopere zaken. Zeeman en Wibra dragen was not done.
  • Zip your lip (dagje vasten) of andere acties werden iedere jaar gehouden. Uiteraard deed je mee.
  • De laatstejaars hielden voor de examenperiode een stuntdag en ieder jaar hield men zich niet aan de regels, maar het werd dan alsnog oogluikend toegestaan.
  • Je stelde voor om allemaal in dezelfde stad te gaan studeren, maar uiteindelijk kwam daar weinig van terecht.
  • Iedereen wist dat een bepaalde docent een viespeuk was en/of een relatie had met een student maar serieuze stappen werden meestal niet genomen.
  • Veel mensen bleven zitten in het vierde jaar.
  • Hokjesdenken maar toch viel het ‘knapste’ meisje van de school als een blok voor de grootste stoner.
  • De mensen die veel voor de schoolkrant deden gingen journalistiek studeren of creative media design.

0 stemmers

3 likes

Goede polls :grinning:

OMG de hel, ik was echt zo blij dat ik al die lui nooit meer hoefde te zien. Al waren er volgens mij wel van die groepjes die dit wilden, geen idee wat daarvan terecht gekomen is.

2 likes

Ugh same. Ik ging als enige naar een andere stad, heeeerlijk.

1 like

We zijn met buitenlandreis met onze docenten uitgegaan, een deel van de kinderen was 15 (ik ook) en er werd gewoon gezopen onder toeziend oog van de docenten.

3 likes

Ja! Ik kom uit de buurt van Wageningen en daar vond ik 5 mei echt heel leuk altijd maar in Utrecht vind ik het eigenlijk altijd tegenvallen

5 likes

Als je terugkijkt op je middelbare schooltijd waar heb je dan agenda’s van gehad?

• Kledingmerken (bijv. O’Neill en Vans)
  • Sport(clubs) (bijv. Ajax of de Formule 1)
  • Zenders (bijv. TMF of Radio 538)
  • Beroemdheden
  • Gratis exemplaren of die je met korting kon krijgen (bijv. Pepsi Pop Agenda)
  • Karakters/ (bijv. Nijntje, Oopsy Daisy)
  • Tijdschriften (bijv. Donald Duck of Fancy)
  • Klassiekers (bijv. Loesje of de ‘docentenagenda’)
  • Wij hadden altijd een verplichte agenda van school
  • Cartoons en televisieprogramma’s (bijv. South Park of The Simpsons)
  • De meest basic agenda’s van de HEMA, Bijenkorf, V&D, Kruidvat etc.
  • Agenda die je zelf kon maken of costumizen (zowel online als gewoon zelf freubellen met bijvoorbeeld een foto voorin van je besties LiSa en Kim luv joe
  • Basic maar met een printje (bijv. streepjes)
  • Dieren (kattenagenda, babydieren)
  • Van je bijbaan of eentje die je gratis van het werk van je ouders kon krijgen
  • Iets anders, namelijk ______
  • Een enorm niche-agenda (bijv. bepaald type auto)

0 stemmers

3 likes

Wij deden elk jaar 24 uur vasten voor ‘Afrika’ en dan erna direct door Maccie klappen en dan maagpijn krijgen.

6 likes

Als je op een vacature solliciteert binnen hetzelfde bedrijf, vertel je het dan aan je huidige leidinggevende?

• Ja
  • Ja, maar pas als je wordt uitgenodigd voor gesprek
  • Nee, niet totdat ik het word
  • Anders

0 stemmers

Dit is echt een brein breek puzzel

2 likes

Dat zou voor mij afhangen van de band die ik heb met die leidinggevende en de sector waarin ik werk.

7 likes

Ik denk ook dat je leidinggevende het misschien wel ook hoort via andere kanalen (ook al zou dat misschien niet mogen), niet? Hangt er misschien vanaf hoe groot het bedrijf is.

1 like

Die komen nog steeds. Mijn vader staat er morgen ook weer, elk jaar vaste prik met al z’n medeveteranen.

3 likes

Echt erg maar ik dacht dat dit ging over een steen waar je vaak over heen struikelt, tot ik de tweede vraag las :upside_down_face:

7 likes

Welke combo’s deed jij (of je moeder/vader/grootouder/buurvrouw/broer die je chanteerde)?

• basic kaft basic etiket
  • basic kaft fancy etiket
  • fancy kaft fancy etiket
  • fancy kaft basic etiket
  • fancy kaft gewoon schrijven
  • basic kaft gewoon schrijven
  • Minder moeite want pakpapier en kranten
  • Nog minder moeite want elastische kaften
  • Minste moeite want niet inpakken
  • We hadden geen boeken

0 stemmers

3 likes

En dan na een week of 3 in gebruik lag de kaft er alweer half af

3 likes

Ik ook, maar heb de vlag weer doorgegeven want waar bewaar je zo’n ding voor die paar keer per jaar? Wat onhandig joh. Heb geen zolder anders had ik hem wel bewaard.

1 like

Haha aww zip your lip, wat een feest was dat. Wij gingen dan ook op school slapen met z’n allen, wat gewoon eigenlijk betekende dat je beetje stiekem lepeltje lepeltje kon liggen met je crush. En inbreken in de lerarenkamer en daar dan chocolademelk drinken uit de machine (wat natuurlijk niet mocht tijdens het vasten maar dat boeide dan even niet)

2 likes

Ik vraag me af hoe dit werkt? Vind dat echt belachelijk.

1 like

Binnen hetzelfde bedrijf gaat het om hé. Ik vind dat niet zo belachelijk en wel logisch ook. Lijkt me heel ongemakkelijk als je leidinggevende via via moet horen dat je bij een andere afdeling op gesprek bent geweest.

4 likes